반업주부의 일상 배움사

진짜 당신 - 짐 캐리 :: ChatGPT 정리 본문

IT 인터넷/일반

진짜 당신 - 짐 캐리 :: ChatGPT 정리

Banjubu 2023. 3. 11. 17:46
반응형


The Real You - Jim Carrey

https://www.youtube.com/watch?v=s4uajFzgXSY 



 

 

[ 요약 ]

모든 꿈이나 부와 명성을 얻는 것이 인생의 완성을 찾는 방법은 아니라고 생각합니다.
나는 유명하고 대중적인 인물이 되어 성취하고싶은 것을 모두 이룬 후에야 이것들에 대한 매달림에서 벗어날 수 있었습니다.
인간의 진화는 자신의 부라는 것을 쌓아올리는 것으로 시작하는 것 같습니다.
나이가 들수록 기억력이 떨어지는 것은 수면 부족 때문이라는 것도 알려졌습니다.
인생의 목적은 다른 사람들이 걱정하지 않도록 자유롭게 만드는 것이라고 깨달았습니다.

나는 지금 그리고 여기에서 내가 할 수 있는 일들이 보람차고 놀라운 일들이라는 것을 느낍니다.
하지만, 나 자신은 여전히 해방되지 못한 상태입니다.
남들을 걱정하지 않도록 하기 위해 나는 자유로운 사람으로 살았지만, 나 자신은 자유롭지 못했습니다.
나는 나의 명성을 뺀 진짜 내가 누구인지 궁금해졌습니다.

우리는 자신의 목소리와 생각을 표현할 수 있어야 합니다.
모든 것이 신성한 것이라고 생각합니다.
우리는 존재하는 것이 아니라 빛이라고 생각합니다.
진정한 평화를 찾기 위해서는 자신의 방어막을 벗어나야합니다.

인정받고 싶어하는 욕망은 오히려 우리를 더 가려버릴 수 있습니다.
우리의 눈은 단순히 보는 것 뿐만 아니라 보여주려는 것도 있습니다.
우리는 우리 자신의 영광스러운 삶을 위해 위험을 무릅쓰고 나가야합니다.

 

 




[ 한글 번역 ]

저는 사람들이 꿈과 부와 명예를 모두 실현할 수 있기를 바란다고 자주 말하곤 합니다.
거기서 성취감을 느낄 수 있는 게 아니라는 걸 알았으면 좋겠다고 말하곤 했어요.
저는 유명해져서 사람들이 꿈꾸는 모든 것을 얻고
사람들이 꿈꾸는 많은 것들을 성취해야 한다고 생각했어요.
성공해야만 그런 것들에 대한 집착을 버릴 수 있었어요.
자아의 진화 과정의 일부분은 인생의 전반부를 자신에게 더할 수 있다고 생각하고
자신에게 더할 수 있고 멋져 보인다고 생각하는 것이죠.
멋진 차가 있고 멋진 옷을 입었을 때, 그리고
사람들이 존경할 만한 일을 해냈을 때 말이죠.
제가 28살 때, 10년 동안 프로 코미디언으로 활동한 후 어느 날 밤 LA에서 깨달았어요.
제 인생의 목적은 항상 사람들을 걱정에서 해방시키는 거였어요
산 정상에 올랐다는 것을 깨달았습니다.
내가 어디에 있는지, 내가 무엇을 할 수 있는지 보세요.
제가 가는 곳마다 감정이 북받쳐 오르는데, 그 감정은 정말 특별하기 때문입니다.
제게요.
저는 제가 가는 곳마다 사람들이 저에게 최고의 모습을 보여줄 수 있는 일을 했어요.
저는 산 정상에 올랐고, 제가 유일하게 해방되지 않은 것은
바로 저 자신이었어요.
저는 저를 지켜보는 사람들이 걱정으로부터 자유로워질 수 있도록
걱정으로부터요.
그때부터 정체성에 대한 고민이 깊어졌죠.
명성이 없다면 나는 어떤 사람일까 궁금했어요.
사람들이 듣고 싶지 않은 말을 한다면 저는 어떤 사람이 될까요?
우리가 중요하다고 말해야 하고, 다 잘될 거라고 말해야 하고
다 잘 될 거라고 말해야 하고, 네가 꿈꾸는 건 뭐든 이뤄질 수 있다고 말해야 하고
다 이뤄질 거라고 말해야죠
저는 발현과 그런 종류의 힘을 믿지만, 그 어떤 것도
중요하다고 생각하지 않아요.
저에게 중요한 것은 인간이 만들어낸 것입니다.
예전에는 짐 캐리가 제 전부라고 생각했었죠.
그저 깜빡이는 빛, 춤추는 그림자, 아무것도 아닌 위대한 존재, 가면극은
이름을 붙일 수 있죠.
저는 존재하지 않기 때문에 짐 캐리를 포함해 제가 연기한 모든 캐릭터는 다음과 같습니다.
조엘 배리시, 그런 것들까지 모두 캐릭터예요.
짐 캐리는 의도성이 덜한 캐릭터였죠?
사람들이 좋아할 만한 캐릭터를 만든다고 생각했는데, 그게 캐릭터였어요.
궁극적으로 우리는 우리가 만든 아바타가 아니니까요. 
우리는 필름에 담긴 사진이 아닙니다.
우리는 빛을 발하는 빛입니다.
그 밖의 모든 것은 연기와 거울일 뿐이며, 주의를 산만하게 하지만 진정으로 설득력이 없습니다.
모든 것은 신성한 것입니다. 신성이 아닌 것은 없습니다.
신성한 게 없죠
모든 것이 신성하고 나는 육체가 아니라 그 자체입니다.
저는 여러분이고, 저는 이것이고, 저는 이것이고, 저는 카메라입니다.
저한테는 중요하지 않아요.
가끔은 제 머리가 예쁘게 보이길 바라는 마음도 있어요.
오래된 일이지만 여전히 자존심이 남아있긴 하지만 저는 그러지 않아요.
저는 궁극적으로 그것으로부터의 자유가 사람들이 갈망하는 것임을 알게 되었습니다.
갈망하는 거죠.
사람들은 '나도 내가 되고 싶지 않아요'라고 말하는데, 저는 이렇게 말하죠.
당신은 그런 적이 없으니까요.
진정한 평화를 찾으려면 갑옷을 벗어던져야 합니다.
인정받고자 하는 욕구는 당신을 이 세상에서 보이지 않게 만들 수 있습니다.
이 형태를 통해 비추는 빛을 가로막는 것은 아무것도 허용하지 마십시오.
당신의 모든 영광을 볼 수 있습니다.
우리의 눈은 시청자가 아니라, 우리 앞에 펼쳐지는 그림을 영사하는
두 번째 이야기를 상영하는 프로젝터이기도 합니다.
제가 지금 쓰고 있는 대본의 제목은 '나는 결코 충분하지 않을 거야'입니다.
사람들은 우울증에 대해 항상 우울증과 슬픔의 차이에 대해 이야기합니다,
슬픔은 우연에 의해 일어나는 일이나 일어나지 않은 일로
슬픔이든 뭐든 간에요.
우울증은 더 이상 이 캐릭터가 되고 싶지 않다고 몸이 말하는 것입니다.
당신이 만든 이 아바타를 세상에 두고 싶지 않아요.
나한테요
그렇군요.
영적 스승인 제 친구 제프 포스터가 좋은 조언을 해줬는데요
그의 견해는 우울하다는 단어를 깊은 휴식으로 생각해야 한다는 것입니다.
깊은 휴식, 당신의 몸은 우울해야합니다.
여러분이 연기하려고 했던 캐릭터로부터 깊은 휴식이 필요하죠.
위대하고 강력한 법칙, 내가 위대하고 강력한 법칙이라는 것을 알 수 있습니다.
오, 거기 당신이 내게 가까이 오네요.
이것이 자아의 목소리입니다.
그리고 당신이 그것을 들으면 항상 당신보다 더 잘하는 사람이있을 것입니다.
당신이 무엇을 얻든 에고는 당신을 쉬게하지 않을 것입니다.
이 세상에 지울 수 없는 흔적을 남길 때까지, 불멸을 달성할 때까지
불멸을 얻을 때까지 멈출 수 없다고 말할 것입니다.
이 자아는 얼마나 교묘해서 우리가 이미 소유한 것을 약속하며 유혹할까요?
유혹하는 자아는 얼마나 교활한가요?
행복한 곳은 내가 모든 것임을 깨닫는 것입니다.
깨닫는 것입니다.
아프리카계 미국인이나 아프리카계 캐나다인과 당신을 구분하는 유일한 것은
아이디어와 날씨, 기후에 대한 적응력뿐이죠.
그리고 그것이 무엇이든 저는 그 어떤 것도 믿지 않습니다.
그래서 온전함이라는 느낌은 비열함과는 다른 느낌입니다.
저는 평화는 개성을 넘어, 하늘의 발명품 너머에 있다고 믿습니다.
당신은 평생 유령이 미래로 가는 길에 대해 걱정하는 상상을 할 수 있습니다.
하지만 지금 이 순간 우리가 내리는 결정에서 일어나는 일들은
사랑 또는 두려움에 기반한 결정이죠.
우리 중 많은 사람들이 실용성을 가장한 두려움 때문에 자신의 길을 선택합니다.
우리가 진정으로 원하는 것은 도달할 수 없고 기대하는 것 자체가 어리석은 것처럼 보입니다.
그래서 우리는 감히 우주에 그것을 요구하지 못합니다.
저는 여러분이 우주에 그것을 요청할 수 있다는 증거입니다.
제발요.
혹시라도 못 뵙게 될까 봐, 안녕하세요, 안녕히 주무세요. 

 

 

[ 영문 원본 ]

I've often said that I wish people could realize all their dreams and wealth and fame
and so that they could see that it's not where you're going to find your sense of completion.
I had to, I believe that I had to become a famous, you know, idea and get all the stuff
that people dream about and accomplish a bunch of things that, you know, that look like
success in order to give up my attachment to those things.
It's been a part of the evolution of egos is to spend your first half of your life acquiring
and thinking you can add to yourself and it looks great.
I mean, it looks great when you've got a cool car and you've got nice clothes and, you
know, and you've done something that people admire, you know.
When I was about 28, after a decade as a professional comedian, I realized one night in LA that
the purpose of my life had always been to free people from concern, choosing to free people
from concern got me to the top of a mountain.
Look where I am, look what I get to do.
Everywhere I go, I'm going to get emotional because when I tap into this it really is extraordinary
to me.
I did something that made people present their best selves to me wherever I go.
I am at the top of the mountain and I was and the only the only one I hadn't freed was
myself.
I played the guy that was free from concern so that people who watched me would be free
from concern.
And that's when my search for identity deepened.
I wondered who I'd be without my fame.
Who would I be if I said things that people didn't want to hear?
You're supposed to say, you know, we're important, you're supposed to say, it's all going
to be all right and you're supposed to say that, you know, whatever you dream can come
true and you're supposed to say all those things.
I do believe in manifestation, power of that kind of stuff, but I don't believe that any
of it matters, you know.
This mattering is to me a human construct.
I used to think Jim Carrey is all that I was.
Just a flickering light, a dancing shadow, the great nothing, masquerading is something
you can name.
I don't exist, so they're all characters that I've played, including Jim Carrey, including
Joel Barish, including any of those things, they're all characters.
You know, Jim Carrey was a less intentional character, right?
Because I thought I was just building something that people would like, but it was a character.
Because ultimately, we're not the avatars we create.
We're not the pictures on the film stock.
We're the light that shines through.
All else is just smoke and mirrors, distracting, but not truly compelling.
You know, everything is divine, you know, there's just not, there's no, there's no thing that
isn't divine.
Everything is divine and I'm that, not the body.
I'm you guys and I'm this thing and I'm this thing and I'm the cameras and it doesn't
matter to me what's happening on them.
Sometimes I still have the groove cut in me that, you know, wants my hair to look nice.
It's an ancient thing, you know, there's still ego there, but I don't.
I'm finding that ultimately the freedom from it is something people are kind of hungry
for.
They're like, I don't want to be me either, you know, and I go, well, it's great because
you never have been.
To find real peace, you have to let the armor go.
Your need for acceptance can make you invisible in this world.
Don't let anything stand in the way of the light that shines through this form, risk being
seen in all of your glory.
Our eyes are not viewers, they're also projectors that are running a second story over the picture
that we see in front of us all the time.
Here is writing that script and the working title is, I'll never be enough.
People talk about depression all the time, the difference between depression and sadness,
sadness is just, you know, from happenstance, whatever happened or didn't happen for you
or, you know, grief or whatever it is.
And depression is your body saying, fuck you, I don't want to be this character anymore.
I don't want to hold up this avatar that you've created in the world, it's too much for
me.
Right.
And so a friend of mine who's a spiritual teacher has a really good take, his name is Jeff Foster
and his take on it is that you should think of the word depressed as deep rest.
Deep rest, your body needs to be depressed.
It needs deep rest from the character that you've been trying to play.
You know, that the great and powerful laws, I'm the great and powerful laws.
Oh, there you come near me.
This is the voice of the ego.
And if you listen to it, there will always be someone who's doing better than you.
No matter what you gain, ego will not let you rest.
You will tell you that you cannot stop until you've left an indelible mark on earth, until
you've achieved immortality.
How tricky is this ego that it would tempt us with the promise of something we already
possess?
The happy place is realizing that you're everything, you know, and that there's no real you involved
in the first place.
You know, the only thing that separates you from an African-American or an African-Canadian
is an idea, you know, and the weather, you know, and the adaption to the climate.
And whatever it is, I don't believe in any of it.
And so the feeling of wholeness is a different feeling than meaness.
I believe that peace lies beyond personality, beyond invention of the sky.
You can spend your whole life imagining ghosts worrying about the pathway to the future.
But all there will ever be is what's happening here in the decisions we make in this moment
which are based in either love or fear.
So many of us choose our path out of fear disguised as practicality.
What we really want seems impossible out of reach and ridiculous to expect.
So we never dare to ask the universe for it.
I'm saying, I'm the proof that you can ask the universe for it.
Please.
In case I don't see you, good afternoon, good evening and good night.

 

 

 

반응형
LIST
Comments