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규제, 사용자 경험, 트위터의 미래에 대해 이야기하는 틱톡 CEO Shou Chew :: ChatGPT 정리 본문

IT 인터넷/일반

규제, 사용자 경험, 트위터의 미래에 대해 이야기하는 틱톡 CEO Shou Chew :: ChatGPT 정리

Banjubu 2023. 3. 11. 19:13
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TikTok CEO Shou Chew on Regulation, the User Experience, Twitter's Future

https://www.youtube.com/watch?v=dhBNGmFI3Jw 



 

[ 요약 ]

틱톡의 CEO인 Show Choo와 블룸버그 에디토리얼 및 리서치 부사장인 Retto Grigori가 함께 대화합니다.

Show씨, 참석해주셔서 감사합니다. 오늘은 틱톡의 기회와 도전에 대해 이야기해볼까 합니다.
우리가 시작부터 소셜 미디어는 페이스북 등에 의해 점령되었었고, 갑자기 틱톡이 나타났습니다.
기존 시장 참여자들이 놓친 것을 틱톡이 발견했다면 무엇인가요?

저희는 기본적으로 다른 미션을 가지고 있습니다.
저희의 미션은 사용자들에게 창의성을 부여하고 즐거움을 가져다주는 것입니다.
그리고 이를 제시하는 방법은 세 가지 요소의 조합으로 이루어져 있습니다.

하나, 사용자에게 발견의 창구를 제공합니다.
앱을 열면, 4년간의 페이지가 보입니다.
끝없이 스크롤하여 새로운 것을 발견할 수 있습니다.

둘, 사용자에게 창작의 캔버스를 제공합니다.
이 도구들은 사람들이 자신을 표현할 수 있는 도구로, 이를 통해 플랫폼에서 창의성을 자극할 수 있습니다.

마지막으로, 우리는 커뮤니티를 연결하는 다리를 갖추고 있습니다.
많은 사람들이 틱톡을 사용하면서 새로운 커뮤니티를 발견하고, 그것을 통해 많은 사람들과 다리를 놓았다는 이야기를 합니다.
그것이 우리가 전달하려는 것입니다.
그리고 우리는 시장에서 독특한 제안을 제시하고 있다고 생각합니다.
그것이 제품 성장의 근간이 되고 있습니다.
사용자들은 종종 수동적인 신호를 기반으로 자신이 관심있는 것을 알려주는 알고리즘을 요청합니다.
예를 들어, 사용자가 특정 동영상을 얼마나 오래 보았는지 등입니다.

알고리즘이 작동하는 방식과 계속해서 발전시키는 방법은 무엇인가요?
알고리즘은 머신 러닝으로 작동합니다.
앱을 사용하면서 사용자가 보여주는 행동 신호가 있습니다.
예를 들어, 사용자가 동영상을 보는 시간, 스크롤하는 시간, 좋아요를 누르는지, 공유하는지, 댓글을 남기는지 등입니다.
알고리즘은 모든 신호를 수집하고, 머신 러닝 알고리즘을 거쳐 사용자의 행동을 가장 잘 맞는 콘텐츠와 일치시키려고 합니다.
그래서 그것은 전부 수학적인 계산입니다.
물론, 이제 다른 회사들도 따라잡으려고 노력하고 있습니다.

모든 복제품에 대해 어떻게 생각하시나요?
인스타그램과 Reels, YouTube의 쇼트 등이 있습니다.
일론 머스크는 Vine을 다시 부활시키기도 하였습니다.
그들이 제대로 이해하고 유사한 것을 하게 될까 걱정되나요?

우선, 경쟁은 시장에서 좋은 일입니다.
사용자들에게 더 많은 선택권을 제공합니다.
짧은 비디오는 사람들이 서로 효과적으로 커뮤니케이션하는 방법 중 하나입니다.
따라서 많은 다른 제품들이 짧은 비디오 형식에 적응하고 채택하고 있습니다.
우리는 다시 한번 이에 대해 돌아와서, 우리는 우리만의 독특한 미션과 비전을 구축하고자 합니다.
그리고 다른 회사들도 이와 같이 조금씩 다르기 때문에, 우리는 경쟁자들이 할 수 없는 방식으로 우리의 미션을 사용자에게 전달할 수 있는 능력에 대해 매우 자신 있습니다.

경쟁자 중 하나인 Twitter가 최근 일론 머스크가 인수하게 되었습니다.
이번 실험에서 볼 수 있는 기회는 무엇인가요?

아직은 조금 이른 것 같고, 공개된 변경 사항만 보이기 때문에, 내부적으로 일어나고 있는 많은 변경 사항이 있을 것입니다.
그래서 이 시점에서 그가 회사를 어디로 끌고 갈 것인지에 대해 논평하는 것은 공정하지 않은 것 같습니다.
아직 말하기에는 조금 이른 것 같습니다.

 

 

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[ 한글 번역 ]

무대에 오신 것을 환영합니다 틱톡 쇼 추(Choo) 최고 경영자,
그리고 블룸버그 편집 및 리서치 부편집장 레토 그리고리입니다.
쇼, 와주셔서 감사합니다.
초대해 주셔서 감사합니다.
오늘이 마지막 방송이지만, 틱톡의 기회와 도전에 대해 이야기해 보려고 합니다.
처음부터 시작해도 될 것 같습니다.
우리도 소셜 미디어는 페이스북과 다른 사람들에 의해 정복당했습니다,
갑자기 갑자기 틱톡이 등장했죠.
틱톡은 기존 업체들이 놓쳤던 어떤 점을 발견했나요?
근본적으로 저희는 다른 사명을 가지고 있다고 생각합니다.
저희의 사명은 창의성을 자극하고 사용자에게 즐거움을 선사하는 것입니다.
그리고 우리가 제시하는 방식은 세 가지의 비전과 세 가지의 조합을 통해 이루어집니다.
사용자에게 발견할 수 있는 창을 제공합니다.
따라서 앱을 열면 4년짜리 페이지가 나옵니다.
그리고 끝없이 스크롤하며 새로운 것을 발견할 수 있습니다.
또한 사용자에게 창작할 수 있는 캔버스도 제공합니다.
캔버스는 사람들이 자신을 표현하는 데 도움이 되는 도구로, 플랫폼에서 창의력을 발휘할 수 있도록
플랫폼에서 창의력을 발휘할 수 있도록 도와줍니다.
마지막으로 커뮤니티를 연결하는 다리 역할을 합니다.
많은 사람들이 틱톡을 사용하면서 커뮤니티를 발견했다고 말합니다,
그리고 이를 통해 많은 사람들과 다리를 놓았다고 말합니다.
이것이 바로 우리가 제공하고자 하는 것입니다.
그리고 저희는 시장에서 독보적인 제안을 하고 있다고 생각합니다.
그리고 그것이 우리가 제품으로 성장할 수 있는 이유입니다.
사용자들은 종종 수동적인 신호를 기반으로 자신이 관심 있는 것을 알고자 알고리즘에 명령을 내립니다.
예를 들어, 특정 동영상을 얼마나 오래 시청하는지 등입니다.
알고리즘은 어떻게 작동하며 알고리즘이 계속 개선될 수 있도록 어떻게 보장하나요?
알고리즘은 머신 러닝을 기반으로 작동합니다.
따라서 앱을 사용하면서 사용자가 나타내는 행동 신호가 있습니다.
예를 들어, 동영상을 계속 보고 있는지, 스크롤을 하는지, 좋아요를 누르는지,
공유하는지, 댓글을 달았는지, 그리고 알고리즘이 무엇을 하는지에 따라 달라집니다.
이 모든 신호를 받아 머신 러닝 알고리즘을 거쳐 학습합니다,
사용자의 행동을 가장 적합한 콘텐츠와 일치시키려고 노력합니다.
그 뒤에는 모두 수학이 숨어 있습니다.
물론 이제 다른 업체들도 이를 따라잡기 위해 노력하고 있습니다.
다른 모방자들은 어떻게 생각하시나요?
인스타그램과 릴이 있고, 유튜브에 쇼트 비디오가 있고, 엘론 머스크는 적어도
바인을 되살리려고 하죠. 그들이 제대로 이해하고 비슷한 일을 할까 봐 걱정되나요?
비슷한 일을 할까봐 걱정되시나요?
우선 경쟁은 시장에 좋은 일이라고 생각합니다. 
사용자에게 더 많은 선택권을 제공합니다.
짧은 동영상은 사람들이 서로 소통할 수 있는 매우 효과적인 방법임이 분명합니다.
따라서 다른 많은 제품들이 짧은 동영상 형식을 채택하고 적응하는 것은
짧은 동영상 형식을 채택하는 것은 놀라운 일이 아닙니다. 다시 한 번 말씀드리지만, 저희는 다시 이 주제로 돌아왔습니다.
우리는 우리가 만들고자 하는 매우 독특한 미션과 비전을 가지고 있다고 믿습니다.
다른 회사들도 조금씩 다르죠. 그래서 저희는 우리의 사명을 사용자에게
경쟁사가 할 수 없는 방식으로 사용자들에게 우리의 미션을 전달할 수 있다고 확신합니다.
경쟁사 중 하나에 대해 이야기해 보겠습니다. 방금 엘론 머스크에게 인수되었습니다.
쇼를 즐기고 계실 것 같은데, 일론 머스크에게 어떤 기회가 있다고 보십니까?
트위터를 통한 일종의 실험이라고 할까요?
이 방에 계신 많은 분들처럼 저도 엘론이 하는 일과 그가 변화하는 모습에 대해
트위터에서 어떤 변화를 일으키고 있는지 관심을 갖고 지켜보고 있습니다. 아직 말하기에는 조금 이른 것 같아요,
공정하게 말하자면, 우리가 보고 있는 것은 트위터의 변화 중 일부가
공개되고 있습니다. 그리고 내부적으로도 많은 변화가 있을 것이라고 확신합니다. 그래서 저는
이 시점에서 그가 회사를 어디로 이끌고 있는지에 대해 언급하는 것은 매우 공정하지 않습니다. 아직은 너무
말하기에는 너무 이르다고 생각합니다. 제 말은, 직원의 절반을 해고하고도
회사는 계속 운영됩니다. 직원의 절반을 해고하면 틱톡은 어떻게 될까요?
그런 날이 오지 않기를 바랍니다. 우리 조직은 효율성을 달성하기 위해 인력의 절반을
인력의 절반을 해고할 필요가 없는 조직입니다.
하지만 저는 다시 트위터로 돌아올 거예요. 실제로 직원의 절반으로 회사를 운영할 수 있다고 생각하시나요?
회사를 운영할 수 있을까요? 어떤 회사든요? 트위터의 상황을 자세히 알지 못합니다.
트위터를 포함한 많은 기술 기업에서 가장 큰 팀 중 하나는
신뢰 및 안전 팀으로, 커뮤니티 관련 정책을 설계하는 사람들뿐만 아니라
가이드라인을 설계하는 사람들뿐만 아니라 콘텐츠 관리 및 플랫폼 보호 측면에서 기계를 보완하고
플랫폼을 보호하고 콘텐츠가 매우 안전한지 확인하는 사람들입니다. 이는 투자라고 할 수 있습니다.
플랫폼을 매우 안전한 플랫폼으로 유지하려면 반드시 투자할 가치가 있다고 생각합니다.
콘텐츠 검토에 몇 명의 인력이 투입되나요? 수만 명 정도입니다.
확실히 당신은 매우 독특한 위치에 있습니다. 중국에 기반을 둔 소유주가 있죠. 춤으로 말하자면
미국에서 매우 큰 비즈니스를 운영하고 계시죠. 탐색해야 할 것이 많죠. 이전
행정부가 강제로 매각을 시도했습니다. 지금은 마르코 루비오와 마이크 갤러거가 있습니다,
당신을 금지하고 싶어하죠 어제 크리스 웨이 FBI 국장은 여러분의 앱에 대해 극도로 우려를 표명했습니다.
앱에 대해 극도로 우려를 표명했고, 이 모든 것이 미국에서 보안 검토가 진행 중입니다. 조금 긴장되시나요?
조금 긴장되시나요? 모든 신고에 대해 가장 먼저 말씀드리고 싶은 것은 저희는 분명히 많은
주의를 기울이고 있다는 것입니다. 그리고 국가 안보에 대한 우려는 우리가 매우 심각하게 받아들이는 문제입니다.
과거에 공개했듯이 우리는 미국 정부와 논의를 해왔습니다.
주로 시피아를 통해 논의했습니다. 싱가포르 시간으로 오늘 아침 FBI 국장의 발언을 보셨다면,
그는 그 과정을 통해 작업하고 있다고 언급했습니다. 그리고 저는 매우 확신합니다,
기밀 사항이기 때문에 자세한 내용은 말씀드릴 수 없습니다. 하지만 저는 매우 확신합니다.
우리가 가질 세부적인 논의를 통해 국가 안보 우려를 합리적으로 해결하는
국가 안보에 대한 정책 입안자들의 우려를 합리적으로 해결할 수 있을 것이라고 확신합니다. 그들은
모든 협상은 분명히 기밀입니다. 하지만 어디로 이전할지 말씀해 주시겠어요?
모두가 프로젝트 텍사스에 대해 알고 있을 겁니다. 사람들에게 조금 더 맥락을 설명하자면,
저희 같은 소비자 인터넷 기업이 전통적으로 데이터 액세스를 처리하는 방식은
요구사항에 따라 엔지니어와 직원이 특정 종류의 사용자 데이터에
엄격한 프로토콜 세트를 기반으로 특정 종류의 사용자 데이터에 액세스합니다.
요구사항에 의해 뒷받침됩니다. 제품 빌드에 특정 데이터 집합에 대한 액세스가 필요한 경우
특정 데이터 세트에 대한 액세스가 필요한 경우, 제품을 구축하려면 이를 정당화하고 프로토콜을 통해 액세스 권한을
접근해야 합니다. 제가 아는 어떤 소비자 인터넷 회사도 국적별로 데이터에 대한 액세스를 관리하지 않습니다.
이 나라 출신이고, 이 나라에 거주하고 있으며, 따라서
특정 종류의 데이터에 액세스할 수 없습니다. 이제 우리는 앞으로 매우 엄격하고 강력한
강력한 새 모델을 구축하고 있습니다. 이것은 선구적인 일입니다. 내부적으로 프로젝트 텍사스라고 명명했습니다. 
이 작업을 수행하는 방식은 버지니아와 싱가포르에 저장하는 데이터를
오라클의 클라우드 인프라로 옮기는 것입니다. 오라클이 우리의 파트너입니다. 오라클이
우리를 위해. 새롭고 개선된 데이터 액세스 프로토콜을 적용하여 미국 거주자의 법인만
미국 거주자로 구성된 법인만 특정 미국 보호 데이터 세트에 액세스할 수 있습니다.
이것이 바로 우리가 갖게 될 설정입니다. 전례가 없는 일입니다. 어떤 회사도 이런 시도를 한 적이 없습니다.
매우 비싸고 구축하기 어렵지만, 지금 이 시점에서 우리가 진행하고 있는 프로젝트는
바로 이 시점입니다. 이 프로젝트의 일정은 어떻게 되나요? 이 프로젝트는 우리가 꽤 오랫동안
꽤 오랫동안 작업해 왔습니다. 가까운 시일 내에 마일스톤에 대해 더 많은 발표를 할 수 있기를 바랍니다.
더 많은 발표를 할 수 있기를 바랍니다. 하지만 앞으로 중국 정부는 미국 데이터에 접근할 수 없습니다,
유럽 데이터에도 접근할 수 없습니다. 우리가 구축한 방식은 앞으로 특별 허가를 받은 미국 내 직원들만
특정 종류의 미국 데이터에 액세스 할 수있는 특수 법인 아래에있는 미국에있는 직원 그룹.
이제 바이든 행정부가 트럼프의 견해로 돌아가서 매각을 강행하려고 하면
플랜 B가 있나요? 미국 정부와 논의하고 있는 사항들이 있기 때문에 저희는
국가 안보 문제에 대한 합리적인 해결책을 제시할 수 있다고 확신합니다. 그래서 우리는 확신합니다
우리가 피할 수 있는 상황이라고 확신합니다. 그래서 플랜 B는 없습니다. 좋아요. 이미 언급하셨습니다.
플랫폼 안전과 보안을 언급하셨습니다. 제 생각에는 최우선 과제 중 하나라고 하셨던 것 같은데요,
여러분과 회사 모두에게요. 지난 3월 데이비드 루벤스타인과의 인터뷰에서 다음과 같이 언급하셨죠.
커뮤니티 가이드라인을 잘 이해하고 있는지 확인하는 것,
안전한 환경을 조성할 수 있는 도구와 역량을 갖추도록 하는 것입니다.
다소 모호하게 들리는데요. 정확히 어떤 일을 하고 계신지 몇 가지 예를 들어주시겠어요?
장군이 그렇게하지 않도록 할 수 있습니다. 예, 간단히 말해서 우리가 생각하는 플랫폼은
플랫폼은 일련의 규칙이 있고, 그 규칙은 14개이며, 공개되어 있고, 검색할 수 있다는 것입니다.
검색할 수 있습니다. 커뮤니티 가이드라인이라고 불리는 이 규칙은 플랫폼에서 허용되는 것과 허용되지 않는 것을 결정합니다.
결정합니다. 예를 들어, 폭력은 허용되지 않으며, 음란물도 허용되지 않습니다.
음란물 등 14가지가 있습니다. 저희가 설계한 방식대로
이해하기 쉽고 내부적으로 운영하기 쉽도록 설계했습니다.
그런 다음 이 커뮤니티 가이드라인을 중심으로 정책을 수립하고 머신을 교육하여
가이드라인을 위반하는 콘텐츠를 인식하여 해당 콘텐츠를 삭제하도록 훈련합니다. 또한
앞서 말씀드린 바와 같이 콘텐츠 관리자로 구성된 신뢰 및 안전 팀을 운영하여
기계의 기능을 보완할 수 있으며, 사용자 기반이 계속 증가하고 플랫폼이 성장함에 따라
업로드되는 동영상의 수가 증가함에 따라 우리는 더 많은 투자를하고 있습니다.
플랫폼을 매우 안전하게 유지하는 측면에서 성장에 앞서 나갈 수 있도록 더 많은 투자를 하고 있습니다.
그렇다면 왜 이렇게까지 신경을 쓰는 걸까요? 저희의 사명은 창의성을 고취하고 즐거움을 선사하는 것이기 때문입니다.
기쁨을 선사하는 것이기 때문입니다. 안전하고 신뢰할 수 있는 플랫폼이 없다면, 사람들이 서로에게 영감을 주고
서로에게 영감을 주고 서로에게 기쁨을 주는 것이 매우 어렵습니다. 그래서 저희는 이 문제를 매우
매우 중요하게 생각하고 있으며, 제가 이 일을 맡은 이래로 이 문제를 최우선 순위로 삼고 있습니다.
그렇다면 10세와 12세 어린이가 가입하기 전에 가이드라인을 읽어야 하나요?
아니면 어떻게 작동하나요? 저희 앱은 13세 이상의 사용자를 위해 설계되었습니다. 다음과 같은 경우
10세인 경우, 10세 어린이는 "나 13살이에요, 맞죠?"라고 말할 수 있습니다. 제 10살짜리 아이는 항상 그렇습니다. 
이 앱은 13세 이상의 사용자를 위해 설계되었습니다. 미국과 같은 특정 국가에서 13세 미만인 경우,
미국 등 특정 국가에서는 매우 다른 경험을 하게 됩니다. 다른 많은 국가에서는
앱을 사용할 수 없습니다. 이 방에 계신 부모님들께서는 이를 준수해 주실 것을 강력히 요청드립니다,
하지만 10대 자녀가 이 플랫폼을 사용하고 있고 자녀를 위해 추가적인 보호를 원하신다면
설정으로 이동하세요. 가족 페어링이라는 기능이 있습니다. 또 다른 가족 페어링
은 부모와 보호자를 위해 트위터에서 만든 일련의 도구입니다.
부모와 보호자가 자녀가 겪고 있는 경험, 10대 자녀가 틱톡에서
제한할 수 있는 기능을 포함합니다. 플랫폼보다 더 많은 콘텐츠가 제한되는
콘텐츠가 제한되는 제한 모드가 있습니다. 18세 이상의 사용자로서 경험하는 것 이상으로
사용자로서 경험하는 것 이상입니다. 조금 더 자세히 살펴봅시다. 전 세계 기술 업계는 분명히
계산하고 있습니다. 이것이 귀사의 비즈니스에 어떤 영향을 미쳤나요? 주주와의 관계에서 자본을 조달하는 능력에
자본 조달 능력에 영향을 미쳤나요? 더 힘들어졌나요? 다른 모든 기업과 마찬가지로 저희도 글로벌 경기 침체를 피할 수 없습니다.
따라서 경제는 분명히 12개월 전과는 다르며, 우리도 기업으로서 경제로부터
비즈니스. 지금과 같은 성장 단계에서 가장 중요한 것은 계속해서
광고주, 고객, 사용자, 그리고 플랫폼을 사용하여 생계를 유지하는 사람들에게 가치를 더하는 도구를 구축하는 것입니다.
가치를 더하는 도구를 지속적으로 개발하는 것이 가장 중요하다고 생각합니다. 저희는
우리가 그렇게 하는 한, 우리는 올바른 길을 가고 있다고 믿습니다. 따라서 비록 경기 침체가 있더라도,
다른 회사들처럼 우리도 분명 타격을 입겠지만, 지금 단계에서는 회사 내에서
현 단계에서 우리 회사 내에서 관리할 수 있는 부분이라고 생각합니다. 그래서 페이스북은 아마존에서 11,000명을 해고하고 있습니다,
사람들을 해고할 겁니다. 최소한 채용 속도를 늦추고 있나요, 아니면 일부 직무를 없애고 있나요?
일부 역할을 없애는 건가요? 저희는 채용에 있어 항상 신중을 기해 왔습니다. 따라서 지금과 같은 성장 단계에서는
지금과 같은 성장 단계에서는 채용 주기가 적절합니다. 지금도 계속 채용 중입니다. 하지만 아시다시피
우리가 직면한 글로벌 과제에 대응해야 한다고 생각되는 속도로요.
맞아요. 얼마 전 FT에서 2022년 매출 전망치를 낮추셨다고 보도한 것 같은데요,
약 20억 달러 정도요. 내부적으로 논의한 결과입니다.
그렇군요. 어떻게 든 신문에 실린 것 같습니다. 그랬죠
하지만 야구장, 맞나요? 야구장은 기업이 경제 현실에 맞춰서
경제 현실에 적응하고 자신에게 적합한 속도로 투자하고 있는지 확인하는 것이 중요하다고 생각합니다.
맞습니다. 그렇다면 성장 둔화 속에서 성장을 되살리기 위해 무엇을 할 수 있을까요? 혁신이 있나요?
놀라운 혁신이 있나요? 제품 측면에서 가장 중요한 것은 아마도 가장 중요한 것은
사용자의 목소리에 귀를 기울이고, 사용자가 원하는 것이 무엇인지 듣고, 이를 제공할 수 있는지 확인하는 것입니다.
제공하는 것입니다. 예를 들어 저는 얼마 전 런던에서 돌아왔는데, 제가 여행할 때 하는 일 중 하나는
여행할 때 하는 일 중 하나는 우리 플랫폼에 있는 크리에이터와 사용자, 비즈니스를 한자리에 모으는 것입니다,
그들과 이야기를 나누며 이런저런 질문을 하곤 하는데요,
그중에서도 제 기억에 남는 사람이 있었어요. 대기업에서 일했던 한 신사분이었습니다.
기술 회사에서 일했던 신사였어요. 그는 자신의 직업을 정말 좋아하지 않았지만 제빵을 정말 좋아했습니다. 그래서 그는 쿠키를 만들기 시작했고
쿠키를 만들기 시작했고, 팀원들은 그분에게 "정말 잘하시네요, 이 일을 생업으로 삼으세요"라고 말했죠. 
그래서 그는 그렇게 했습니다. 그는 회사를 시작했습니다. 그는 미리 구운 쿠키를 만듭니다. 정말 재밌어요 있잖아요
머그잔에 담아 오븐에 넣으면 쿠키가 되고 일정 기간 동안 판매하죠
그 비즈니스를 구축하는 게 어려웠는데 올해 5월에 그가 우리를 발견했어요,
저희 전자상거래 플랫폼 서비스가 영국에서 가능하니까 그분은 저희 플랫폼에서
우리 플랫폼에서 그의 제품, 그리고 그는 전체에 노출 되었기 때문에 그것에 대해 열광했습니다.
새로운 인구 통계, 이전에는 없었던 완전히 새로운 군중, 그리고 그와 같은 이야기,
저희는 그의 이야기에 귀를 기울였고, 그가 비즈니스를 구축하는 데 필요한 도구를 제공했습니다. 더 많은 도구가 필요하신가요?
그가 원하는 청중에게 더 쉽게 다가갈 수 있도록 어떻게 투자해야 할까요?
우리 플랫폼에서 그가 원하는 제품을 판매할 수 있도록 어떻게 투자해야 할까요? 즉, 우리의
초점입니다. 우리는 이 일을 계속하고 싶고, 네, 경기 침체가 있을 수 있습니다.
경기 침체가 있을 수 있지만, 우리가 이걸 구축하는 한 우리는 올바른 길을 가고 있다고 생각합니다.
사용자들이 무언가를 하라고 지시한 사례가 더 있나요?
실제로 시도해 보셨나요? 네, 많아요. 제가 들은 또 다른 멋진 이야기는
런던에 사는 한 부부가 있었습니다. 남편은 곱슬머리를 가졌고 아내는 곱슬머리를 가졌어요,
남편은 현재 머리카락이 없습니다. 이 부부는 몇 년 전에 플랫폼을 알게 됐어요,
아내는 자신의 곱슬머리에 대한 짧은 동영상을 올리기 시작했어요. 계정 이름은
온리 컬스 영국이라고 합니다. 온리 컬스 런던. 그리고 그녀는 커뮤니티를 발견했습니다. 커뮤니티가 있었어요
곱슬머리를 가진 영국 사람들이 그녀의 짧은 영상을 정말 좋아했고 어느 순간
커뮤니티에 물건을 팔기로 했어요 곱슬머리를 엉망으로 만들지 않는 비니를요,
제대로 된 사업이 됐죠 그녀는 자본금 500파운드로 시작했다고 하더군요.
500파운드의 자본금으로 시작해서 지금은 연간 수백만 달러의 수익을 올리고 있다고 하더군요. 그런 이야기들이
우리가 가는 곳마다 있죠. 저희 플랫폼을 찾아서 활용하고 커뮤니티를 찾고
커뮤니티를 찾고, 이를 통해 매우 의미 있는 무언가를 구축하는 이야기를 듣게 됩니다.
이것이 바로 창의성을 고취하고 기쁨을 선사하고자 하는 저희의 사명입니다. 이
창의성은 짧은 동영상을 제작하는 좁은 의미의 창의성이 아닙니다. 그것은 인간의 생산성과
생산성, 그리고 그런 종류의 창의성을 발휘하는 것입니다. 시간이 부족하지만 저는 항상 사람들에게 묻습니다,
만약 시간을 되돌릴 수 있다면 회사에서 다르게 하고 싶은 일이 있다면
한 가지가 무엇이냐고요? 우리는 항상 말하곤 합니다.
신뢰를 얻는 것입니다. 특히 비사용자에게 신뢰를 얻는 것이 중요하며, 오늘날 많은 정책 입안자들이
우리 플랫폼의 사용자가 아닙니다. 시간이 더 있었다면 신뢰는 하루아침에 얻어지는 것이 아니라고 생각합니다,
하루아침에 얻어지는 것이 아닙니다. 모든 사람이 저를 신뢰하게 만들기 위해 제가 할 수 있는 큰 일은 없습니다. 우리가 해야 할 일은
우리가해야 할 일은 우리가 취해야 할 일관된 조치를 식별하고 정책 입안자들이 가지고있는 우려를 해결하는 것입니다.
정책 입안자들이 가지고 있는 우려를 해결하고, 이를 중심으로 솔루션을 구축하며, 우리가 행동하는 방식에서 매우, 매우 일관되게
일관성을 유지하는 것입니다. 그리고 이를 통해 상당한 기간 동안 모든 사람들로부터
신뢰를 얻었습니다. 제게 시간이 더 주어진다면 바로 이 일을 하고 싶습니다. 만약 저에게 시간이 더 주어진다면
신뢰를 얻는 데 더 많은 시간을 할애할 수 있다면, 기업으로서 우리가 전달하고자 하는 사명을
훨씬 더 나은 위치에 있을 거라고 생각합니다. 정말 감사합니다. 감사합니다. 



SMALL

 

[ 영문 원본 ]

Please welcome to the stage Chief Executive Officer of Tiktok Show Choo,
and Deputy Editor-in-Chief of Bloomberg Editorial and Research, Retto Grigori.
Show, thank you for coming.
Thank you for having me.
We're the last show today, but we're going to talk about the opportunities and challenges for Tiktok.
And maybe we can start at the beginning.
We also, social media, have been conquered by Facebook and others,
and then suddenly you came out of nowhere.
What did Tiktok discover that the incumbents had missed?
I think fundamentally we have a different mission.
Our mission is to inspire creativity and to bring joy to our users.
And the way we presented is through a vision of three things, a combination of three things.
We give our users a window to discover.
So when you open the app, it's a four-year page.
And you can scroll endlessly through and discover delightful new things.
We also give our users a canvas to create.
And these are the tools that help people express themselves so that they can inspire
the creativity on the platform.
And finally, we have bridges to connect communities.
So there are many people who tell us that through using Tiktok, they have discovered communities,
and through that build bridges with many people.
So that's what we intend to deliver.
And I think we have a unique proposition in the market.
And that's underpinning the reason why we could grow as a product.
Users often command your algorithm for knowing what they're interested in based on passive signals.
For example, how long they watch certain videos.
How does your algorithm work and how do you make sure that it will continue to get better?
The algorithm works on machine learning.
So as you use the app, there are behavioral signals that you exhibit as a user.
For example, do you stay on the video, do you scroll through it, do you like it,
do you share it, do you comment on it, and what it does is, what the algorithm does is.
It takes all these signals, it goes through a machine learning algorithm, it learns,
and it tries to match your behavior with content that is the best fit for you.
So it's all mathematics at the back of it.
Obviously, now the others are trying to catch up.
What do you make of all the copycats?
I mean, you have Instagram and Reels, you have YouTube with the shorts, Elon Musk has at least
used about bringing back Vine. How worried are you that they're going to get it right and do
something similar?
I think, first of all, competition is a great thing for the market.
It gives the users more choices.
Short video is clearly a very, very effective way for people to communicate with each other.
So it doesn't really come as a surprise that many other products are adapting and adopting
the short video format. You know, for us, again, we come back to this.
We believe we have a very unique mission and vision that we want to build, and every other
company is a little bit different like that. So we're very confident in our ability to
deliver our mission to our users in a way that the competitors won't be able to.
Let's talk about one of the competitors. I just got bought by Elon Musk.
I'm sure you're enjoying the show, but what exactly are the opportunities that you see as he
sort of experiments, shall we say, with Twitter?
Well, I'm sure like many of you in this room, I'm following the news of, you know, what Elon
is doing and the changes he's making at Twitter. I think it's a little bit too early to tell,
and to be fair, you know, what we're seeing is a little bit of the changes that
is public. And I'm sure, you know, there are many other changes internally. So I'm not sure it
is very fair to comment on where he's taking the company at this point. I think it's a bit too
early to tell. I mean, it's unusual, shall we say, that you can fire half the workforce and your
company is still going. What would happen to TikTok if you fired half the workforce?
I hope that day never comes. The way we are organized is one where we don't need to lay off
half the workforce to achieve the efficiency levels that we want to achieve.
But I'm just coming back to Twitter. Do you think you can actually run a company with half
the staff? Any company? I don't know the situation at Twitter in detail.
For many tech companies, including ourselves, one of the largest teams that you will have is
your trust and safety team, which is not only the people who design the policies around community
guidelines, but the people who complement the machines in terms of content moderation and
protecting the platform and making sure that the content is very safe. Now that is an investment
that I think is not definitely worthwhile if you want to keep the platform a very safe platform.
How many people do you have in content moderation? It's in the tens of thousands.
Obviously, you're in a pretty unique position. You have a China-based owner. By dance,
you have a very big business in America. There's a lot to navigate. The previous
administration tried to force your sale. Now you have Marco Rubio and Mike Gallagher,
they want to ban you. Yesterday, FBI Director Chris Wei raised his extremely concerns about your
app and all these comes in the middle of a security review in America. Are you a little bit nervous
about your future? The first thing I would say to all the reports is that we clearly pay a lot of
attention to it. And national security concerns are concerns that we take extremely seriously.
As we have disclosed in the past, we have had discussions with the US government
mainly through Syfias. If you saw the FBI directors comments this morning, Singapore time,
he made comments that they are working through that process as well. And I'm very confident,
because it's confidential, so I cannot talk about the details. But I'm very confident that
through the detailed discussions that we're going to have, we will come up with a solution that
will reasonably address the national security concerns that the policymakers have. They are
all the negotiations obviously are confidential. But can you tell us where you're moving to?
I mean, everyone is aware of Project Texas, I think. I think to give the crowd a bit more context,
the way consumer internet companies like ourselves traditionally deal with data access
is that it's on a requirement basis, which means that your engineers and your employees
get access to certain kinds of user data based on the rigorous set of protocols, which is
underpinned by requirement. If you require the build a product, if you require access to a certain
set of data, the build a product, you have to justify it and through the protocols you get access
to it. No consumer internet company that I know of organizes access to data by nationality.
Nobody does, you know, you are from this country, you're sitting in this country, you therefore
don't have access to certain kinds of data. Now, in the future, we are building a very rigorous and
robust new model. This is pioneering. And we have internally named this Project Texas.
And the way this is going to be done is that we're going to move the data that we store in Virginia
and in Singapore into Oracle's Cloud Infrastructure. That's our partner. Oracle is going to look
after it for us. We're going to have new and improved data access protocols such that only an
entity of U.S. residents that in the U.S. will have access to a certain set of U.S. protected data.
So that's the setup that we're going to have. It's unprecedented. No company has attempted this.
It's extremely expensive and difficult to build, but that's the project that we are undertaking at
this point. What's the timeline for that? It's something that we have been working on for quite
some time. And hopefully in the near future, we can make more announcement on the milestones
that we have hit. But so going forward, the Chinese government will have no access to U.S. data,
or European data. The way we have built this is going forward only a group of employees who sit in
the U.S. under special entity who have access to certain kinds of U.S. data.
Now if the Biden administration goes back to the Trump view and tries to force a sale, do you have
a plan B? Because of the discussions that we are having with the U.S. government, we are confident
we can come with a reasonable solution to the national security issues. And so we are confident
that that's a situation we are going to avoid. So there's no plan B. Okay. You already mentioned
platform safety and security. You said, I think, or you made that one of your top priorities,
both for you and for the company. In an interview with David Rubenstein in March, you mentioned
some of the goals that making sure that the community guidelines are well understood,
making sure that we have the tools and capabilities to have a safe environment.
It sounds a little vague. Can you give us some example or one example what exactly you're doing,
so we can make sure that the general doesn't. Yes, it's in a nutshell, the way we think about
a platform is that we have a set of rules, and they're 14 of them, they're public, you can search
for them. They're called community guidelines, and they determine what is allowed and not allowed
on our platform. You know, it's stuff like we don't allow violence, you know, we don't allow
pornography, so on and so forth, they're 14 of them. They are the way we have designed them
such that they're easy to understand, and they're easy to operationalize internally.
What we then do is that we build policies around this community guidelines, we train our machines
to recognize content that violates the guidelines that takes down the content. We also have,
as we talked about, a significant trust and safety team of content moderators who make sure
they can complement the machines, and as our growth user base continues to grow, and the platform,
you know, grows in terms of the number of videos that are being uploaded, we are investing more
and more to make sure that we're staying ahead of the growth in terms of keeping the platform very safe.
Now, why do we care so much about this? Because our mission is to inspire creativity and to
bring joy, and if we don't have a safe and trusted platform, it's very difficult for people to
inspire each other and bring joy to each other. So this is something that we take extremely
seriously, and since the time I've been in my role, I've made this a very, very top priority for us.
So you expect the 10-year-old and 12-year-old to read the guidelines before they sign up,
or how does that work? Our app is designed for people who are 13 and above. If you are
a 10-year-old, the 10-year-old could say, I'm 13, right? My 10-year-old is at all the time.
The app is designed for users who are 13 and above. If you're below 13 in certain countries,
like the United States, you get a very different experience. In many other countries, you're not
allowed to use the app. Now, for parents in this room, I strongly urge you to comply with this,
but if your teenage children are using the platform and you want to have additional protection
for them, please go to settings. There's something called family pairing. Another family pairing
that is a series of tools that we have built for parents and guardians to make sure that
they understand the experience that their children are having, that their teenage children are
having on TikTok, including the ability to restrict. There's a restricted mode where even more
content is restricted than the platform. Beyond the experience that you would have as an 18-plus
user. Let's zoom out a little bit. The global tech industry, obviously, is going through
reckoning. How has that affected your business? Your ability to raise capital of your relationship
with your shareholders? Is it tougher? Like every other company, we cannot escape a global slowdown.
So, the economy is clearly not what it was even 12 months ago, and we're not immune to it as a
business. At this stage of our growth, we believe that the most important thing is to continue to
build the tools that add value to our advertisers and our customers and our users and people who
use our platform to make a living, and there are many, many businesses like that. We believe
that as long as we do that, we're on the right track. So, even though there's a slowdown,
even though it obviously hurts us like every other company, I think it's something that's
manageable within our company at this stage. So, Facebook is firing 11,000 people on Amazon,
it's going to fire people. Are you slowing down hiring at least, or are you also eliminating
some roles? We have always been more cautious in terms of recruitment. So, at this stage of our
growth, our cadence of hiring is just right for us. We're still hiring. Although, you know,
at a pace that we think has to correspond with the global challenges that we're facing.
Right. I think the FT reported the other day that you reduced the sales forecast for 2022,
I think, about $2 billion. Well, it was an internal discussion.
Right. I think somehow made it into the newspaper. It did.
But, ballpark, is that right? I think ballpark is important for companies to adjust
to the economic reality, and to make sure that you are investing at the right pace for yourself.
Right. So, to revive growth, what can you do in the slowdown? Do you have any innovations coming,
anything surprising? In terms of the product, I think probably the most important thing is to
really just listen to your users, listen to what they want, and make sure they are delivering this
for them. For us, for example, I just came back from London, and one of the things that I do when
I travel is that we get together creators and users and businesses that are on our platform,
and we speak to them, and we ask them, you know, and I met this, I met a host series of people,
but there was this one that really stuck with me. It was a gentleman who used to work at a big
tech company. He really didn't like his job, but he really liked baking. So, he started making cookies
for his team, and his team was like, you're so good at this, you should do this for a living.
So, he did. He started the company. He does these pre-baked cookies. Really fun. You know,
some of them in the mug, you put in the oven, it becomes cookies, and then for a period of time,
it was difficult to build that business, but some time in May this year, he discovered us,
and because our e-commerce platform services are available in the UK, he started selling
his product on our platform, and he was raving about it, because it gave him exposure to a whole
new demographic, the whole new crowd that he never had before, and stories like that, you know,
we listened to him, and the tools that he needs to build his business. Do you need more tools?
How do we make sure that we invest to make it easier for him to reach out to the audience
that he wants, and to sell the products that he wants on our platform? That is, you know, our
focus. You know, we want to make sure that we continue to do this, and yes, there could be
an economic slowdown, but as long as we're building this, we think that we're on the right track.
Do you have more examples where our users told you to do something?
Why you've actually tried? Oh, yeah, many of them. Another great story that I heard,
also from London, was there was this couple. Husband is, you know, the wife has curly hair,
the husband has no hair at this point. They found out platform a couple of years ago,
and what she did was she started posting short videos about her curly hair. The account is called
Only Curls UK, I believe. Only Curls London. And she found a community. There was a community of
people in the UK, your curly hair, and they really liked her short videos, and at some point,
she decided to sell things to the community. So, beanies that doesn't mess up your curly hair,
and it became a proper business. You know, she, they told us that they started with something like
500 pounds of capital, and now they're making millions in revenue per year. Every story like that,
you know, everywhere we go. You hear stories of people, small businesses, finding and leveraging
our platform, finding their communities, and then building something very meaningful out of it.
And that's the mission that we want to deliver, you know, inspire creativity, bring joy. This
creativity is not the narrow definition of creating a short video. It is unleashing sort of human
productivity, and that kind of creativity. We're out of time, but I always ask people, I mean,
if you could, if you could turn back the clock, what's the one thing you would do differently
with the company? We always say that the most important thing for us, apart from growing the
business today, is to earn trust. Particularly with non-users, and today, a number of policymakers
are not users of our platform. Now, if we had more time, I think trust is not something you,
you earn overnight. There is no one big thing I can do to make everybody trust me. I think what we
need to do is to identify consistent actions that we need to take, addressing concerns that
policymakers have, building solutions around those, making sure that we are very, very consistent
in the way we behave. And through that, through a substantial period of time, earn trust from
everyone. So, if I had more time, that's the one thing I would want to do. If I had more time to
earn that trust, I think, as a business, we would be in a much better place to deliver the mission
that we want to deliver. So, thank you very much. Thank you.



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