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ChatGPT가 정리한 :: 성장 마인드 | 캐롤 드웩 | Google 강연

Banjubu 2023. 3. 6. 20:35
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The Growth Mindset | Carol Dweck | Talks at Google

https://www.youtube.com/watch?v=-71zdXCMU6A 

 

 

 

[ 요약 ]

  • 스탠포드 대학교 교수 캐롤 드웩은 자신의 연구를 통해 사람들이 행동을 유도하는 데 사용하는 사고방식에 대해 연구했다.
  • 고정된 사고방식은 도전을 회피하게 하며, 성장 마인드는 개발 가능성에 초점을 둔다.
  • 모든 사람이 성장 가능하다는 뜻이며, 재능은 성공을 보장하지 않는다.
  • 성장 마인드를 가지고 트리거 순간을 대처해야 한다.
  • 자극적인 단어는 상자에 넣거나 받침대에 올려놓는 것과 같다.
  • 말은 강력하며, 자극적인 단어가 작용할 수 있는 방법에 대해 생각해 볼 필요가 있다.
  • 똑똑한 사람은 실수하지 않는다는 생각을 아주 미묘하게 전달하고 있으며, 이는 열심히 일할 필요가 없다는 오해를 일으킬 수 있다.
  • 똑똑함을 강조하면 사람들은 고정된 사고방식 안에서 성공하기 위해 자신의 세계를 좁힌다.
  • 구글은 데이터를 통해 성장 마인드가 있는 학생들이 더 좋은 성과를 낸다는 사실을 발견했다.
  • 성장 마인드를 가진 학생들은 도전적인 과목에서 더 뛰어나며, 가정 소득 수준과 상관없이 지능을 개발할 수 있다고 믿는 학생들이 성취도 테스트에서 더 높은 점수를 받았다.
  • 미국 대학의 연구 결과, STEM 수업에서 성장 마인드를 가르치면 학생들이 도전을 받아들이고 꾸준한 노력으로 개선 가능함.
  • 교육과 업무 문화에서는 시험 강박관념을 벗어나 실제 노력과 과정에 집중하는 사고방식을 적용해야 함.
  • 영국에서는 시험에 맞춰 가르치지 않고, 선생님과 아이들 모두가 가르치고 배우는 것을 좋아하며 시험에서 좋은 성적을 거둡니다.
  • 성장 마인드 조직 문화를 갖춘 기업은 인재와 모든 사람이 개선하고 발전할 수 있는 능력을 중시하며, 창의성과 혁신을 중요하게 여기며 실제로 돈을 투자합니다.
  • 성장 마인드셋을 가진 조직은 직원의 성장과 스타성, 그리고 경영진에 합류할 수 있는 잠재력을 중시한다는 것이 핵심이다.
  • 구글은 잠재적 후보자 면접에서 훈련된 인재를 식별하기 위한 전략과, 지원자가 그 길을 갈 의향이 있는지 확인하기 위한 전략에 대해 질문한다.
  • 자신의 오류를 빨리 인식하고 개선하는 것이 중요하다.
  • 부정행위는 고정된 사고방식에서 더 많이 발생한다.
  • 성장 마인드 문화를 확산하는 것이 회사에서 문화를 바꾸는 전략이다.
  • "아직의 힘" 개념은 실패를 두려워하지 말고 성장하는 마인드셋을 가지는 것을 강조한다.
  • 실험에서 두뇌 점수를 표준 버전의 게임과 성장 마인드셋 게임인 Brain Points를 비교했다. Brain Points는 학생의 노력과 전략 사용, 실력 향상을 고려한 알고리즘이 내장되어 있었다.
  • 게임을 오래 하는 사람들은 더 많은 전략을 사용하며, 더 오래 인내하는 경향이 있음.
  • 수치심은 고정된 사고방식에 영향을 미치며, 성장 마인드셋에서는 건설적인 방향으로 나아갈 수 있는 감정임.
  • 성장 마인드를 가진 사람들은 고정관념을 깨면서 발전하고, 배움과 성공을 믿으며 자신감을 유지하는 경향이 있음.
  • 성장 마인드를 배우면 여성 컴퓨터과학 분야에서도 흥미를 유지하며 높은 성적을 이어갈 수 있음.
  • 고정된 사고방식이 성적 지향과 노화 분야에서 유리하며, 기술 분야에서는 성장 마인드가 더 유리함.
  • 열린 사고방식을 갖기 위해서는 새로운 경험을 하거나 다양한 사람들과 대화하는 것이 도움이 됨.
  • 자신이 고정된 사고방식에 빠져 있는지 알기 위해서는 자기 평가를 하거나 타인의 피드백을 들을 수 있음.
  • 자신만의 시선으로 바라보며 노력을 인식하고, 타인을 비교하지 않고 긍정적으로 인식하며, 마음가짐의 목소리를 듣고 행동을 지배하지 않도록 하는 것이 중요.
  • 부모의 태도와 환경이 아이의 성장에 큰 영향을 미치며, 부정적인 태도는 아이의 고정된 사고방식을 유발할 수 있다.

성장 마인드셋을 갖기 위한 구체적인 행동은 다음과 같다:

  1. 안전한 것과 도전적인 것 중 도전을 선택하기.
  2. 장애물에 부딪혔을 때는 성장 마인드 방식으로 해석하기.
  3. 나보다 뛰어난 사람을 만나면 가서 배우기.
  4. 고정된 사고방식을 모니터링하고, 유발하는 요인을 모니터링하기.
  5. 항상 계속된 여정이며, 영구적인 성장 마인드셋에 도달하는 것은 쉽지 않다는 것을 인지하기.
  6. 머릿속의 부정적인 목소리에 귀를 기울이지 말기.
  7. 이 여정을 시작할 때에는 성장 마인드셋의 특성을 드러내려고 애쓰지 않기.

 

 

[ 한글 번역 ]

이렇게 방이 꽉 차서 정말 흥분되며, 라이브 스트림에 많은 사람들이 있고
라이브 스트림에 참여하지 못하고 유튜브에서 이 영상을
앞으로 며칠 내에 유튜브에서 이 영상을 볼 수 있게 될 것입니다.
스탠포드 대학교의 캐롤 드웩 교수님을 소개하게 되어 정말 기쁩니다.
그녀는 루이스 앤 버지니아 이튼 심리학 교수입니다.
사람들이 행동을 유도하는 데 사용하는 사고방식에 대한 연구로 가장 잘 알려져 있습니다.
그녀는 컬럼비아 대학교에서 심리학 학사 학위를 취득한 후
Yale.
베스트셀러인 『마인드셋, 성공의 새로운 심리학』의 저자이기도 합니다.
교통 체증에도 불구하고 많은 책이 방 뒤편에 도착했습니다.
구매하실 수 있습니다.
꼭 구매하시길 권합니다.
제가 엄지손가락을 치켜세운 제 책이 있습니다.
백만 부 이상 팔렸으니, 이 책을 재미있게 읽은 친구들이
이 작품을 즐겼습니다.
그녀는 자주 연설하고 유엔에서 여러 번 TED 무대에서 연설했습니다,
백악관 등 권위 있는 기관에서 여러 차례 연설했습니다.
그녀의 작품은 너무 많은 상을 받았기 때문에 일일이 열거하면 강연 전체가 될 것입니다,
그러지 않겠습니다.
이제 그녀의 자존심을 엄청나게 높여 드렸으니 드왁 교수님에 대해 말씀드리겠습니다.
마음가짐에 대해 이야기하기 전에 우리가 지금 배운 것을 공유했으면 합니다.
널리 불신받는 자존감 이론과 자존감 운동에서 우리가 배운 것을 공유했으면 합니다.
1990년대에 자존감 운동이 전 세계를 장악했습니다.
우리는 모든 사람에게 자신이 얼마나 멋지고, 훌륭하고, 재능 있고, 특별한 사람인지 말하라고 들었습니다.
항상 말해야 했습니다.
이렇게 하면 동기를 부여하고 성취감을 높일 수 있을 거라고 생각했죠.
하지만 말씀하신 대로 완전히 재앙이 되었습니다.
평범함을 받아들이게 되었죠.
사람들이 자신의 잠재력을 발휘하도록 도전하지 않았죠.
우리의 연구에 따르면 사람들에게 똑똑하다고 말하는 것은 오히려 역효과를 낳습니다.
도전을 두려워하게 만들죠.
장애물에 부딪히면 '이게 똑똑해 보이지 않을까?
똑똑해 보이지 않을까?
내가 똑똑하지 않나요?
모든 통화는 스마트함을 중심으로 만들어졌습니다.
그렇다면 사람들이 어떻게 동기를 부여받고 학습하는지에 대해 더 깊이 연구하게 된 계기는 무엇이었나요?
연구하는 데 관심을 갖게 된 계기는 무엇이며, 그것이 어떻게 사고방식에 대한 정의로 이어졌나요?
저는 항상 왜 어떤 사람들은 실패에 직면하면 시들고 도전을 회피하는지에 관심이 있었습니다.
더 이상 재능이나 능력이 없는 사람들이 도전을 받아들이고
실패를 딛고 번창하고 있는데 말입니다.
결국, 이를 통해 우리는 사고방식을 발견하게 되었습니다.
우리가 발견한 것은 어떤 사람들은 자신의 재능과 능력이 다음과 같은
고정된 특성입니다.
재능과 능력은 어느 정도 타고난 것이지만, 다른 사람들은 재능과 능력은
노력, 좋은 전략, 다른 사람의 좋은 멘토링을 통해 개발할 수 있다고 믿습니다.
수년간의 연구를 통해 우리는 고정된 사고방식을 가지면 자신의 결함을 드러낼 수 있는 도전을
자신의 결점을 드러낼 수 있는 도전을 두려워하게 되고, 어려움에 직면했을 때 다음과 같은 이유로
바보 같다고 느꼈기 때문입니다.
여러분은 멍청하다고 느끼고 싶지 않았습니다.
다른 사람들이 자신을 멍청하다고 생각하기를 원했던 반면, 성장 마인드를 가지면,
자신의 능력을 개발할 수 있다는 생각은 '더 똑똑해질 수 있는데 왜 내 시간을 낭비할까?
더 똑똑해질 수 있는데 왜 시간을 낭비할까?
그리고 저는 도전을 통해 그렇게 합니다.
도전은 끝까지 해내는 것을 통해 이루어집니다. 
이제 성장 마인드는 모든 사람이 똑같고 재능과 능력이 다르지 않다는 것을 의미하지 않습니다.
다르지 않다는 뜻이 아닙니다.
모두가 성장할 수 있다는 뜻입니다.
이를 바탕으로 스포츠 중계나 TV 프로그램인 아메리카 갓 탤런트(America's
갓 탤런트'를 보더라도 그 선수가 얼마나 재능이 있는지 듣거나
발레를 하는 사람이 엄청난 재능을 가졌다고 말하는 것을 보지 않고서는 말이죠.
타고난 재능은 어떤 역할을 할 수 있을까요?
글쎄요, 지금 우리가 그들을 볼 때 그들은 재능이 있습니다.
하지만 누군가가 재능을 보이거나 놀라운 퍼포먼스를 보여 주면
타고났다고 생각하는 나라가 된 것 같아요.
그리고 그들은 필연적으로 큰 성공을 거둘 수밖에 없었습니다.
저는 매년 스탠포드에서 신입생 세미나를 가르치는데, 학생들에게 자신의 영웅에 대해 조사하는
자신의 영웅에 대해 조사하는 과제를 내주죠.
거의 항상 학생들은 그 영웅이 성공할 수 있었던 이유를 다음과 같이 생각합니다.
놀라운 타고난 재능 때문이라고 생각하죠.
하지만 매번 학생들은 그 영웅이 엄청난 노력을 기울였고, 장애물을 만나고
장애물을 만났고, 그 장애물을 극복해냈다는 것을 알게 됩니다.
그래서 저는 어떤 사람들은 열정과 재능을 타고나서 그것을 키우고
하지만 아무것도 이루지 못한 많은 사람들도 재능과 열정을 가지고 태어났지만
재능과 열정을 가지고 태어납니다.
그리고 우리가 가지고 있는 것, 우리가 가지고 있는 것이 바로 여러분이 개발해야 할 원료입니다.
마이클 조던은 그토록 맹렬하게 도전하기 전까지는 특별한 재능이 없었던 것으로 밝혀졌습니다,
그 누구보다 치열하게요
점심 식사 때 팀원들과 흥미로운 토론을 나눴어요.
성장 마인드와 고정 마인드에 대한 흥미로운 토론을 했습니다.
그러나 사람들은 두 가지를 모두 가질 수 있으며 스펙트럼에 더 가깝습니다.
두 가지 사고방식을 동시에 가질 수 있습니다.
우리는 모두 혼합된 존재입니다.
한 영역에서는 고정된 사고방식을, 다른 영역에서는 성장하는 사고방식을 가질 수 있다는 것은 사실입니다.
영역.
하지만 이는 이분법이 아닌 스펙트럼이며, 정말 역동적인 것이 사실입니다.
특정 분야에서도 때때로 고정된 사고방식에 빠져서 '내 능력은 고정되어 있어.
내 능력은 고정되어 있고, 증명해야 하고, 똑똑해 보여야 하고, 내가 열심히 일하고 있다는 걸 보여줄 수 없어.
너무 열심히 일하면 사람들이 나를 똑똑하지 않다고 생각할 수 있습니다.
다른 때는 성장 마인드에 더 가까울 수도 있습니다.
따라서 우리가 해야 할 일은 고정된 사고방식이 우리를 가로막고 있기 때문에
고정된 사고방식이 우리의 발목을 잡기 때문에, 우리 모두의 사고방식을 유발하는 요인을 찾아야 합니다.
저조차도 큰 도전에 직면했을 때 어떻게 되나요?
내가 부족한 점을 드러내게 될까 봐 걱정하진 않나요?
좌절이 닥치면 어떻게 될까요?
내가 이 일을 잘하지 못하는 건 아닐까?
비판을 받으면 어떻게 되나요?
화를 내고 방어적이 되나요?
내가 잘하는 분야에서 나보다 더 잘하는 사람을 보면 어떻게 되나요?
질투와 분노를 느끼나요, 아니면 영감을 얻나요?
어쩌면 그 사람에게서 배울 수 있을지도 모릅니다.
저에게 멘토가 될 수도 있겠죠. 
그러니 이러한 트리거 순간에 주의하세요.
자신의 기분이 어떤지 살펴보고 성장 마인드를 더 많이 가질 수 있는지 살펴보세요.
사실 저는 대학생과 고등학생인 두 딸이 있습니다.
큰 딸이 고등학교에 진학한 후에 이 책을 읽었는데, 작은 딸은
우리 집에서 똑똑하고 멍청하다는 두 개의 S 단어를 금지할 정도로 이 책의 혜택을 받았습니다.
후자는 사용한 적이 없지만 전자를 사용한 것에 대해 매우 죄책감을 느꼈습니다.
친구나 자녀 또는 사랑하는 사람에게 그들이 얼마나 똑똑한지 말해본 적이 있다면 손을 들어보세요.
그게 뭐죠?
말은 정말 강력하다는 것이 제가 당신의 책에서 얻은 교훈 중 하나입니다.
똑똑하다, 멍청하다 등의 자극적인 단어가 어떻게 여러분의 최선의 의도와는 반대로 작용할 수 있는지
어떻게 작용할 수 있는지.
맞아요.
누군가를 똑똑하다고 부를 때, 당신은 그들을 상자에 넣거나 실제로 그들을 받침대에 올려 놓는 것입니다.
받침대 위에 올려놓고 그들의 삶은 그 받침대에 걸맞은 자격을 갖추기 위해 조직화됩니다.
받침대.
그리고 당신은 당신이 확신하는 것들만 포함하도록 당신의 삶을 좁혀야만 그렇게 할 수 있습니다.
성공할 수 있다고 확신하는 것들만 포함하도록 삶을 좁혀야 합니다.
누군가에게 "정말 빨리 해내셨어요, 정말 감동적이었어요"라고 말하면, 그 사람은 "만약 내가 그렇게 빨리 하지 않았다면
그렇게 빨리 하지 않았다면 감명받지 못했을 거예요.
그리고 많은 일이 오랜 시간이 걸립니다.
또는 일하지 않고 A를 받기도 하죠.
그러면 사람들은 내가 일하면 수학에 똑똑하다고 생각하지 않을 거라고 생각하죠.
그래서 똑똑한 사람은 실수하지 않는다는 생각을 아주 미묘하게 전달하고 있는 거죠,
똑똑한 사람은 열심히 일할 필요가 없습니다.
세상에서 가장 중요한 것은 똑똑하고 항상 똑똑해 보이는 것입니다.
그리고 사람들은 그 고정된 사고방식 안에서 성공하기 위해 자신의 세계를 좁히기 시작합니다.
그래서 Google에서 집착하는 한 가지는 데이터를 통해 무언가를 증명하는 것입니다.
그리고 여러분이 제기한 설득력 있는 주장 중 하나는 학교 환경에 있는 아이들을 대상으로 한
학교 환경에서 아이들을 대상으로 한 연구입니다.
초기 연구 중 일부에 대해 말씀해 주시고, 이 개념의 근거를 강화하기 위해 어떻게 발전해 왔는지 설명해 주세요.
이 개념에 무게를 실어주세요.
네.
현재 수만 명의 학생을 대상으로 연구를 수행한 결과, 먼저 다음과 같은 학생들이
성장 마인드를 가진 학생들이 더 잘한다는 사실을 발견했습니다.
특히 예비 유기농과 같은 도전적인 과목이나
화학 또는 어려운 전환 과정, 고등학교 7학년의 대학 전환 과정과 같은 도전적인 과목에서 특히 그렇습니다.
우리는 그 모든 것을 연구했습니다.
최근에는 칠레의 모든 10학년 학생들을 연구했습니다.
17만 명을 대상으로 연구한 결과, 가정 소득 수준과 상관없이
지능을 개발할 수 있다고 믿는 학생들이 성취도 테스트에서 훨씬 더 높은 점수를 받았습니다.
훨씬 더 높은 성취도를 보였습니다.
그리고 가장 놀라운 점은 가장 가난한 아이들 중에서도 성장 마인드를 가진 아이들이
훨씬 더 부유한 아이들과 비슷한 수준의 성적을 보였다는 것입니다.
하지만 중요한 것은 이러한 상관관계가 있기 때문에 우리는 학생들에게 성장 마인드를 가르치는
학생들에게 성장 마인드를 가르쳤습니다.
학생들이 정말 어려운 과제를 수행하고 그것을 고수할 때마다 뇌의 뉴런이 새로운 연결을 형성하고
뇌의 뉴런이 새로운 연결을 형성하고 더 똑똑해질 수 있으며, 우리가 그 방법을 보여줄 때
실천에 옮기는 방법을 보여줄 때, 우리는 이것을 배운 학생들이 도전적인 과정과 전환에 대해
도전적인 과정과 전환.
이는 미국 전역의 대학에서 STEM 수업을 듣는 여성을 대상으로 한 연구에서 확인되었습니다.
하지만 대학으로 진학하거나 고등학교로 진학할 때에도 마찬가지입니다.
등등.
따라서 성장 마인드를 가르치면 아이들이 도전을 받아들이고, 꾸준히 노력하며
개선합니다.
그래서 현재 우리의 교육 문화와 업무 환경으로 전환하고 싶습니다,
표준화된 시험에 대한 강박관념이 있고, 그 시험은 교사의 승진에 영향을 미치는
교사의 승진, 심지어 어떤 경우에는 수입에까지 영향을 미칩니다.
학교 시스템은 어떻게 이러한 문제를 해결하면서 동시에 성장에 대처할 수 있을까요?
실제 최종 결과보다 노력과 과정에 더 중점을 두는 사고방식과 어떻게 싸우고 있습니까?
그렇습니다.
표준화 시험이 도입된 데에는 정당한 이유가 있었기 때문에 흥미로운 이야기입니다.
미국의 특정 지역과 특정 학교에서 성적이 매우 저조한 학생들이 있었기 때문입니다.
성적이 매우 저조했지만 아무도 몰랐고 아무도 신경 쓰지 않았습니다.
그리고 그것은 아이들이 좋은 교육을 받지 못하도록 속이지 말자고 말하려는 시도였습니다.
하지만 의도치 않은 결과를 초래한 것은 우리 모두 잘 알고 있습니다.
학교는 표준화 된 시험에 관한 것이되었고 많은 교사들이 자신의 직업이나 급여가 위태로워 졌다고 느낍니다.
일 년 내내 시험에 매달려 가르쳤습니다.
그렇다면 교사나 학생 모두에게 얼마나 보람된 일이 될까요?
그래서 저희는 많은 학생들이 시험이 자신이 얼마나 똑똑한지, 얼마나 똑똑한지
얼마나 똑똑한지, 그리고 성장했을 때 얼마나 똑똑해질지 측정한다고 생각한다는 것을 알게 되었습니다.
그래서 학생들은 시험에 대해 긴장하고 일 년 내내 시험에 매달립니다.
사실, 만약 여러분이 아이들을 가르치면서 아이들이 배움에 대한 애정을 갖게 하고
도전하고, 도전에 충실하는 방법을 알고, 발전의 스릴을 느끼도록 가르친다면 시험 점수는
시험 점수는 부산물로 따라올 것입니다. 
모든 국제 시험에서 우수한 성적을 거두는 영국에서는 시험에 맞춰 가르치는 것이 아니라
시험에 맞춰 가르치지 않고 가르칩니다.
선생님들은 가르치는 것을 좋아하고 아이들은 배우는 것을 좋아하며 시험에서 좋은 성적을 거둡니다.
다시 그 얘기로 돌아가 봅시다.
기업 환경으로 들어가서 실제로 조직을 성장 마인드 조직으로 생각할 수 있습니까?
성장 마인드를 가진 조직인가요, 아니면 고정된 마인드를 가진 조직인가요?
책에서 엔론에 대해 긍정적인 측면이 아닌 사례로 언급하셨잖아요.
그렇다면 조직 수준에서 어떻게 바라볼 수 있는지, 그리고 조직 문화를
성장 마인드셋 문화가 되려면 어떻게 시작해야 할까요?
그래서 제 책에서 저는 무엇보다도 인재, 원초적인 재능을 중시하는 조직이나
모든 사람이 개선하고 발전할 수 있는 능력을 믿고 이를 소중히 여기는 조직을 찾아냅니다.
최근 작업에서 실제로 직원들에게 직접 물어봤습니다.
포춘 500대 기업의 여러 조직에 근무하는 직원들에게 귀사는 어떤 사고방식을 가지고 있습니까?
어떤 사고방식을 가지고 있나요?
고정된 인재를 믿고 그것을 숭배하는 회사인가요 아니면
모든 사람이 자신의 능력을 개발할 수 있고 실제로 이러한 기회를 제공하는 회사인가요?
그리고 우리가 발견 한 것은 조직 내에서 조직이 어떤 사고 방식을 가지고 있고 더 중요하게 생각하는지에 대해
조직이 어떤 사고방식을 가지고 있는지에 대한 놀라운 공감대가 조직 내에서 형성되어 있다는 것을 발견했습니다.
이러한 차이에 대해 성장 마인드를 가진 기업과 그렇지 않은 기업을 비교하고 대조해 보세요.
성장 마인드를 가진 기업과 고정된 사고방식 문화로 인해 어려움을 겪고 있는 기업을 비교해보시겠습니까?
이 조사에서 고정된 사고방식의 직원들은 다른 방향으로 가자,
성장 마인드를 가진 조직에 속한 직원들은 조직으로부터 더 많은 권한을 부여받았다고 느꼈고
그리고 더 헌신적 인 반면, 더 고정 된 사고 방식의 조직에 속한 직원들은
한 발은 문밖에서 다음 입찰자를 기다리고 있었습니다.
하지만 제가 보기에 더 흥미로운 점은 성장 마인드 조직의 직원들이
자신의 회사가 창의성과 혁신을 중요하게 여기고 있으며, 실제로 돈을 투자한다고 말했습니다.
입이 있었다.
따라서 합리적인 위험을 감수하고 실패하더라도 회사가 내 편이 되어준다고 답했습니다.
성장 마인드를 가진 조직에서는 팀워크를 중요하게 여긴다고 답했습니다.
고정된 사고방식을 가진 조직에서 직원들은 회사가 혁신과 창의성을 이야기하지만
하지만 일이 잘 풀리지 않으면 누군가는 대가를 치르게 됩니다.
마지막으로, 성장 마인드셋 조직의 관리자들은 직원들에게
조직 내에서 성장하고, 스타가 되고, 경영진에 합류할 수 있는 엄청난 잠재력을 가지고 있다고 답했습니다.
이 결과가 마음에 드는 이유는 고정된 사고방식의 조직에서는 인재를 숭배하고
인재를 고용하고 인재를 유지하기 위해 돈을 지불하기 때문입니다.
하지만 몇 년이 지나면 조직에서 성장할 수 있는 잠재력을 가진 사람이
많은 사람들이 없다고 말합니다.
그들이 떠났거나 더 이상 그런 잠재력을 가지고 있지 않다는 것이죠.
그래서 이 방에 있는 많은 사람들이 구글의 잠재적 후보자 면접에 참여하고 있습니다,
Google이 성장 마인드를 갖기 위해 노력하고 있다고 잠시 가정해 보겠습니다.
그렇죠.
면접관이 훈련된 인재를 식별하는 데 사용할 수 있는 전략에는 어떤 것이 있을까요?
그 길을 갈 의향이 있는지 확인하기 위해 면접관이 사용할 수 있는 전략에는 어떤 것이 있을까요?
좋은 질문입니다.
저는 메이저리그 야구팀과 함께 일한 적이 있습니다.
그래서 먼저 잠재적 지원자에게 물어볼 수 있는 두 가지 장치 질문에 대해 이야기해 보겠습니다.
드래프트 선택.
하나는 어떻게 야구를 그렇게 잘하게 되었나요?
어떤 선수는 타고난 재능을 타고났다고 대답했고요.
또 다른 사람들은 아버지와 제가 끊임없이 노력했기 때문이라고 말했어요.
뒷마당에 침대와 새장이 있었어요.
아버지는 저를 촬영하셨어요.
우리는 그 테이프를 보았죠.
또 하나는 메이저리그에서의 성공에 대해 생각하고 있었어요.
무엇을 바꿔야 할 것 같나요?
어떤 사람은 더 많은 관중들의 응원에 익숙해져야 한다고 말했고요.
그리고 다른 사람들은 모든 것을 바꿔야 한다고 말했어요.
제 모든 기술을 새로운 차원으로 끌어올려야 한다고요.
완전히 새로운 야구 게임입니다.
따라서 자신을 재구성하고 재정의하고 새로운 기술을 구축해야 할 수도 있다는 지식은
기술이 정말 중요합니다.
이를 기업 환경에 적용하면, 먼저 사람들에게 가장 큰 실패가 무엇이었는지 물어보고
가장 큰 실패가 무엇이었는지, 그 실패에 대해 책임을 지는지, 그리고 그 실패를 어떻게 극복했는지 물어봅니다.
그 실패를 활용하여 상상할 수 있었던 것보다 더 나은 일을 했나요?
회사에 부가가치를 창출하는 데 사용했나요?
아니면 반대로 "나는 이런 실패를 겪었다"고 말했나요? 
내가 너무 열심히 일했나요, 아니면 그들이 정말 자신에게 잘 반영하는 것을 만들었나요?
다른 사람의 잘못인가?
그리고 배울 준비가 되어 있는지, 공로를 공유할 준비가 되어 있는지, 이런 종류의 질문들입니다.
그래서 점심시간에 동료들과 마음가짐에 대한 이론을 토론할 때, 특히 마지막 회사에서
특히 마지막 회사에서는 재능이나 지능이 어떤 식으로든 가변적이라고
어떤 식으로든 가변적이라는 것을 받아들이는 것에 대한 저항이 있었죠.
그것에 대해 잠시 이야기해 보겠습니다.
지능은 정말 가변적인 것일까요?
그리고 연구한 바에 따르면 사람들 사이에 생리적 차이가 있을까요?
성장 마인드셋 또는 고정 마인드셋으로 구분할 수 있을까요?
우리는 기술과 능력이 가변적이라는 것을 확실히 알고 있습니다.
그리고 그것이 중요한 것입니다.
그것이 바로 성과로 이어집니다.
하지만 흥미로운 연구 결과도 있습니다.
우선, 고정된 사고방식을 가진 사람과 성장 마인드를 가진 사람의 뇌를 들여다보면
어려운 일을 하고 오류를 범할 때 성장 마인드를 가진 사람들의 뇌를 살펴보면
뇌의 관련 영역에 불이 켜지고, 오류를 처리하면서 불이 붙고
불을 붙이고 수정합니다.
반면, 고정된 사고방식을 가진 사람들의 뇌에서는 거의 아무런
거의 일어나지 않습니다.
그들은 자신의 오류를 인식하고 가능한 한 빨리 앞으로 나아갑니다.
제가 가장 좋아하는 연구는 14세에서 18세 사이의 청소년을 추적한 것입니다.
10대 뇌, 우리 뇌는 여전히 매우 유연하지만 10대 뇌는 믿을 수 없을 정도로
가단합니다.
이 시기는 엄청난 잠재적 성장의 시기입니다.
4년 동안 연구팀이 발견한 것은 수학에서 아이큐 점수가
수학이나 언어 영역에서 IQ 점수가 많이 올랐다는 것입니다.
그리고 많은 점수를 잃은 아이들도 있었는데, 이는 뇌의 관련 부분에 있는 뉴런의 밀도에 따라
뉴런의 밀도로 추적했습니다.
그래서 우리는 정말로 도전하고 열심히 노력한 아이들이
뉴런의 밀도가 높아졌고, 그렇지 않은 아이들은 뉴런의 밀도가 낮아졌습니다.
그래서 저는 이 연구의 또 다른 흥미로운 측면이 가정이나 비즈니스에서
가정이나 직장에서의 교육은 마음가짐에 따라 속임수를 쓰는 경향이 있다는 것입니다.
속임수를 쓰는 경향이 있다는 것입니다.
그렇습니다.
저희가 직접 연구한 바에 따르면 부정행위는 부정행위를 하고자 하는 욕구보다
그리고 실제 부정행위는 고정된 사고방식 내에서 더 많이 발생한다는 것을 알 수 있었습니다.
고정된 사고방식 내에서, 예를 들어 이전에 한 과목에서 성적이 좋지 않았지만
좋은 성적을 받으려면 우회적인 방법을 찾아야 한다고 생각하게 됩니다.
하지만 실제 학습을 통해 더 잘할 수 있는 방법이 많다고 생각한다면,
그렇게 할 가능성이 더 높습니다.
한 연구에 따르면, 성적이 좋지 않은 학생들 중 자신의 지능에 대해 고정된 사고방식을 가진 학생들은
지능에 대한 고정관념을 더 많이 가진 학생들은 다음 시험에서 부정행위를 진지하게 고려하고 있다고
시험.
그래서 최근 TED 강연에서 한 가지 더 말씀드리고 싶었습니다.
저희의 비즈니스 연구에서 고정된 사고방식을 가진 조직에 속한 사람들은 부정행위와 속임수가
부정행위가 훨씬 더 만연했다고 합니다.
생각해 보세요.
내가 당신보다 더 똑똑해야 한다면, 내가 슈퍼스타가 되어야 한다면, 나는 당신보다 더 잘 보이기 위해
너보다 더 잘 보일 수 있는 모든 방법을 고려할 거야.
그리고 만약 내가 당신에게 비밀을 숨기거나 다른 사람들로부터 지식을 쌓아야 한다면
그렇게 할 것입니다.
하지만 사람들이 협력하고 배우고 함께 도전에 대처하는 성장 마인드를 가진 조직에서는
함께 도전 과제를 해결해 나가는 성장 마인드 조직에서 속임수가 들어올 자리는 어디일까요?
그렇지 않습니다. 
따라서 어떤 회사가 이러한 행동을 관찰하고 규모가 큰 회사라고 가정해 보겠습니다.
10 명, 100 명 또는 1000 명 정도의 회사이고 이것이 우리 문화에 문제가 있다는 것을 인식하고 있다고 가정 해 보겠습니다.
문제라고 인식한다면 어떻게 해결하려고 노력할까요?
기업이 마음만 먹으면 사용할 수 있는 전략이 있다면, 우리는 문화를 바꾸고 싶습니다,
시간이 걸린다는 것을 알고 있습니다.
단순히 스위치를 켜는 것이 아니라 기업이 문화를 바꾸기 위해 사용할 수 있는
어떤 전략이 있을까요?
가장 좋은 방법은 위에서부터 메시지가 내려오는 것입니다.
성장 마인드 문화가 어디에 있는지 발표하는 것입니다.
새로운 가치 체계가 무엇인지 설명하는 것이죠.
도전, 합리적 위험에 대한 보상, 팀워크에 대한 새로운 가치 체계,
정보 공유, 직원의 성장과 회사에 대한 기여도를 고려한 성과 평가
학습 측면에서 회사에 대한 기여도를 평가합니다.
그리고 이를 고려한 급여 인상.
누군가가 도전하고, 개선하고, 다른 사람의 발전을 도왔나요?
좋은 팀 플레이어였나요?
결론도 중요하지만 이런 것들도 중요합니다.
그러니 뒷받침되지 않은 성장 마인드에 대해 이야기하는 것은
일어나지 않을 것 같습니다.
개인이 권력을 차지하기 위해 경쟁하는 것에 대해 보상하는 기존의 보상 시스템이 있다면
보상하는 기존의 보상 시스템이 있다면
하지만 평가, 보상, 멘토링, 그리고 성장 마인드가 무엇을 의미하는지, 어떻게 실행할 수 있는지
성장 마인드가 무엇을 의미하고 어떻게 업무 내에서 구현될 수 있는지 이해한다면 좋은 시작이라고 생각합니다.
최근 TED 강연에서 아직의 힘에 대해 말씀하셨는데, 매우 흥미로운 개념이라고 생각했습니다.
흥미로운 개념이라고 생각했습니다.
그게 무슨 뜻인지 조금만 설명해 주세요.
네.
시카고의 한 고등학교에서 학생들이 84개 과목을 통과해야만
84개 과목을 통과해야 졸업할 수 있다는 사실을 알게 되었죠.
한 단원을 통과하지 못하면 아직 성적이 나오지 않은 거죠.
낙제점을 받으면 '이건 정말 싫다'고 생각하게 되니까요.
싫어
난 여기서 나갈 거야.
난 이 일에 소질이 없어.
그리고 의욕을 잃게 되죠.
하지만 아직은 그렇지 않다는 것은 학습 궤도에 있다는 뜻입니다.
결승선에 도달하지 못했을 수도 있지만 결승선에 도달하는 중입니다.
그리고 학생들은 학교를 돌아다니며 부끄러워하지 않고 서로에게 말했습니다.
아직 몇 개나 남았나요?
여러분은 아직 몇 명이나 남았나요?
그래서 우리는 아직이라는 단어에 대한 연구 프로그램을 시작했고 지금도 계속되고 있습니다.
오답을 맞힌 후 아직은 아니라고 말하는 것은 동기를 부여하고 끈기를 북돋아 줍니다.
그러니 그냥 말하고 자신의 말에 귀를 기울이세요.
때때로 나는 흠이 없는 사람이거나 흠을 절대 할 수 없다고 말하는 경우, 아직이라는 단어를
라는 단어를 추가하거나, 직원 중 한 명이 내가 할 수 없다고 말한다면, 나는 아직
아직 잘 못해요.
이는 매우 고정된 사고방식을 완전히 다른 성장 사고방식으로 전환하는 것입니다.
맥락에 넣어야 합니다.
마지막으로 두 번째 질문은 최근에 게임과 게임 적용에 대해
게임과 게임을 수학에 적용하고 어떻게 성장 마인드셋 개념을
성장 마인드셋에 대한 개념을 그 경험에 어떻게 통합할 수 있었는지 이야기해 주세요.
저희는 워싱턴 대학교의 조란 포포비치 및 그의 동료들과 협력하여
성장 마인드셋의 원리를 접목한 수학 게임 Brain Points를 개발했습니다.
이 게임에는 학생의 노력과 전략 사용, 실력 향상을 감지하는 알고리즘이 내장되어 있었습니다.
전략 사용 및 개선 사항을 감지하는 알고리즘이 내장되어 있었습니다. 
그런 다음 실험에서 두뇌 점수를 표준 버전의 게임과 비교했습니다.
이제 표준 버전의 게임은 일반적인 게임으로, 더 많이 확대하고
문제를 더 많이 확대하고 정답을 맞출수록 더 많은 포인트를 쌓는 일반적인 게임입니다.
두뇌 점수는 그렇지 않습니다.
실제로 확대하면 사과와 함께 포인트를 획득하지 못했다고 표시됩니다.
그 당시에는요.
죄송합니다, 다음에는 더 어려운 문제를 내겠습니다.
그래서 처음에 게임을 한 학생들은 훌륭한 학생들이었습니다,
언제든 게임을 그만둘 수 있었기 때문에 더 오래 플레이했습니다.
그들은 훨씬 더 오래 플레이했습니다.
그들은 더 많은 전략을 사용했습니다.
가끔씩 어려운 문제가 나왔죠.
그들은 더 오래 인내했습니다.
하지만 제가 가장 좋아하는 발견이었습니다.
표준 버전에서는 대부분 높은 성취도를 보인 사람들이 끝까지 플레이했습니다.
하지만 브레인 포인트 버전에서는 끝까지 남아서 플레이하고 좋아했어요,
하지만 훨씬 더 많은 중하위권 성취자들도 끝까지 남아 있었습니다.
그래서 연구의 방향을 생각하면서 밤잠을 설치는 이유는 무엇일까요?
모든 과학적 노력은 끊임없이 도전받고 재검토되기 때문입니다.
자신의 이론이 옳을 수도 있고 틀릴 수도 있고
또는 개선할 수 있을지에 대한 걱정으로 밤잠을 설치시나요?
네.
저는 항상 제 아이디어와 이론에 도전하는 태도를 가지고 있습니다.
틀렸다면 가능한 한 빨리 알고 싶고, 평생을 거기에 매달리고 싶지 않으니까요.
그래서 좋은 의미에서 저를 밤잠 못 이루게 하는 것은 이 이론이 적용될 수 있는 다양한 분야입니다.
그래서 우리는 중동의 평화를 위한 전체 연구 프로그램을 진행하면서
마인드셋 원칙. 문제의 심각성을 최소화하려는 것이 아니라
사고방식 원칙을 사용하여 더 큰 이해를 구축하려고 노력하고 있습니다.
그래서 전에는 생각하지 못했던 영역으로 확장할 수 있는 방법을 생각하는 것을 좋아합니다.
이러한 사고방식을 필요로 하는 더 많은 아이들이 혜택을 받을 수 있도록
더 많은 아이들이 혜택을 받을 수 있도록요.
또한 저를 밤잠 못 이루게 하는 것은 사람들이 잘못된 성장 마인드를 개발하고 있다는 두려움입니다.
잘못된 성장 마인드라고 부르는 것에 대한 두려움입니다.
좋은 생각이라면 나도 할 수 있다는 생각이죠.
그래서 많은 사람들이 자신은 성장 마인드를 가지고 있다고 선언하지만 실제로는 그렇지 않습니다.
그들은 그것이 단지 열린 마음이나 좋은 사람이라는 의미라고 생각하거나, 아니면 자신이
사고방식을 고치지 않았기 때문이라고 생각하죠.
저는 제가 올바른 사람이라고 판단해 주셨으면 좋겠어요.
따라서 성장 마인드를 개발하는 것은 정말 여정입니다. 평생 동안 자신의 트리거 포인트를 모니터링하고
자신의 트리거 포인트를 모니터링하고 더 성장하는 마인드로 사물에 접근하려고 노력하는 평생의 여정입니다.
도전을 받아들이고, 그것에 집착하고, 그것으로부터 배우는 것입니다.
그래서 지금 저는 교육자들을 위해 잘못된 성장 마인드라고 부르는 글을 쓰고 있습니다.
잘못된 성장 마인드라고 부르는 글을 쓰고 있습니다.
성장 마인드를 가지고 있다고 말하는 많은 교사와 학부모가
성장 마인드를 가지고 있다고 말하는 많은 교사와 부모가 실제로는 아이들에게 다음과 같은 방식으로 반응하고 있습니다.
아이들에게 고정된 사고방식을 만들어내고 있습니다.
그래서 이런 일들이 저를 밤잠 못 이루게 하지만, 그래도 잠은
꽤 잘 자요.
그럼 이제 청중의 질문을 받겠습니다.
도리도 잠깐 살펴볼 테니 마이크는 이리저리 돌릴게요
안녕하세요, 몇 년 전에 당신의 책을 고쳐달라고 소개받았는데 조카가 15명 정도 있어요.
조카들이 있는데 그들과 함께 있으면 무슨 말을 해야 할지 모르겠어요.
'넌 정말 똑똑하구나'라고 말하기 싫어서 그런 말을 쓰면 안 되는데
근데 친구들 얘기를 할 때면 무슨 말을 해야 할지 모르겠어요
친구들이 학교에서 겪는 문제나 고민을 얘기할 때면 정말 힘들어요
그냥 '힘들지, 나도 힘든 일 할 수 있어'라고 말해야 하나요?
여러분도 힘든 일을 할 수 있어요.
조언이 있으신가요?
제 말은, 전..
알았어요
그거요 
스마트하다고 말할 수 없다면 무엇을 말할 수 있을까요?
다른 많은 말을 할 수 있습니다.
한 가지는, 아이나 다른 사람이 참여하는 과정에 관심을 보여줄 수 있다는 것입니다.
그리고 우리의 연구 결과, 그것이 우리가 효과적이라고 보여준 것입니다.
누군가가 참여하고 있거나 참여했던 프로세스에 집중하거나 그 프로세스에 감사하는 것입니다.
그러니 관심을 보이고, 질문하고, 격려해 주세요.
새로운 전략을 시도하거나 전략을 고수하고 있다면 관심을 갖고 질문하고 격려하세요.
한 부모님은 아이가 무언가를 잘했을 때 감사할 줄 몰라서 너무 싫다고 하셨어요.
저는 어디서 그런 생각을 얻었냐고 물었습니다.
물론 감사할 수는 있지만, 아이가 한 일과 연결시켜야 한다고요.
어제는 그러지 못했잖아요.
진전이 있었군요.
정말 신난다.
오, 잘됐네요.
정말 끈질기게 매달려서 배웠거나 다양한 방법을 시도한 결과 효과가 있었던 것 같습니다.
그래서 여러분은 지금 어떤 결과에 대해 정말 감사하고 있고, 그 결과에 대해 어떻게
이야기하고 있습니다.
하지만 그런 정보가 없다면 그냥 물어보세요.
없는 노력은 절대 칭찬하지 마세요.
도리에게 질문이 있으니 다시 방으로 돌아가겠습니다.
도리에게 물어볼 질문은, 수치심이 성장 마인드에 어떤 역할을 한다고 생각하나요?
어떤 역할을 한다고 생각하나요?
좋은 질문이네요.
저희가 연구한 결과 수치심이 고정된 사고방식에 큰 영향을 미치는 것으로 나타났습니다.
도전하고 싶지 않죠.
고정된 사고방식 속에서 좌절을 겪는다는 것은 수치스러운 일입니다.
그것은 당신이 원하는 사람이 아니라는 것을 의미하며, 다른 사람들이 당신을 같은 방식으로
바라보지 않는다는 뜻입니다.
우리는 청소년기에 이를 연구했습니다.
고정된 사고방식을 가진 청소년은 자신이 배제되거나 거부당할 때 엄청난 수치심을 느낍니다,
그래서 폭력적으로 화를 내고 싶어 합니다.
따라서 수년간의 연구와 많은 사람들의 연구에 따르면 수치심은
생산적인 감정이 아닙니다.
수치심은 숨고 싶거나 화를 내고 싶게 만들며, 이 두 가지 모두 장기적으로 원하는 곳에 도달하는 데
장기적으로 원하는 곳에 도달하지 못합니다.
성장 마인드셋에서는 매우 실망감을 느낄 수 있습니다.
상처를 느낄 수 있습니다.
죄책감을 느낄 수 있습니다.
많은 것을 느낄 수 있지만, 이러한 감정은 앞으로 나아갈 수 있게 해주는 감정입니다.
건설적인 방향으로 나아갈 수 있습니다.
안녕하세요.
제 이름은 제니퍼 보인입니다.
저희와 이야기를 나누러 와주셔서 감사합니다.
저는 이곳의 초중고 교육 대학 팀에서 일하고 있으며, 특히 컴퓨터 과학에 중점을 두고 있습니다.
교육과 다양성에 중점을 두고 있습니다.
고정 관념이 성장 마인드와 어떻게 상호 작용할 수 있는지 조사해 보셨는지 궁금합니다.
예를 들어, 수학은 여자아이들을 위한 것이 아니라고 생각하는 것이
성장 마인드셋과 어떻게 상호작용할까요?
네.
그렇다면 성장 마인드는 고정관념과 어떻게 상호작용할까요?
저희는 이에 대해 광범위한 연구를 수행했습니다.
고정된 사고방식은 '나는 수학을 할 수 없다'는 믿음입니다.
여자아이는 수학을 못한다는 등의 고정관념을 말하며, 성장 마인드는 누구나 수학을 잘할 수 있는 일련의 기술을 배우고
더 잘할 수 있다는 것입니다.
따라서 고정관념은 고정된 사고방식이라는 점을 먼저 알아두세요.
고정된 사고방식으로 특정 그룹은 고정된 사고방식을 가지고 있고, 특정 그룹은 그렇지 않다고 말합니다.
하지만 연구 결과, 여성이 수학이나 컴퓨터 과학에 대해 고정된 사고방식을 가지고 있을 때
고정관념에 더 취약한 것으로 나타났습니다.
컬럼비아 대학교에서 실시한 한 연구에서 여성과 미적분학에 대한 고정관념이 있을 때
미적분학, 수학 능력에 대한 고정관념을 가지고 있을 때 고정관념을 접했을 때
같은 반 친구들이나 교수들이 여성이 자신보다 실력이 떨어진다고 생각한다고 느꼈을 때 그들은
먹잇감이라고 느꼈습니다.
그래서 한 학기 동안 학생들을 추적하면서 '나는 이곳에 속하지 않는다'고 생각하기 시작했습니다,
더 이상 이 곳이 싫고, 이 분야에서 성공할 수 있다는 자신감이 없습니다.
그리고 궁극적으로 그들은 앞으로 이 일을 할 생각이 별로 없었습니다. 
반면에 성장 마인드를 가진 사람들은 고정관념을 싫어했지만, 그 고정관념이
그들에게 말하지 않았습니다.
그들은 자신이 발전하고, 배우고, 성공할 수 없다고 믿지 않았습니다.
그래서 자신감을 잃지 않고 수학에 대한 즐거움을 유지했습니다.
앞으로도 수학을 하고 싶다는 열망을 유지했습니다.
컴퓨터 과학 분야의 여성에 대한 연구를 막 마쳤는데 매우 유사한 결과를 발견했습니다.
성장 마인드를 가르치는 것이 일반적인 고정관념을 가진 여성들에게 도움이 된다는 사실 외에도
관심을 유지하고, 자신이 속해 있는 분야라는 감각을 유지하며, 그 결과
더 높은 성적으로 이어집니다.
그래서 저희는 성장 마인드와 고정관념 사이의 교차점에 매우 큰 관심을 가지고 있습니다.
또한 대학 진학 과정에서 성장 마인드를 배우는 것이 일반적으로 소외된 집단의 학생에게
일반적으로 소외된 그룹의 학생들이 직면할 수 있는 고정관념에 대처하는 데 도움이 되기 때문입니다.
대처하는 데 도움이 되기 때문입니다.
흥미롭네요.
또 다른 도리 질문이 있는데요, 흥미로운 관점이라고 생각합니다.
고정된 사고방식이 성장하는 사고방식보다 더 유익한 맥락이 있다고 생각하시나요?
먼저 성장 마인드는 모든 것을 개선하기 위해 노력할 필요가 없다는 점을 말씀드리고 싶습니다.
모든 것을.
집중할 수 있고 '아니, 안 할 거야, 안 할 거야, 안 할 거야.
안 할 거야.
하지만 제 연구는 아니지만 다른 연구에서도 이 문제에 대해 연구한 결과
고정된 사고방식이 더 나은 두 가지 영역을 발견했습니다.
하나는 성적 지향입니다.
자신이 이런 사람이고 이런 사람이 될 운명이라는 것을 받아들이는 사람들은
내가 변해야 한다고 생각하는 사람들보다 더 잘 적응하는 것 같습니다.
다른 하나는 노화입니다.
운동 등을 통해 젊음을 유지할 수 있다고 생각하는 것은 좋지만, 뛰어다니고 말하며
이리 뛰고 저리 뛰고 배를 움켜쥐고 이것저것 하는 사람들은
극단적인 젊음을 유지하려는 필사적 인 시도도 그다지 좋지 않은 것 같습니다.
하지만 기술 분야에서는 일반적으로 성장 마인드가 더 유리한 것 같습니다.
열린 사고방식으로 나아가기 위해 시도해 볼 수 있는 구체적인 행동이 있다면 무엇인가요?
열린 마음가짐을 갖기 위해 노력할 수 있는 구체적인 행동을 식별할 수 있나요?
자신이 그런 사람이라고 거짓으로 믿고 있는 것은 아닌지 어떻게 알 수 있나요?
네.
좋은 질문입니다.
성장 마인드로 나아가기 위해 스스로 할 수 있는 구체적인 행동에는 어떤 것이 있나요?
몇 가지 아이디어를 알려드리겠습니다.
먼저, 안전한 것과 도전적인 것 중 하나를 선택할 수 있다면 도전하세요.
장애물에 부딪혔을 때는 성장 마인드 방식으로 해석해 보세요.
여기서 무엇을 배울 수 있을까요?
다음에 무엇을 할 수 있을까요?
앞서 말씀드렸듯이 나보다 뛰어난 사람을 만나면 가서 배우세요.
앞서 말씀드린 것처럼 고정된 사고방식을 모니터링하고
고정된 사고방식을 유발하는 요인을 모니터링하는 것입니다.
그리고 중요한 것은 이러한 여정은 항상 계속된다는 것입니다.
영구적인 성장 마인드셋에 도달하는 것은 결코 쉬운 일이 아닙니다.
저조차도 들었기 때문에 항상 바라봐야 하는 것이니까요.
트리거 포인트에서 머릿속의 그 목소리에 귀를 기울이세요. 저조차도 가끔 이렇게 말하는 것을 들으니까요.
난 절대 잘하지 못했어, 내가 그렇게 말했나?
그러니 그 목소리에 귀를 기울이세요.
그 목소리가 계속 머릿속을 맴돌 거예요.
저는 사실 이걸 아주 첫 단계로 추천합니다.
이 여정을 시작하는 처음 몇 주 동안은 성장 마인드셋의 특성을
성장 마인드셋의 특성을 드러내려고 애쓰지 마세요.
그냥 이걸 시도하지 말라는 목소리에 귀를 기울이세요.
어리석어 보일 수도 있습니다.
당신은 실수한 겁니다.
사람들이 그 사실을 안다면 여러분을 같은 시선으로 바라보지 않을 것입니다. 
저 사람은 나보다 낫고, 난 저 사람이 싫어.
머릿속에서 그 목소리가 뭐라고 말하든 그냥 들어보세요.
그리고 친구들과 함께 토론해 보세요.
아니면 누군가가 쉽게 보이는 일을 하는 것을 보면
똑똑하고 재능이 있구나.
자신은 그렇게 생각하지 않나요, 아니면 힘들어하는 사람을 보면 '아, 저 사람은
정말 잘하지 못하네.
알버트 아인슈타인이 말했듯이, 나는 그렇게 똑똑하지 않습니다.
나는 다른 사람들보다 똑똑하지 않다고요.
그리고 그는 진심이었죠.
그냥 한 가지 일에 더 오래 집중할 뿐이라고요.
그래서 사람들은 그가 원래 느리다고 생각했죠.
그는 시간, 공간, 에너지 등을 이해하지 못한다는 것을 알고 있었죠.
그래서 첫 번째 단계는 처음 몇 주 동안은 그 고정관념에 귀를 기울이세요.
마음가짐의 목소리를 들어보세요.
거기 있습니다.
우리 모두에게 있습니다.
그 목소리를 듣지 못하면 그 목소리가 여러분의 행동을 지배하게 됩니다.
와주셔서 감사합니다.
사실 구글에 입사하기 직전에 선생님의 책을 읽었는데, 제 사고방식이 매우 고정되어 있다는 것을 알고 있습니다.
그리고 이 질문도 일종의 고정된 사고방식에 관한 질문입니다.
하지만 아이들이 고정된 사고방식을 갖는 패턴을 보셨나요?
사회경제적 계층에 따라 차이가 있나요?
특정 교사나 대부분의 학생이 성장 마인드를 가지고 있는 것을 보셨나요?
죄송합니다.
네.
누가 성장 마인드를 가지고 있는지, 그리고 그것이 아이들에게 어떻게 일어나는지 패턴이 보이나요?
네.
우선 기질적 요인이 있을 수 있다는 점을 배제하지 않습니다.
아이들은 저마다 다르게 튀어나오고, 어떤 아이들은 전 세계를 찢어놓기도 하죠.
넘어지기도 하고
일어나기도 하고요.
그리고 다른 아이들은 옆에서 보면 '내가 뭘 잘못했지'라고 생각하죠.
기질적인 요인이 있을 수 있습니다.
하지만 우리는 환경이 정말 강력하다는 것을 보여주었습니다.
실제로 엄마가 아기에게 하는 칭찬을 연구한 결과, 다음과 같은 사실을 발견했습니다.
1세, 2세, 3세 아기에게 칭찬을 해주면 5년 후 아이의 사고방식과
5년 후 아이의 사고방식과 도전에 대한 욕구를 예측할 수 있었습니다.
그만큼 환경은 강력합니다.
또 다른 발견은 부모가 아이의 실수에 반응하는 방식이 아이의 사고방식을
큰 결정 요인이라는 것입니다.
저는 성장 마인드를 가지고 있다고 말할 수 있지만, 아이가 실수를 했을 때 부모가 다음과 같이 행동한다면
부정적이고, 중요하게는 부정적이거나, 심지어 변명하고 아이에게 전달할 수있는 방식으로
아이에게 전달되는 방식이라면 부정적인 것입니다.
그 아이는 고정된 사고방식을 가질 가능성이 더 높습니다.
따라서 기질적인 입력이 있을 수 있습니다.
환경은 강력하죠.
맞아요.
오늘 시간을 내어 Google에 와주신 여러분께 정말 감사드리고 싶습니다.
투표율에 대해 정말 감사드리며, 거의 실시간 스트리밍으로 알고 있습니다.
정말 감사합니다.
반갑습니다.
감사합니다.

 

[ 영문 원본 ]

I am really excited to have such a full room, and I know we have a lot of people on the
live stream and a lot more people still who can't make either and are looking forward to
seeing this up on YouTube, which will be the case in the next few days.
I'm really excited to introduce Professor Carol Dweck from Stanford University.
She's the Lewis and Virginia Eaton Professor of Psychology.
She is best known for her work on mindsets that people use to guide their behavior.
She earned a BA in Psychology from Columbia University and then a PhD in Psychology from
Yale.
She's the author of a best-selling book, Mindset, the New Psychology of Success, and
despite traffic, a bunch of books arrived at the back of the room, which you can purchase
afterwards.
I certainly encourage you to do so.
There's my well-thumbed copy.
We sold over a million copies, so there are many of your friends out there who have enjoyed
this work.
She's a frequent speaker, has spoken on the TED stage multiple times at the United Nations,
the White House, among other prestigious organizations.
Her work has won so many awards that if I named them all, that would be the entire talk,
so I'm not going to do that.
Now that I've incredibly boosted her ego, I'd like to bring up Professor DeWack.
Before we get into mindsets, I want you to share what we've learned from what is now
the widely discredited theory of self-esteem and the self-esteem movement.
In the 1990s, the self-esteem movement took over the world.
We were told to tell everyone how fabulous, brilliant, talented, special they were all
the time.
This was going to motivate them and boost their achievement.
Instead, as you said, it was a complete disaster.
It led to the acceptance of mediocrity.
It didn't challenge people to fulfill their potential.
Our research showed telling people they're smart actually backfires.
It makes them afraid of challenges.
It makes them fold in the face of obstacles because they're worried, oh, does this not
look smart?
Am I not smart?
The whole currency is built around smart.
So what triggered your interest in going deeper and researching how people are motivated
and learned, and how did that lead to your definition of mindsets?
I was always interested in why some people wilted in the face of failure, shied away
from challenges, when people who were no more talented or able were embracing challenges
and thriving in the face of failure.
Ultimately, this led to our discovery of the mindsets.
What we found was that some people believed their talents and abilities are just these
fixed traits.
You have a certain amount and that's it, but other people believe talents and abilities
can be developed through hard work, good strategies, good mentoring from others.
Through years of work, we found that having a fixed mindset led you to be afraid of challenges
that might unmask your deficiencies, made you withdraw in the face of difficulty because
you felt stupid.
You didn't want to feel stupid.
You wanted other people to think you were stupid, whereas having this growth mindset,
the idea that your abilities could be developed, made you think, why waste my time looking
smart when I can be getting smarter?
And I do that through taking on challenges.
I do that through seeing them through.
Now growth mindset doesn't mean everyone's the same, that they don't differ in talent
and abilities.
It just means everyone can grow.
And sort of building on that, you really can't watch a sports broadcast or the TV show America's
Got Talent, which has talent in the name, without hearing how talented that player is
or seeing someone perform in the ballet and say she has tremendous talent.
What role, if any, does innate talent play?
Well, they do have talent now when we're watching them.
But I think it's created a nation that thinks when they see someone displaying talent or
incredible performance, they were born that way.
And they've had this inevitable rise to great success.
I teach a freshman seminar at Stanford every year, and I have my students do an assignment
where they do research on their hero.
And almost invariably, they think that hero just catapulted to success because of this
amazing inborn talent.
But every single time, they find that the hero put in inordinate amounts of work, met
with obstacles, and really powered through them.
So I don't rule out the idea, the fact that some people are born with passions and talents
and build those, but many people who never achieve anything are also born with talents
and passions that they don't see through.
And what's there, what we come with, that's the raw material that you've got to develop.
Michael Jordan, it turns out, wasn't particularly talented until he went at it so ferociously,
more ferociously than anyone else.
So you talked about over lunch, we had an interesting discussion with part of the team
here about growth mindset, fixed mindset, it's a great, simplified way to think of it.
Yet people can have both, and it's more of a spectrum, talk a little bit more about how
you can have both mindsets at the same time.
We're all a mixture.
It's true that you can have a fixed mindset in one area and a growth mindset in another
area.
But even, and it's true that it's a spectrum, not a dichotomy, but it's really dynamic.
Even in a given area, sometimes you're in a fixed mindset, you think, oh, my ability
is fixed, I have to prove them, I have to look smart, I can't show that I'm working
too hard, people might not think I'm so smart.
And other times, we could be more in a growth mindset.
So what we have to start doing is looking for what triggers the, because the fixed mindset
holds us back, we have to start looking for what triggers it in all of us.
Even me, what happens when you're facing a big challenge?
Do you worry about, well, I'm going to unmask deficiencies?
What happens when there's a setback?
Do you think maybe I'm not good at this?
What happens when you're receiving criticism?
Do you get angry and defensive?
What happens when you see someone who's better at you in what you're good at?
Do you feel jealous and resentful or do you feel inspired?
Maybe I can learn from that person.
Maybe they can mentor me.
So watch out at these trigger moments.
See how you're feeling and see if you can get yourself into more of a growth mindset.
So I actually, I have two children, two daughters, college, age and high school age.
I read your book after my older daughter was approaching high school, but my younger daughter
benefited from it to the point where I banned the two S words in our house, smart and stupid.
I never used the latter, but I was very guilty of using the former.
Raise your hands if you've told a friend or a child or a loved one how smart they are.
You know, what's that?
Words are really powerful is one thing I took away from your book.
Talk about trigger words like that, smart, stupid and how those can work against your
best intentions.
Yes.
When you call someone smart, you put them in a box or really you're kind of putting them
on a pedestal and their life becomes organized around deserving the pedestal, staying on
the pedestal.
And you can only do that by narrowing your life to include only things you're sure you're
good at, only things you're sure you can succeed at.
When we tell someone, you did that so quickly, I'm so impressed, they hear, if I didn't do
it quickly, you wouldn't be impressed.
And a lot of things take a long time.
Or you got an A without working.
Then they think, oh, if I work, you're not going to think I'm smart at math, say.
And so you're just very subtly conveying these ideas that smart people don't make mistakes,
smart people don't have to work hard.
The most important thing in the world is to be smart and look smart at all times.
And then people start narrowing their world so they can succeed within that fixed mindset.
So one thing at Google that we're obsessed with is proving things through data.
And I think one of the compelling arguments you've made was around the research you did
with children in a school environment.
So talk about some of that early research and how it's evolved to reinforce that there's
weight behind this concept.
Yes.
So we've done research now with tens of thousands of students, first finding that those who
naturally have a growth mindset do better.
We've traced them over challenging, especially in challenging courses like pre-medo organic
chemistry or challenging transitions, seventh grade high school college transitions.
We've studied all of those.
Recently we studied all of the 10th grade students in the country of Chile.
And we, 170,000, and we found that at every level of family income, those who believed
they could develop their intelligence performed substantially higher on achievement tests
than those who thought they couldn't.
And the most striking thing was that among the poorest kids, those who had a growth mindset
were performing at the level of much wealthier kids.
But importantly, because those are correlations, we've done a number of studies where we have
taught students a growth mindset.
The idea that every time they do a really hard task and stick to it, the neurons in
their brain form new connections and they can get smarter, and when we show them how
to put that into practice, we have found that students who learn this fare better across
challenging courses and transitions.
We just showed that in a study of women in STEM classes at universities around the country.
But we've shown that at the transition to college, transition to high school, and so
forth.
So teaching a growth mindset leads kids to take on the challenges, stick to them, and
improve.
So in our current education culture, and then I want to switch into the work environment,
there's such an obsession with standardized testing and those tests having a real material
impact on teachers' advancement, even in some cases, their income.
How do you, how do school systems battle on that front at the same time tackle growth
mindset, which is more about working hard and process than the actual end results?
Yes.
It's such an interesting story because standardized tests were brought in for good reason.
There were students in certain parts of the country and in certain schools who were performing
so poorly and nobody knew and nobody cared.
And it was an attempt to say, let's not cheat kids out of a good education.
But we all know the unintended consequences.
School became about standardized tests and many teachers feeling that their jobs or their
raises were on the line taught to the test the entire year.
How rewarding could that be for teachers or for students?
So and we did research to show that a lot of students think that those tests measure
how smart they are and how smart they'll be when they grow up.
So they're nervous about them and the whole year is spent on them.
When in fact, if you just taught kids and in a way that made them love learning to love
challenges, know how to stick to them, feel the thrill of improvement, then the test score
would come as a byproduct of that.
In England, the country that does so well on all these international tests, they don't
teach to the test, they teach.
The teachers love teaching, the kids love learning and they do well on the test.
Let's get back to that here.
So going into the corporate environment, can you actually think of an organization as a
growth mindset organization or a fixed mindset organization?
You do talk about Enron in your book as an example of probably not the positive side.
So talk about how you can look at it from an organizational level and then if you want
your culture to be a growth mindset culture, how do you start to tackle that?
So in my book, I identify organizations that value talent, raw talent above all else or
that value believed in everyone's ability to improve and develop and value that.
In our recent work, we've actually gone in and asked the people.
We asked employees in different Fortune 500 organizations, what mindset does your company
have?
Is it a company that believes in fixed talent and worships it or is it a company that believes
everyone can develop their abilities and really provides these opportunities?
And what we found was there was remarkable consensus within organizations about which
mindset their organization has and more important, it made a big difference.
So in terms of that difference, kind of compare and contrast companies that you view as leaders
in growth mindset versus those that have struggled maybe because of a fixed mindset culture?
Well in this research, we found that employees in fixed mindset, let me go the other way,
that employees in growth mindset organizations said they felt more empowered by the organization
and more committed to it, whereas their counterparts in the more fixed mindset organizations kind
of had one foot out the door waiting for the next highest bidder.
But to me, what was even more interesting is that the people in growth mindset organizations
said their companies valued creativity, innovation, and they really put their money where their
mouth was.
So if you took a reasonable risk and it didn't work out, they said, my company has my back.
My company really values teamwork was another thing they said in the growth mindset organizations.
In the more fixed mindset organizations, the employees said, yeah, the company talks innovation
and creativity, but if things don't work out, someone pays the price.
And finally, the managers in the growth mindset organizations said that their employees had
tremendous potential to rise within the organization, become stars, join management, whereas – and
I love this finding because in the fixed mindset organization, they're worshiping the talent
and hiring the talent and paying to keep the talent.
But a few years later, they're not saying there are a lot of people who have potential
to rise in the organization.
Either they've left or they don't have that potential anymore.
So as many of us in the room participate in interviewing potential candidates for Google,
so let's assume for a second that Google's trying to have a growth mindset and hope that
it is.
What are strategies that interviewers can use to help identify that trained people or identify
that someone will be open to going down that path?
Great question.
I worked with a major league baseball team.
So I'll talk about that first, two device questions that they could ask to potential
draft choices.
One was, how'd you get so good at baseball?
And some of them said, well, you know, I was born with this natural talent.
And others said, well, my father and I, we worked at it constantly.
We had a bed and cage in the backyard.
He filmed me.
We watched the tapes and so forth.
Another one was thinking about on-field success in the major leagues.
What do you think you'd have to change?
And some of them said things like, I'll have to get used to the cheering of larger crowds.
And others said, maybe everything.
I'll have to take all my skills to a new level.
It's a whole new ball game.
So this knowledge that you might have to really reorganize, redefine yourself and build new
skills is really important.
Taking that to the corporate setting, first I might ask people what their greatest failures
were, see whether they take responsibility and what they did with that failure.
Did they capitalize on it to do something even better than they could have imagined?
Did they use it to put value added back into the company?
Or on the other hand, did they say, well, I had this failure.
I worked too hard, or did they make it something that really reflects well on them, or was
it someone else's fault?
And then this kind of readiness to learn, readiness to share credit, these kinds of questions.
So when I've debated your theories of mindset with colleagues over lunch, particularly in
my last company, there was really this resistance to accept that talent and or intelligence
were in any way malleable.
And talk about that for a minute.
Is intelligence truly something that's malleable?
And maybe are there physiological differences between people that you've researched that
are identified as growth mindset or fixed mindset?
So we absolutely know that skills and abilities are malleable.
And that's kind of what counts.
That's what turns itself into performance.
But there have been fascinating studies.
First of all, looking into the brains of fixed and growth mindset people as they work on a
hard task and make errors, and you see that the people who are in a growth mindset are
having the relevant areas of the brain really light up, catch fire as they process the errors
and correct them.
Whereas in the brains of the people who are in more of a fixed mindset, very little is
going on.
They're seeing their errors and they're moving on as quickly as possible.
But my favorite study along these lines tracked teenagers from the age of 14 to 18.
The teenage brain, our brains are still very malleable, but the teenage brain is unbelievably
malleable.
It's a time of tremendous potential growth.
And what they found over those four years was that there were some kids who gained a
lot in IQ points in math or verbal areas.
And there were others that lost a lot of points, and it tracked with the density of their neurons
in the relevant parts of their brains.
So we believe the kids who really went at it and took on the challenges and worked hard
were creating these denser neurons, and the others who didn't use it lost it.
So I thought another interesting aspect of your research was, and this could apply in
education at home or in business, is the proclivity to cheat based on the mindset that
a person is in, and talk a little bit about that.
Yes.
We have studied that directly, and we see that cheating is more the desire to cheat
and the actual cheating is more prevalent within a fixed mindset.
Within a fixed mindset, if, say, you haven't done well on a subject before, but you want
a good grade, you feel like, oh, I have to find some circuitous means.
But if you feel that there are many ways that you can do better through actual learning,
you're more likely to do that.
So in one study, after a poor grade, students who held more of a fixed mindset of their
intelligence actually said in advance they're seriously considering cheating on the next
test.
So in your recent TED Talk, I want to say one more thing.
In our business study, the people in the fixed mindset organization said cheating and deception
were much more prevalent.
And think about it.
If I have to be smarter than you, if I have to be the superstar, I'm going to consider
all different ways to look better than you look.
And if I have to keep secrets from you or hoard my knowledge from other people, I'm
going to do that.
But in the growth mindset organization where people are collaborating and learning and
tackling challenges together, where's the cheating going to come in?
It isn't.
So if a company observes that behavior, and it's a company of scale, let's say it's not
a company of 10 people, about 100s or 1000s, and they recognize this is, we have a culture
problem, how do you go about even trying to tackle that?
Where some of the strategies companies can use if they decide, we want to shift the culture,
we know it's going to take time.
It's not just a switch that you flip, but what are some of the strategies a company
can employ to change the culture?
So I think the best thing is for the message to come down from the top, where they don't
just announce where a growth mindset culture.
They really explain what the new value system is.
The new value system on taking on challenges, on rewarding reasonable risk, on teamwork,
on sharing information, giving performance evaluations that speak to people's growth
and contribution to the company in terms of learning.
And salary increases that take into account.
Did someone take on challenges, improve, help other people improve?
Were they a good team player?
Bottom line counts, but these things also count.
So to kind of talk, growth mindset talk without backing it up, I don't think that's going
to happen.
If you have the old reward system that's rewarding kind of individual jockeying for
a claim in power.
But if you back it up with evaluations, rewards, and mentoring and what a growth mindset deeply
means and how it can be enacted within the job, I think that that's a great start.
In your recent TED talk, you talked about the power of yet, which I thought was a very
interesting concept.
Talk a little bit about what you meant by that.
Yes.
It all started when I learned about a high school in Chicago where students had to pass
maybe 84 units to graduate.
And if they didn't pass a unit, they got the grade not yet.
I thought that isn't that great because if you get a failing grade, you think, I hate
this.
I'm out of here.
I'm no good at this.
And you kind of lose your steam.
But not yet means, hey, you're on a trajectory, a learning trajectory.
Maybe you're not at the finish line, but you're on your way there.
And the students went around the school unabashedly saying to each other, how many not yets do
you have?
How many not yets do you have?
So we started a program of research, it's still continuing, on the word yet.
And showing that saying not yet after a wrong answer keeps up motivation and encourages persistence.
So just saying, and listen to yourself.
If sometimes you say I'm not a hmm person or I could never do hmm, then just add the
word yet and it takes a very, or if one of your employees says I can't do it, I'm no
good at this, yet.
It takes a very fixed mindset statement and it puts it in a whole different growth mindset
context.
And just the second last question for me is you did some interesting research very recently
around gaming and gaming applied to math and talking about how you were able to incorporate
your concept of the growth mindset into that experience.
We teamed up with Zoran Popovich and his colleagues at the University of Washington to create
a math game called Brain Points that incorporated growth mindset principles.
There were algorithms built into the game that detected the student's effort, their
use of strategies, and their improvement.
And then in our experiment, we compared brain points to the standard version of the game.
Now the standard version of the game is the usual game where the more you zoom through
and answer problems correctly, the more you rack up points.
Not in brain points.
Actually if you zoom through, it apologizes to you and says you didn't earn any points
that time.
We're sorry, we'll give you something more challenging the next time.
So what happened was this, first students played, these were great school students,
they played longer because they could leave the game at any point.
They played significantly longer.
They used more strategies.
We dropped in difficult problems occasionally.
They persevered on them longer.
But this was my favorite finding.
In the standard version, it was mostly the high achievers who played to the end.
But in the brain points version, they stayed in, they played to the end, they liked it,
but so many more lower and medium achievers also stayed till the end.
So what keeps you up at night as you think about where your research can go because like
any scientific endeavor, it's constantly being challenged and revisited.
What keeps you up at night worrying about where your theory could be right or wrong
or improved?
Yes.
I always had this attitude of challenging my ideas and my theories because if you're
wrong, you want to know it as soon as possible, you don't want to spend your life on it.
So what keeps me up at night in a good way are different areas where it could be applied.
So we have a whole program of research on peace in the Middle East where we're using
mindset principles. I'm not minimizing the hugeness of the problem, but we're using
mindset principles to try to build some greater understanding.
So I love to think of ways that we can extend it into areas we never thought of before.
I love to think of ways to implement it so that more kids who need this way of thinking
can benefit from it.
And something that also keeps me up at night is the fear that people are developing what
I'm calling a false growth mindset.
It's this idea, if it's good, I have it.
So a lot of people are kind of declaring they have it, but they don't.
They think it just means open-minded or being a nice person or maybe they're saying they
haven't fixed mindset reasons.
I want you to judge me as being the right kind of person.
So developing a growth mindset is really a journey. It's a lifelong journey of monitoring
your trigger points and trying to approach things in a more growth mindset, way of taking
on the challenges, sticking to them, learning from them.
So right now I'm writing something for educators that I'm calling false growth mindset to
tell them, no, you can't just say it.
You have to take a journey because we're doing research now showing that many teachers
and parents who say they have a growth mindset are actually responding to kids in ways that
are creating fixed mindsets for the kids.
So that's kind of the array of things that keep me up at night, but that said, I do sleep
pretty well.
All right, with that we'll open up for questions from the audience, and I'm going to take a
quick look at the Dory, too, so the mic's going to get passed around.
Hi. I was introduced to fix your book a couple of years ago, and I have like 15 nieces and
nephews, and I find myself when I'm with them, I don't know what to say to them because
I don't want to be like, oh, you're so smart because I'm not supposed to use that word
or whatever, but then it's like I forget what to say when they're telling me about friends
at school or problems they're having, it's sometimes like, that sounds really hard.
I mean, am I just supposed to say like, well, that's hard, you know, I can do hard things.
You can do hard things.
Do you have any advice?
I mean, I've-
Okay.
For that.
Okay, the question is, if you can't say smart, what can you say?
You can say so many other things.
One thing is, you can just show interest in the process that the child or other person
is engaging in, and in our research, that's what we've shown as effective, focusing on
the process or appreciating the process someone is engaging in or that has engaged in.
So just show interest, ask questions, give encouragement if they've been grappling with
something and they've tried new strategies or stuck to the strategies.
One parent said, oh, I hate it because I can't appreciate when my child does something great.
I said, well, where'd you get that from?
Of course you can appreciate it, but then tie it to something they engaged in.
Oh, you couldn't do that yesterday.
You made progress.
That's so exciting.
Oh, that's great.
You really stuck to it and learned it or you tried all different ways and looked that worked.
So you're really appreciating some outcome where they are, and you're talking about how
they got there.
But if you don't have that information, just ask them.
Never praise effort that isn't there.
Got a question from our Dory, and then we'll go back to the room.
So a question for the Dory is, how do you think shame plays a role in the growth mindset
fixed versus growth?
Oh, that's a great question.
We have studied that and we have shown that shame is a big factor in a fixed mindset.
You don't want to take on a challenge.
It's humiliating to have a setback within a fixed mindset.
It means you're not the person you want to be, and other people aren't going to look
at you in the same way.
We've studied it in adolescence.
Adolescents in a fixed mindset feel incredible shame when they are excluded or rejected,
and that makes them want to lash out violently.
So this, and research for many years, many people's research has shown that shame is
not a productive emotion.
It makes you want to hide or lash out, both of which are not going to get you in the long
run where you want to be.
In a growth mindset, you can feel very disappointed.
You can feel hurt.
You can feel guilty.
You can feel a lot of things, but these are emotions that allow you to go forward and
be constructive.
Hi.
My name is Jennifer Boyn.
Thanks for coming to speak with us.
I work on the K-12 education college team here, focusing specifically on computer science
education and diversity in that.
So I'm curious if you've looked into how stereotypes may interact with growth mindset, like for
instance, you know, thinking that math is not for girls, how does that interact with
growth mindset?
Yes.
So how does the growth mindset interact with stereotypes?
We've done extensive research on that.
We find, so a fixed mindset would be the belief that I can't do math.
Girls can't do math, et cetera, and a growth mindset is to learn set of skills anyone can
get better at them.
So notice, first of all, that a stereotype is a fixed mindset label.
It says it's fixed and certain groups have it, certain groups don't.
But in our research, we also find that when females have a fixed mindset about math or
computer science, they're more vulnerable to the stereotypes.
So in one study that we did at Columbia University, we found that when women and calculus had
a fixed mindset about their calculus, their math abilities, when they encountered stereotyping
where they felt their classmates or the professors thought women weren't as good as them, they
felt prey to that.
So as we tracked them over their semester, they started thinking, I don't belong here,
I don't like this anymore, I don't have confidence I can succeed in this area.
And ultimately, they did not intend as much to take it in the future.
Whereas if they had a growth mindset, they did not like the stereotyping, but it didn't
speak to them.
They didn't believe that they couldn't improve, learn, and succeed.
So they maintained their confidence, they maintained their enjoyment of math, and they
maintained their desire to take math in the future.
We just finished a study of women in computer science and are finding very similar things
in addition to finding that teaching a growth mindset is helping women with standard stereotypes
maintain their interest, maintain the sense that it's a field they belong in, and these
result in higher grades in the course.
So we're very, very interested in that intersection between growth mindset and stereotyping.
We also are finding at the transition to college that learning a growth mindset helps students
from underrepresented groups in general even more because it helps them deal with stereotypes
that they might encounter.
Interesting.
Got another dory question here, which I think is an interesting take.
Do you see any context in which a fixed mindset is more beneficial than a growth mindset?
Well, first let me say that a growth mindset doesn't require you to go around improving
everything.
You can focus and you can decide, no, I'm not going to do that, no, I'm not going to
do that.
But research, not my research, but research of others has in fact looked at this question
and found two areas so far in which a fixed mindset is better.
One is sexual orientation.
People who accept that this is who they are and this is who they're meant to be seem to
be better adjusted than people who think I should be changing.
And the other is aging.
So it's nice to feel you can stay young through exercise and so forth, but people who run
around nipping and talking and the tummy tuck and this, that and the other and it's kind
of a desperate attempt to retain extreme youth, that doesn't seem to be so great either.
But when it comes to skill areas, it looks like a growth mindset is typically more advantageous.
Could you identify specific behaviors that one can try to advance you on the journey
for an open mindset and how do you know that you're not, you know, kidding yourself or
falsely believing that you are one, how do you know when you got there?
Yes.
Great question.
What are some specific behaviors you can do to get yourself on the road to a growth mindset?
Here are some ideas.
So first, if you have a choice of something safe versus a challenge, take the challenge.
If you hit an obstacle, try to interpret it in a growth mindset way.
So what can I learn from this?
What can I do next?
As I mentioned before, if you see someone who's better than you, go learn from them.
So those are a set of behaviors you can start doing in addition to, as I also mentioned
before, monitoring those fixed mindset triggers.
And the thing is that it's a journey that one is always on.
It's not ever the case that you've arrived at a full permanent growth mindset.
It's something that you have to look at all the time, because even I hear, so listen to
that voice in your head at the trigger points, because even I hear myself saying sometimes
in my head, I was never good at that, whoa, did I say that?
So listen to that voice.
It's constantly running in your head.
And I actually recommend that as a very, very first step.
The first few weeks that you embark on this journey, don't push yourself to exhibit any
growth mindset characteristics.
Just listen to that voice that says, don't try this.
You might look foolish.
You made a mistake.
If people knew that, they wouldn't look at you in the same way.
That person's better than me, I hate them.
Just whatever that voice is saying in your head, listen to it.
And even do it with friends, discuss it.
Or when you see someone doing something that looks effortless, are you thinking, oh, they're
just brilliant and talented.
Not yourself thinking that, or someone who's struggling, are you thinking, oh, they're not
really good at that.
Albert Einstein says, I'm not that smart.
I'm not smarter than other people.
And he meant it.
He said, I just stick to things longer.
That's why people thought he was slow originally.
He knew he didn't understand time, space, energy, and so forth.
So I would say the very first step is the first few weeks, just listen to that fixed
mindset voice.
It's there.
We all have it.
And if you don't hear it, it will rule your behavior.
Thank you for coming.
I actually read your book right before I started at Google, and I know I have a very fixed mindset.
And this is sort of a fixed mindset question even.
But have you seen patterns in which kids have fixed mindsets?
Do you see, are there differences across socioeconomic lines?
Do you see that certain teachers, most of their students, will have the growth mindset?
I'm sorry.
Yeah.
Do you see patterns with who has the growth mindset, and how does that happen to kids?
Yes.
First of all, I don't rule out that there could be temperamental factors.
Kids pop out differently, and some of them you see, they're tearing around the world.
They fall down.
They get up.
And then other kids, you look at them sideways, and they think, what did I do?
So there could be these temperamental factors.
But we've shown the environment is really powerful.
We actually did a study where we looked at mothers' praise to babies, and found that
the praise they gave to their one, two, and three-year-olds predicted the child's mindset
and desire for challenge five years later.
So that environment is powerful.
Another thing we found is that the way parents react to kids' mistakes is a big determinant
of the child's mindset.
I can say I have a growth mindset, but if a child makes a mistake and they act like
it's negative, importantly negative, or even if they excuse it and gloss over it in a way
that communicates to the child, it's negative.
That child is more likely to have a more of a fixed mindset.
So yeah, there can be temperamental input.
The environment is powerful.
Right.
Well, I want to thank you so much for taking time to come to Google today and for the terrific
turnout that we have here, and I know virtually to the live stream.
So thank you very much.
Pleasure.
Thank you.

 

 

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