반업주부의 일상 배움사
[요약] 빠르게 생각하고 그 자리에서 스마트하게 말하기: 회의에서 빠르고 명확하게 말하는 방법 :: with AI 본문
[요약] 빠르게 생각하고 그 자리에서 스마트하게 말하기: 회의에서 빠르고 명확하게 말하는 방법 :: with AI
Banjubu 2023. 3. 25. 16:03
[ 요약 ]
이 동영상에서는 초보 전문가를 대상으로 즉흥적인 상황에서 커뮤니케이션 기술을 향상시키는 방법을 배웁니다.
네 가지 팁은 걱정을 멈추고, 자기 의심이 실제 위협이 아님을 인식하고, 현재 순간에 집중하고, 전략적 일시 중지를 사용하여 보다 사려 깊은 대응을 하는 것입니다.
투쟁-도피 반응으로 인한 내적 스트레스는 명확한 의사소통을 방해할 수 있으므로 자기 긍정과 현재 순간 인식이 중요합니다.
또한, 전략적 일시 중지는 성찰의 시간을 제공하고 사려 깊고 효과적인 응답을 보장합니다.
리더십 여정에 도움이 되는 더 많은 콘텐츠를 원하시는 분들은 연사의 채널을 구독하는 것을 권장합니다.
이 비디오는 발표자가 청중의 참여를 유도하고 관심을 유지하는 데 도움이 되는 기술을 공유합니다.
빠르고 현명하게 말하려면 평가에 대한 두려움을 극복하고 요점을 바로 전달하는 것이 중요합니다.
주요 메시지에 도달하는 데 너무 오래 걸리면 사람들이 혼란스러워하고 흥미를 잃게 됩니다.
회의 중 급한 상황에 처했을 때에도 자신감을 갖고 대화를 통제하는 모습을 보이는 것이 중요합니다.
잠시 멈추고 숨을 고른 다음 질문을 반복하고 주제에 대한 솔직한 생각과 의견을 공유하세요.
틀렸을 때 인정하는 것을 두려워하지 마세요.
솔직하고 개방적인 태도를 취하면 청중에게 주요 메시지를 빠르게 전달하여 혼란과 지루함의 위험을 줄일 수 있습니다.
이 동영상에서는 특히 리더가 되고자 하는 사람들에게 자신의 의견을 표현하는 데 방해가 되는 판단에 대한 두려움에 대해 이야기합니다.
아이디어와 의견은 가치가 있으므로 공유하는 것이 중요하며, 주저하면 손해를 볼 수 있습니다.
청취자의 참여와 관심을 유지하기 위한 도구로 흥미로운 커넥터의 사용도 논의됩니다.
"여기 그 이유가 있습니다", "제가 말씀드리겠습니다", "제가 그렇게 믿는 세 가지 이유가 있습니다"라는 세 가지 커넥터가 공유되며, 커뮤니케이션에서 이 커넥터를 사용하는 방법을 보여주기 위해 예시가 제공됩니다.
시청자는 이러한 커넥터를 배우고 사용하여 커뮤니케이션 기술을 향상시킬 수 있습니다.
이 문서에서는 매력적인 커넥터를 사용하여 청중이 커뮤니케이션, 미팅 또는 대화에 계속 참여할 수 있도록 하는 세 가지 예시를 제공합니다.
또한 청중이 더 잘 따라가고 정보를 더 잘 기억할 수 있도록 다루고자 하는 요점을 강조하는 것의 중요성도 강조합니다.
이렇게 하면 그 자리에서 더 빠르고 지능적으로 말할 수 있으며, 청중은 모든 요점을 다룰 때까지 계속 경청할 것입니다.
그러나 너무 많은 요점을 사용하면 지루함과 중단을 유발할 수 있으므로 균형을 맞추는 것이 중요합니다.
독자들은 이러한 기법을 시도해 보고 댓글로 자신의 경험을 공유해 주시기 바랍니다.
Think Fast and Talk Smart On the Spot: How to Talk Fast and Clearly in Meetings
https://www.youtube.com/watch?v=vO_T6ugY2qM
[ 한글 전체 ]
회의나 대화에서 원하는 만큼 신속하고 명료하게 말하지 못해 실패한 것 같은 기분이 들었던 적이 있나요?
즉석에서 질문을 받았는데 어떻게 빠르고 현명하게 대답해야 할지 몰라서 아예 대답을 하지 않았을 수도 있습니다.
이 동영상에서는 즉흥적인 상황에서 커뮤니케이션 능력을 향상시킬 수 있도록 즉석에서 더 빠르고 현명하게 생각하는 방법에 대해 설명합니다.
이 동영상은 초보 전문가에게 적합합니다.
리더로서 회의 중 커뮤니케이션 스킬을 향상시키고 싶다면 네 가지 팁을 알려드릴게요.
하지만 먼저, 이 동영상에서 배우려는 내용이 마음에 드시고 신흥 리더로서 도움이 될 더 많은 콘텐츠를 원하신다면 제 채널을 구독하고 알림 벨을 눌러주세요.
매주 리더십에 관한 동영상을 공유하여 여러분의 리더십 여정에 도움을 드리고 있으며, 여러분이 이 커뮤니티의 일원이 되어 주신다면 영광입니다.
그 자리에서 더 빠르고 현명하게 생각하기 위해 가장 먼저 해야 할 일은 걱정을 멈추는 것입니다.
많은 경우, 다른 사람들의 생각에 대한 개인적인 걱정이 빠르고 현명하게 말하는 데 방해가 될 때가 많습니다.
"사람들이 나를 똑똑하다고 생각할까?
내가 하는 말을 잘 알아듣고 있을까?
내가 하는 말에 지루해하지 않을까?"라고 생각할 수 있습니다. 이러한 자기 의심은 특히 스트레스가 많은 상황에서 빠르고 현명하게 소통하는 것을 확실히 방해하는 주요 커뮤니케이션 장애물입니다.
이는 내면의 스트레스를 유발합니다.
기본적으로 싸움 또는 도피 반응이 촉발되면 싸우거나 도망치는 데 필요한 신체 기능이 우선시됩니다.
그 결과 인지적 사고와 의사소통에 필수적인 뇌에서 신체의 자원을 다른 곳으로 돌리게 됩니다.
따라서 스트레스가 많은 상황에서 효과적으로 사고하거나 의사소통을 할 수 없다면, 이는 투쟁 또는 도피 반응이 이러한 중요한 뇌 기능에 대한 접근을 제한하기 때문일 수 있습니다.
특히 자기 의심을 느낄 때, 투쟁 또는 도피 반응이 바로 자신이 그 일을 할 수 없다고 느끼는 이유입니다.
스스로에게 말해야 할 것은 지금 느끼는 자기 의심은 실제 위협이 아니라 지각된 위협이라는 것입니다.
하지만 뇌는 실제 위협과 지각된 위협을 구분하지 못하기 때문에 실제 상황과 관계없이 투쟁 또는 도피 반응을 촉발합니다.
실제 위협을 경험하든 지각된 위협을 경험하든 반응은 동일합니다.
스트레스, 불안, 두려움, 자기 의심을 느낄 때마다 뇌에서 투쟁 또는 도피 반응이 촉발되어 다른 사람들과 명확하고 신속하며 지능적으로 소통하는 데 방해가 되는 경우가 많습니다.
그렇다면 어떻게 이 상황을 반전시킬 수 있을까요?
다른 사람의 생각에 대한 걱정을 멈추는 데 집중해야 합니다.
사람들이 나를 똑똑하다고 생각하는지, 똑똑하지 않다고 생각하는지, 내 의견에 동의하는지, 동의하지 않는지에 대한 걱정은 이제 그만하세요.
이 비디오에서는 훌륭한 발표자가 사람들을 자신의 말에 집중하게 하고 참여와 관심을 유지하기 위해 사용하는 몇 가지 기술을 공유하겠습니다.
이 비디오의 뒷부분에서 이러한 팁을 공유하겠습니다.
그러나 특히 그 자리에서 빠르고 지능적으로 말하고 싶다면 다른 사람들의 생각에 대한 두려움이나 걱정을 극복하려고 노력해야 합니다.
두 번째로 해야 할 일은 바로 요점을 파악하고 사람들을 지루하게 만들지 않는 것입니다.
요점이 무엇인지 궁금합니다.
때때로 사람들은 대화할 때 이리저리 돌아다니다가 마침내 요점에 도달하는 경향이 있습니다.
이는 사람들을 혼란스럽게 하고 지루하게 만들 수 있습니다.
대부분의 사람들은 이야기를 시작할 때 자신의 요점이 무엇인지 잘 모르기 때문에 이 전략을 사용합니다.
그들은 말을 시작하고 결국에는 진행하면서 자신이 하고 싶은 말이 무엇인지 알아낼 것이라고 생각합니다.
앞서 언급했듯이, 이러한 접근 방식이 효과가 없고 그 자리에서 빠르고 지능적으로 말하지 못하게 하는 이유는 사람들을 혼란스럽게 하기 때문입니다.
사람들은 여러분이 말하는 내용을 이해하지 못하거나 따라가지 못하며, 종종 세부 사항에서 길을 잃고 지루해합니다.
안타깝게도 많은 사람들이 주요 요점에 도달하기 전에 귀를 닫아버립니다.
이는 비즈니스 상황이나 회의에서 바람직하지 않습니다.
말하기 전에 전달하고자 하는 주요 메시지를 파악하는 것이 중요합니다.
이렇게 하면 청중에게 주요 메시지를 빠르게 전달할 수 있어 혼란과 지루함의 위험을 줄일 수 있습니다.
그러나 특정 상황에서는 회의 중에 즉흥적인 상황에 처하게 되어 빠른 답변을 작성하는 데 어려움을 겪을 수 있습니다.
이러한 상황에서 어떻게 하면 빠르게 말할 수 있을까요?
즉흥적인 상황에 처했을 때 현명하게 대처하세요.
누군가가 어떻게 대답해야 할지 잘 모르는 질문을 할 때, 이렇게 대처하세요.
자신감 있고 대화를 주도하는 모습을 보여야 합니다.
질문을 받은 후 가장 먼저 해야 할 일은 잠시 멈추는 것입니다.
숨을 들이쉬고 내쉬면서 그 질문에 어떻게 대답할지 생각하고 있는 것처럼 보이세요.
다음으로 해야 할 일은 무언가로 응답하는 것입니다.
"흠, 좋은 질문이네요, 밥.
그런 다음 '샐리가 제안한 프로젝트에 대해 어떻게 생각하나요'라는 질문을 반복합니다. 그런 다음 프로젝트에 대한 솔직하고 솔직한 생각과 의견을 공유해야 합니다.
좋은가요, 나쁜가요?
진정으로 어떻게 생각하시나요?
프로젝트에 대해 우려되는 점이 있나요?
팀이 특정 프로젝트를 검토하기 전에 갖춰야 할 것이 있다고 생각하는 것이 있나요?
제안에 대한 생각을 솔직하고 개방적으로 말하는 것이 정말 중요합니다."
정직하고 자신의 답변이 틀렸을 때는 인정하는 것이 정말 중요합니다.
많은 사람들이 회의에서 자신의 아이디어나 의견을 공유하는 것을 주저하는 이유, 그리고 사람들이 빨리 말하거나 생각을 정리하는 데 어려움을 겪는 이유 중 하나는 다른 사람들이 어떻게 생각할지 걱정하기 때문입니다.
이 비디오의 앞부분에서 언급했듯이, 다른 사람의 평가에 대한 두려움 때문에 사람들은 자신의 생각을 공유하지 않고 주저하게 됩니다.
특히 리더가 되고자 하는 사람이라면 사람들로 가득 찬 공간에서 자신의 솔직한 의견과 아이디어를 표현하는 것을 주저하는 것은 정말 큰 장애물이 됩니다.
사람들은 여러분의 생각과 의견에 가치가 있기 때문에 여러분의 생각을 알아야 합니다.
특히 최근에 리더십 직책을 시작했거나 리더십 직책을 열망하는 경우 이를 이해하는 것이 중요합니다.
따라서 답변을 주저하거나 필터링하지 마세요.
자신과 자신의 아이디어, 의견에 솔직해져야 합니다.
앞서 몇 차례 공유한 전략이 이를 달성하는 데 도움이 될 수 있습니다.
이 동영상은 준비된 답변이 없는 질문에 직면할 때마다 스스로를 정리할 수 있는 시간과 공간을 제공함으로써 사고 모드로 전환하는 데 도움이 될 것입니다.
이렇게 하면 지능적인 답변을 신속하게 제공할 수 있습니다.
요점, 주장 또는 아이디어를 공유한 후에는 흥미로운 연결고리를 사용하여 이를 자세히 설명하고 확장해야 합니다.
커넥터는 커뮤니케이션에서 매우 중요한 요소이며, 훌륭한 연사는 이를 능숙하게 사용합니다.
유능한 연사는 흥미로운 커넥터를 사용하며, 커넥터를 정말 잘 사용하는 방법을 알고 있습니다.
이 비디오에서는 그 방법을 보여드리겠습니다.
그들은 대중 연설, 회의, 비디오 프레젠테이션 및 일반적인 대화 중에 이러한 커넥터를 사용합니다.
이것이 강력한 이유는 듣는 사람의 참여를 유도하고 다음에 말할 내용을 알고 싶어하기 때문입니다.
모든 사람이 이 방법을 아는 것은 아니지만, 이 방법을 아는 사람들, 즉 강력한 연사들은 이 방법을 알고 자라지 않았습니다.
"어떻게 해야 할까요?
그들은 그러한 전략을 알고 있는 사람들로부터 배웠거나 훌륭한 연사로부터 배웠을 것입니다.
잠시 후 이러한 커넥터가 무엇인지 설명해 드리니 여러분도 자신의 대화와 커뮤니케이션에 사용할 수 있습니다.
이러한 연결고리가 중요한 이유는 사람들을 주요 요점, 주장 또는 아이디어인 훅에서 설명, 상세 설명 또는 주요 요점을 뒷받침하는 모든 것으로 이끌기 때문입니다.
청중의 관심을 유지합니다."
청취자의 관심을 유지합니다.
청중은 여러분이 다음에 무슨 말을 할 것인지, 아이디어나 의견의 이유가 무엇인지 알고 싶어하며, 여러분의 말을 계속 들을 가치가 있다는 것을 이해하는 데 도움이 됩니다.
또한 청중이 너무 일찍 꺼지는 것을 방지하는 데 도움이 됩니다.
중요한 것은 뛰어난 연사들은 이러한 도구를 배웠다는 것입니다.
그들은 이러한 커넥터와 이를 정말 잘 사용하는 방법을 배웠습니다.
그들은 이런 식으로 태어나지 않았기 때문에 이러한 커넥터가 무엇인지, 어떻게 사용하는지 자연스럽게 알지 못했습니다.
그들은 강력하고 훌륭한 연사들로부터 이러한 커넥터를 사용하는 방법을 배웠으므로 여러분도 이러한 커넥터를 확실히 배울 수 있습니다.
따라서 저는 "여기에 이유가 있습니다", "제가 말씀 드리겠습니다", "제가 그렇게 믿는 세 가지 이유가 있습니다"라는 세 가지 커넥터를 여러분과 공유 할 것입니다.
실제 커뮤니케이션에서 어떻게 사용되는지 이해하기 위해 예제를 사용하여 이러한 각 커넥터를 살펴 보겠습니다.
그런 다음 대화와 커뮤니케이션에 적용할 수 있습니다.
첫 번째 예는 "샐리가 제안한 아이디어가 환상적이라고 생각하는데, 그 이유는 다음과 같습니다."입니다. 그런 다음 그것이 좋은 아이디어라고 생각하는 이유를 설명합니다.
두 번째 예는 "샐리의 제안은 잠재력이 있다고 생각하지만 개선할 수 있습니다.
제가 추가로 제안할 사항이 무엇인지 말씀드리겠습니다."입니다. 그런 다음 추가 제안을 하는 것입니다.
마지막으로 세 번째 예는 "제 의견으로는 샐리의 제안은 효과가 없을 것 같고, 여러 가지..."입니다. 문장이 잘린 것처럼 보이므로 추가 문맥 없이는 문장을 완성할 수 없습니다.
수정된 문장은 다음과 같습니다."내가 그렇게 믿는 이유와 샐리의 제안이 효과가 없을 것이라고 믿는 이유를 설명합니다.
매력적인 커넥터를 사용하면 청중이 어떻게 다음에 말할 내용에 흥미를 갖고 관심을 갖게 되는지 알 수 있을까요?
이것이 바로 강력한 연사가 사람들의 참여를 유지하는 방법입니다.
청중이 다음에 무슨 말을 할지 알고 싶어하기 때문에 계속 알고 싶어하고 경청하게 만드는 방법입니다.
따라서 대화, 커뮤니케이션 또는 회의 중에 이 방법을 사용하기 시작하면 청중의 주의를 집중시키는 데 확실히 도움이 될 것입니다."
청중에게 무엇을 기대해야 하는지 명확하게 알려주고 공유하려는 정보에 대비할 수 있도록 준비시켜준다는 것입니다.
"오늘 다루고자 하는 세 가지 주요 사항이 있습니다."와 같이 말하면 청중은 무엇을 예상해야 하는지 알고 더 쉽게 따라갈 수 있습니다.
또한 청중은 커뮤니케이션의 구조를 알고 있기 때문에 정보를 더 잘 기억할 수 있습니다.
따라서 다음 대화에서 요점을 강조하고 이것이 청중의 참여도와 유지율에 어떤 영향을 미치는지 확인해 보세요.
이 팁이 도움이 되었다면 댓글로 알려주세요.
그 자리에서 빠르고 스마트하게 대화하는 것은 논의하고자 하는 요점을 머릿속으로 명확히 하기 때문에 가능합니다.
즉, 전달하고자 하는 내용을 정확하게 머릿속에 그릴 수 있는 로드맵을 만들 수 있습니다.
이를 명확히 알고 있으면 즉석에서 더 빠르고 스마트하게 말할 수 있습니다.
또한 청중은 세 가지 요점에 대해 논의할 것이라고 알려주면 몇 가지 요점을 다룰 것인지 등 무엇을 논의할지 알 수 있기 때문에 더 잘 따라갈 수 있습니다.
요점: 청취자는 세 번째 요점에 도달할 때까지 계속 듣게 됩니다.
이야기할 요점의 수를 말하지 않으면 상대방이 말을 끊거나 방해하거나 다른 사람에게 대화를 유도할 수 있습니다.
이렇게 되면 사람들의 참여를 다시 유도하고 다시 내 이야기에 관심을 갖도록 하는 것은 정말 어렵습니다.
하지만 포인트를 너무 많이 사용하면 안 됩니다.
사람들이 계속 귀를 기울이지 않을 것이기 때문에 "10포인트에 대해 이야기하겠습니다."라고 말하지 마세요.
사람들은 지루해하거나 방해할 가능성이 높습니다.
더 나쁜 것은 그 10가지 요점이 무엇인지 기억하는 것이 불가능하다는 것입니다.
두세 가지 요점이 있다면 훨씬 더 관리하기 쉬울 것입니다.
10점이라면 스트레스를 받게 될 텐데, 스트레스를 받으면 어떤 일이 일어나는지 기억하시나요?
싸움이나 도피 반응이 촉발되고, 10점의 포인트가 무엇인지, 무슨 말을 하고 싶었는지 기억이 나지 않을 것입니다.
그런 사람들에게 포인트를 두세 개로 줄여 관리하기 쉽도록 하라고 말하세요.
이렇게 하면 사람들의 참여와 관심을 유지할 수 있습니다.
대화 중에 포인트를 사용하여 사람들의 참여를 유지하는 방법에 대한 몇 가지 예를 공유하고자 합니다.
첫 번째 예는 다음과 같습니다: "샐리의 제안이 환상적인 아이디어라고 생각하는데, 그 이유는 크게 세 가지입니다."라고 말하는 것입니다. 그런 다음 왜 그것이 좋은 아이디어라고 생각하는지 자세히 설명할 수 있습니다.
두 번째 예는 다음과 같습니다: "샐리의 제안은 잠재력이 있다고 생각하지만 개선할 수 있습니다.
제가 추가로 제안할 사항이 무엇인지 말씀드리겠습니다.
크게 두 가지가 있습니다.
첫 번째는..." 그런 다음 첫 번째 제안에 대해 자세히 설명합니다: "제 생각에는 샐리의 제안은 효과가 없을 것 같고, 그렇게 생각하는 세 가지 이유가 있습니다.
첫째..." 그런 다음 샐리의 제안이 효과가 없을 것이라고 생각하는 이유를 자세히 설명합니다.
요점을 바로 파악하고 명확하고 간결한 언어를 사용하여 다른 사람들의 생각에 대해 걱정하지 마세요.
지능적이고 흥미로운 연결어를 사용하고 이야기하고자 하는 요점을 강조하면 그 자리에서 더 빨리 생각하고 더 스마트하게 말할 수 있습니다.
보다 명료하고 명확하게 말하는 것은 많은 전문가와 신흥 리더들이 배우고자 하는 부분입니다.
이 부분에 관심이 있으시다면, 특히 회의에서 보다 명확하고 명료하게 말하는 데 도움이 되는 몇 가지 팁이 담긴 화면의 동영상을 확인해 보세요.
[ English Summary ]
In this video, the audience will learn how to improve communication skills during impromptu situations, aimed at emerging experts.
The four tips taught are to stop worrying, recognize that self-doubt is not an actual threat, maintain focus on the present moment, and use strategic pausing to provide more thoughtful responses.
The fight-or-flight response's internal stress can prevent clear communication, making self-affirmation and present moment awareness critical.
Additionally, strategic pauses provide time for reflection and ensure that responses are thoughtful and effective.
Subscribing to the speaker's channel is encouraged for those wanting more content to aid their leadership journey.
The video shares techniques that help speakers engage and keep their audience interested.
To speak quickly and intelligently, it's crucial to overcome the fear of being judged and go straight to the point.
Taking too long to reach the primary message confuses people and makes them lose interest.
Even when put on the spot during a meeting, it's essential to appear confident and in control of the conversation.
Pause, take a breath, repeat the question, and share honest thoughts and opinions on the topic.
Don't be afraid to admit when wrong.
By being honest and open, people can quickly communicate their primary message to the audience, reducing the risk of confusion and boredom.
In this video, the fear of being judged is discussed as a hindrance to expressing one's opinions, especially for aspiring leaders.
It is important to share ideas and opinions as they hold value, and holding back can be damaging.
The use of intriguing connectors is also discussed as a tool to keep listeners engaged and interested.
Three connectors, "here's why", "I'll tell you what", and "there are three reasons why I believe that" are shared, with examples provided to demonstrate their use in communication.
The viewer is encouraged to learn and use these connectors to improve their communication skills.
This article provides three examples of how to use enticing connectors to keep your audience engaged in communication, meetings, or conversations.
It also emphasizes the importance of highlighting the number of points you intend to cover, which helps your audience follow along and retain information better.
By doing so, you can speak faster and more intelligently on the spot, and your listeners will continue to listen until you have covered all your points.
However, using too many points can lead to boredom and interruption, so it is essential to strike a balance.
The reader is encouraged to try these techniques and share their experience in the comments.
[ English Full Text ]
Have you ever walked away from a meeting or conversation feeling like you failed because you didn't speak as quickly or intelligently as you would have liked?
Maybe you were put on the spot, asked a question, and didn't know how to answer it quickly or intelligently, so you didn't answer at all.
In this video, we're going to discuss how to think faster and smarter on the spot so that you can improve your communication in impromptu situations.
This video is perfect for you if you're an emerging expert.
As a leader, if you want to improve your communication skills during meetings, there are four tips that I am going to share with you.
But first, if you enjoy what you are about to learn in this video and want more content that will help you as an emerging leader, then subscribe to my channel and hit the notification bell.
Every week, I share videos on leadership to assist you on your leadership journey, and I would be honored to have you be a part of this community.
The first thing you need to do to think faster and smarter on the spot is to stop worrying.
A lot of the time, it's our own personal worry about what other people think that gets in the way of us being able to speak quickly and intelligently.
You might be asking yourself, "Will they think I'm smart?
Are they following what I'm saying?
Are they bored with what I'm saying?" This self-doubt is a major communication block that definitely prevents you from communicating quickly and intelligently, especially in stressful situations.
It creates an internal stress inside of you.
Basically, when triggered, the fight or flight response prioritizes bodily functions needed for fighting or running.
This results in the redirection of the body's resources away from the brain, which is essential for cognitive thinking and communication.
Therefore, if you find yourself unable to think or communicate effectively during stressful situations, it's likely due to the fight or flight response limiting access to these critical brain functions.
Especially when you're feeling self-doubt, the fight-or-flight response is exactly why you feel like you can't do the thing.
What you need to tell yourself is that the self-doubt you are feeling is not an actual threat, but a perceived threat.
Your brain, however, can't tell the difference between an actual threat and a perceived threat, and will trigger the fight or flight response regardless of the actual situation you are in.
Whether you are experiencing a real or perceived threat, the response will be the same.
Whenever you feel stressed, anxious, frightened, or self-doubt, the fight-or-flight response in your brain is often triggered, preventing you from communicating clearly, quickly, and intelligently with others.
So, how can you reverse this?
You need to focus on stopping worrying about what other people think.
Stop worrying about whether people think you're smart or intelligent enough, or whether they agree or disagree with you - now or later.
In this video, I will share with you some techniques that good speakers use to draw people into what they are saying and keep them engaged and interested.
I will share those tips with you later in this video.
However, you need to try to overcome your fear or worry about what other people think, especially if you want to speak fast and intelligently on the spot.
The second thing you need to do is to get straight to the point and not leave people hanging.
I'm wondering what your main point is.
Sometimes, people tend to go around and around when they communicate and then finally reach their main point.
This can confuse and bore people.
Most people use this strategy because they are not sure what their main point is when they start talking.
They figure that they will start talking and eventually figure out what they want to say as they go along.
As I mentioned earlier, the reason this approach doesn't work and prevents you from speaking quickly and intelligently on the spot is that it confuses people.
They fail to comprehend or follow what you're saying, and often get lost in the details, making them bored.
Unfortunately, many individuals switch off before reaching the primary point.
This is not ideal in business situations or meetings.
It is essential to identify the primary message you want to convey before speaking.
This enables you to quickly communicate your primary message to the audience, reducing the risk of confusion and boredom.
However, in certain circumstances, you may be put on the spot during a meeting, causing you to struggle with formulating a quick response.
How can you speak quickly in such situations?
And be smart in those moments when you are put on the spot.
When someone asks you a question that you are not quite sure how to answer, this is how you handle it.
You should appear confident and in control of the conversation.
The first thing you should do once the question has been asked is to pause.
Take a breath in and a breath out, and appear like you are thinking about how you are going to answer that question.
The next thing you should do is respond with something.
"Like, hmm, that's a good question, Bob.
And then, you repeat the question, 'What do I think about the project that Sally is proposing?' Well, then you need to share your raw, honest thoughts and opinions on the project.
Is it good or bad?
What do you genuinely think of it?
Do you have any concerns about the project?
Are there things that you think need to be in place before your team starts looking at that particular project?
It's really important to be open and honest about your thoughts on the proposal."
It is really important to be honest and admit when you're wrong with your answers.
One reason why I find that many people hold back from sharing their ideas or opinions in meetings, and why people may struggle to speak quickly or think on their feet, is because they are so worried about what others will think.
As I mentioned earlier in this video, this fear of being judged causes people to hold back and not share their thoughts.
It is a real hindrance when individuals are hesitant to express their raw opinions and ideas in a room full of people, especially if they aspire to be leaders.
People need to know what you think because your ideas and opinions hold value.
It is essential to understand this, particularly if you have recently started a leadership position or aspire to one.
Therefore, refrain from holding back and filtering your answers.
Be true to yourself, your ideas, and your opinions.
The strategy I shared with you a couple of times before can assist you in achieving this.
Moments ago, this video will help put you in a thinking mode, giving you time and space to compose yourself whenever you encounter a question to which you don't have a ready answer.
This way, you can provide a quick intelligent response.
Once you've shared your main point, argument, or idea, you need to elaborate and expand on it, using intriguing connectors.
Connectors are vital in communication, and good speakers use them skillfully.
Powerful speakers use intriguing connectors, and they know how to use them really well.
In this video, I am going to show you how to do that.
They use these connectors during public speaking, meetings, video presentations, and general conversations.
The reason why it is so powerful is that it keeps your listener engaged and wanting to know what you are going to say next.
Not everybody knows how to do this, but those who do, those powerful speakers, did not grow up knowing it.
"How to do this?
Either they learned from people who knew those strategies, or they learned from great speakers.
I'll tell you in a moment what these connectors are, so you can start using them in your own conversations and communication.
The reason they are so important is that they lead people from the hook - your main point, argument, or idea - to your explanation, elaboration, or whatever backs up your main point.
It keeps your audience interested."
It keeps your listener interested.
They want to know what you are going to say next, what the reason for your idea or opinion is, and it helps your audience understand that it's worth their time to continue listening to you.
It also helps to prevent them from switching off too early.
The thing is, powerful speakers have learned these tools.
They have learned these connectors and how to use them really well.
They were not born this way and did not naturally know what these connectors are or how to use them.
They learn how to use these connectors from powerful and great speakers before them, which means that you can certainly learn these connectors too.
Therefore, I will share with you three connectors, which are "here's why", "I'll tell you what", and "there are three reasons why I believe that".
We will look at each of these connectors using examples to understand how they are used in real-life communication.
After that, you can apply them in your conversations and communication.
The first example is, "I think it's a fantastic idea that Sally is proposing, and here's why." Then, you would provide your reasons for believing it's a great idea.
The second example is, "I think that Sally's suggestion has potential, but it can be improved on.
I'll tell you what my additional suggestions would be." Then, you would give your additional suggestions.
Finally, the third example is, "My opinion is that Sally's suggestion won't work, and there are a number of..." The sentence appears to be cut off, so I am unable to complete it without more context.
Here's the corrected sentence:"Reasons why I believe that, and then you would go into why you believe Sally's suggestion will not work.
Do you see how using an enticing connector can keep the listener hooked and interested in what you're going to say next?
This is how powerful speakers keep people engaged.
It's how they keep them wanting to know and listening because they want to know what they are going to say next.
So, if you start to use them in your conversations, in your communication, or during meetings, it will definitely help you hold the attention of your audience."
is that it gives your audience a clear idea of what to expect and prepares them for the information you're about to share.
When you say something like "I have three main points to cover today," your audience knows what to anticipate and can follow along more easily.
This also helps them to retain the information better because they are aware of the structure of your communication.
So, try to highlight the number of points in your next conversation and see how it affects your audience's engagement and retention.
Let me know in the comments if this tip was helpful to you.
Talking fast and smart on the spot is possible because it clarifies in your mind the points you want to discuss.
Essentially, it creates a mental roadmap of exactly what you want to convey.
When you are clear on this, it enables you to speak faster and more intelligently on the fly.
Additionally, your listeners will follow you better because they have an idea of what you will be discussing, including how many points you intend to cover if you inform them that you will be discussing three.
Points: They're going to keep listening until you have reached your third point.
If you don't tell them the number of points you're going to talk about, they could switch off, interrupt you, or guide the conversation away from you to someone else.
It's really hard for you to re-engage people and get them interested back into what you're saying.
The catch is, though, you don't want to use too many points.
Don't tell people, "I'm going to talk about 10 points," because they won't continue listening to you.
They will most likely get bored or interrupt you.
Worse yet, it's going to be impossible for you to remember what those 10 points are.
It's going to be much more manageable for you if you have two or three points.
If you have 10 points, you will get stressed, and do you remember what happens when you get stressed?
The fight or flight response is triggered, and you won't remember what the 10 points are or what you wanted to say.
Tell those people to keep their points to two or three, making it manageable for them.
This is how they can keep people engaged and interested in what they are saying.
I would like to share some examples of how to use points during a conversation to keep people engaged.
The first example is: "I think Sally's proposal is a fantastic idea, and here are three main reasons why." You can then delve into why you believe it's a great idea.
The second example is: "I think Sally's suggestion has potential, but it can be improved upon.
I'll tell you what my additional suggestions would be.
There are two main ones.
The first one is..." Then you delve into the first suggestion.The third example is: "My opinion is that Sally's suggestion won't work, and there are three reasons why I believe that.
First..." Then you delve into why you don't believe her suggestion will work.
Stop worrying about what other people think by getting straight to the point and using clear and concise language.
By using intelligent and intriguing connectors and highlighting the number of points you wish to talk about, you can easily think faster and speak smarter on the spot.
Being more articulate and speaking clearly is something that many professionals and emerging leaders aspire to learn.
If this interests you, check out the video on the screen, which delves into several tips to help you speak more clearly and articulately, especially in meetings.