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티스토리 약관변경 이 영상으로 종결! // 빨리 대처 안하시면 월수입 90프로 줄 수도 있어요! :: ChatGPT 정리 본문
티스토리 약관변경 이 영상으로 종결! // 빨리 대처 안하시면 월수입 90프로 줄 수도 있어요! :: ChatGPT 정리
Banjubu 2023. 3. 24. 20:53
[ 요약 ]
카카오 티스토리의 약관 변경 내용에 대해 다루고 있습니다.
내용 변경으로 인해 광고 수익이 어려워질 가능성이 있어, 블로거들의 대처 방법에 대해 언급하고 있습니다.
이에 대한 대처 방법으로는 블로그 스팟을 이용하는 것이 첫 번째입니다.
구글에서 운영하는 블로그이기 때문에 구글 노출에 유리할 수 있습니다.
두 번째는 티스토리를 계속 이용하면서 대처 방법을 찾는 것입니다.
약관이 어느 정도 시행되면서 많은 변화가 있을 수 있기 때문에 지켜보는 것이 중요하며, 위반 행위는 처벌된다는 점도 주의해야 합니다.
이에 대한 자세한 사항과 대처 방법은 해당 글을 참고해 보시기 바랍니다.
This video ends with the changes to T-story's terms // If you don't act fast, they could cut your monthly income to 90%!
https://www.youtube.com/watch?v=PsZRrerxNr4
[ 한글 전체 ]
실제로 많은 분들이 반감을 사고 이 티스토리를 떠나겠다는 이야기를 굉장히 많이 하고 계십니다.
제가 생각하는 대처 방법은 두 가지가 있는데요.
첫 번째로는 저희 수익과 굉장히 밀접한 이야기를 나눠보려고 합니다.
잘못하면 저희 수익이 90% 이상 감소할 수 있는 내용이니까 정말 중요한 내용이 될 수 있을 거라고 생각합니다.
바로 티스토리 약간 변경에 대한 내용인데요.
이 대처를 어떻게 하느냐에 따라서 저의 수익이 굉장히 치명적인 영향을 줄 수도 있습니다.
솔직히 이길 수 있는 이런 상황이긴 한데요.
위기를 어떻게 하면 기회로 극복할 수 있는지에 대한 내용도 끝에서 다루려고 하니까 영상 끝까지 보시면 도움이 될 것 같습니다.
네, 저희 티스토리 화면에 들어왔는데요.
약관을 한 번도 안 보신 분들도 계실 것 같아서 약간은 한 번 보도록 하겠습니다.
약간은 티스토리 화면이 들어갔을 때 맨 밑으로 내려가신다면 여기에 맨 밑에 '여기' 이용약관이라고 있습니다.
이 이용약관이 변경된 건데요.
클릭해서 들어가신다면 이런 식으로 약관에 대해서 나와 있습니다.
시행일이 2월 6일로 되어 있는데 자 보면은 여기서는 어떠한 약관이 변경되었는지 잘 모를 수가 있어요.
그래서 어떠한 것들이 변경되었는지 보려면 이 공지사항에 들어가시면 보실 수가 있습니다.
공지사항은 어떻게 들어가느냐면 저기 '노티스' 점 '티스토리' 점 '커머'로 들어가시면 티스토리의 모든 전반적인 공지사항을 보실 수가 있습니다.
티스토리 이용약간 개정이라고 1월 13일 날에 발표를 했었습니다.
사전 안내를 한 거고 변경 전에는 이 구조에 대한 내용이 없었습니다.
하지만 변경 후에는 서비스 내 광고라고 해서 회사는(카카오 티스토리겠죠) 서비스 내 광고를 게재할 수 있으며, 게재되는 광고 형태는 위치, 노출 빈도, 수익은 회사가 가져간대요.
그러면 저희는 이 티스토리에다가 저희가 애드센스를 달고 이제 수익을 얻고 있는데요.
그러한 것들을 이제 우리 광고로 대체할 거야.
그리고 그 수익은 우리가 가져갈 거라고 얘기하는 거랑 똑같습니다.
그래서 저희가 애드센스를 달 수 없게 될 수 있을 뿐더러, 애드센스를 달게 되더라도 다른 카카오 티스토리에 광고가 뜨게 되면서 노출량이 많이 줄어들고 실제로 수익이 심각한 경우는 90% 이상까지 떨어질 수 있는 상황이 되는 거예요.
저 같은 경우에는 32,000만원씩이 수익이 들어오고 있는데, 100만원, 200만원으로 떨어질 수 있다는 심각한 얘기인 거죠.
그래서 이 부분에 대해서 많은 분들도 반감을 사고 굉장히 어떻게 대처해야 되느냐라고 이야기를 많이 주셨습니다.
그랬을 때 1월 달에 발표된 게 지금까지 어떤 변화가 있는지 지켜보고 나서 말씀드리고 싶어서 영상을 조금 미루고 있었는데요.
오늘 어떠한 내용들이 변경되었는지 한번 실제로 보고 대처 방법까지 말씀드리도록 할게요.
가장 중요한 게 서비스 내 광고이 부분에 변경되었던 내용인데요.
다른 부분에 대해서는 큰 내용은 없습니다.
하지만 여기에 또 신설된 게 하나 있어요.
어떠한 방식이든 서비스나 게재된 광고를 포함한 회사가 제공하는 정보 등 변경을 조작하거나 정상적인 노출을 방해하는 행위는 처벌될 수 있다고 여기 적어 나왔어요.
이 말은 무슨 내용이냐면, 아까 이야기한 서비스 내 광고이 부분을 너희가 임의대로 html이나 코드를 수정해서 우리 광고는 못 나오게 하고 너의 애드센스 관광은 나오게 한다고 하면, 그 부분에 대해선 제재를 받게 될 거야라는 내용까지 함께 넣어 놓은 거죠.
그러니까 빼도박도 못하게 애드센스 수익보다는 티스토리 쪽에서 수익을 더 가져갈 수 있도록 해놓는 얘기라는 말입니다.
굉장히 위험한 내용인데요.
제가 개인적으로 생각을 했을 때, 이런 식으로 기업이 나오게 되면 유저들은 많이 떠날 수밖에 없다고 저는 생각을 해요.
실제로 많은 분들이 반감을 사고 이 티스토리를 떠나겠다는 이야기를 굉장히 많이 하고 계십니다.
그렇게 유저들이 떠나게 된다면 어떻게 될까요?
유저분들이 그렇게 떠나게 된다면 티스토리에 글을 쓸 사람이 없어지게 되겠죠.
그러면 다음 검색 결과는 사라지게 됩니다.
웬만한 90% 이상의 검색 결과는 티스토리 블로거가 다음에 노출되고 있는데, 안그래도 조금 적은 다음 점유율이 더욱 떨어지는 결과를 만들 수밖에 없다고 저는 생각합니다.
그렇다면 티스토리가 없어지게 되겠죠.
그렇기 때문에 그 건 기업 입장에서도 원치 않는 선택이라고 생각됩니다.
실제로 보면 아직까지 그러한 큰 변화가 없어요.
이렇게 약관이 1월에 이야기를 하고 2월에 시행이 됐는데도 아직까지 뭔가 변화가 없다는 건 저희 유저들의 이야기를 일단은 기담아 듣고 있다라는 얘기가 될 수도 있습니다.
시행이 되는데 바로바로 시행이 되지 않고 한 6개월 뒤부터 이제 어느 정도 약관이 시행되면서 많은 변화가 있을 수 있습니다.
그렇기 때문에 저희가 지금부터 대처 방법을 생각해 놓는 것이 현명할 수 있습니다.
제가 생각하는 대처 방법은 두 가지가 있는데요.
첫 번째로는 블로그 스팟입니다.
블로그 스팟은 구글에서 운영하는 블로그입니다.
저희가 네이버에서 블로그를 운영하고 다음에서 티스토리를 운영하듯이 구글에서 운영하는 블로그가 있습니다.
그건 바로 블로그 스팟입니다.
구글에서 운영하는 블로그인만큼 구글 노출에 좀 더 유리할 수가 있습니다.
실제로 저는 애드센스를 할 때 처음에 블로그 스팟이라는 걸 만들어서 개설하고 애드센스를 연 또한 경험이 있어요.
그렇기 때문에 저는 블로그 스팟을 첫 번째로 떠올린 거고요.
구글에다가 블로그 스팟이라고만 검색하셔도 들어가실 수가 있습니다.
블로그 스팟이라고 검색하셔서 첫 번째 상단에 있는 "블로그 만들기" 여기를 클릭해서 들어가줍니다.
그러면 여기에서는 "블로그 만들기"라고 해서 "블로거의 로그인합니다"라고 나옵니다.
이게 옛날 명칭은 구글 블로그에다가, 지금은 블로그 스팟으로 변했다.
두 가지 명칭을 함께 쓰고 있어요.
그래서 여기 들어가시면 이렇게 "블로그 만들기"를 클릭해줍니다.
블로그 만들기를 클릭하시면 구글 때문에 구글 계정으로 로그인 해주시면 간편하게 만들 수가 있어요.
네, 구글 계정을 로그인해서 들어오시면 이러한 화면이 보이는데요, 바로 블로그를 만들 수 있게 되는 거예요.
자, 블로그 이름을 적어주세요.
여기다가 저는 '선한 부자 오가닉'이라고 적어주도록 할게요.
그 다음에 다음 버튼을 클릭해주세요.
블로그 주소를 적으라고 하는데요, 티스토리 블로그는 만들면 티스토리 블로그 앞에 저희의 주소가 오게 되겠죠?
그것처럼 이것 또한 블로그 스팟이라는 거 앞에 저희가 정한 주소가 오게 되는 거예요.
여기다가 '오가닉'이라고 적으면 '오가닉점 블로그 스팟.컴' 이런 식으로 들어가게 되는 거죠.
그래서 블로그 주소를 적고 다음 버튼을 눌러주세요.
그러면, 독자들에게 노출될 우리의 이름을 적으라고 하는데요.
표시되는 이름에 대한 여러분들의 닉네임을 적거나 편하신 대로 적어 주시면 돼요.
확인 버튼을 누르면, 자 저의 블로그가 만들어진 거예요.
간편하게 만들 수가 있죠.
그럼 여기에서 색을 버튼을 눌러서 글을 쓰실 수가 있고, 구글 때문에는 여기에 수익 탭을 눌러서 바로 애드센스와 연결을 할 수가 있어요.
여기저기 언급한 것 처럼, 만약에 오류 버튼 같은 게 나온다면 애드센스 측에서도 승인을 받아야 됩니다.
승인에 대한 관련된 내용은 이전 영상에서도 많이 설명드렸으니까 참고하시면 도움이 되실 것 같아요.
그러면, 이 블로그 스팟을 이용했을 때 우리의 장점은 무엇이 있을까요?
궁금할 수도 있는데요, 어떤 것들이 있냐면, 일단 구글 블로그이기 때문에 구글에 노출될 수 있는 확률이 더욱 더 높습니다.
네이버 블로그 같은 경우에는 네이버에서 노출이 많이 되고 있죠.
카카오의 영향력으로 카카오 티스토리 블로그는 다음 검색 결과에서 노출될 확률이 높습니다.
그러면 구글 블로그인 블로그 스팟은 어디에서 많이 노출될까요?
제 생각에는 구글에서 노출될 확률이 높다고 생각합니다.
블로그 스팟으로 월 100만원을 벌 수 있을까라는 의문도 들 수 있습니다.
실제로 제 블로그는 구글에서 노출되어 수익을 창출하고 있습니다.
구글에서 노출되는 것은 큰 메리트를 가지고 있습니다.
구글에서 한번 노출되면 자동으로 수익을 빨리 창출할 수 있는 방법이 될 수 있으며, 잘 떨어지지 않는 순위를 유지하고 변동되지 않는 장점이 있습니다.
제 블로그의 구글 지수는 한번에 천명 이상씩 방문하는 것을 보여줍니다.
이것은 구글에서 블로그 스팟이 노출될 경우 애드센스로 수익을 창출할 수 있는 가능성이 크다는 것을 의미합니다.
따라서 블로그 스팟은 구글에서 더 많이 노출될 수 있고 빠르게 수익을 창출할 수 있는 기회가 될 수 있습니다.
하지만 현재 블로그 스팟을 운영하는 사람들은 적으며, 이 때문에 성장하지 못하고 있다고 느끼고 있습니다.
이러한 상황에서 선점 기회를 놓치지 않고 들어가면 더 큰 수익을 창출할 수 있을 것입니다.
과거에도 새로운 변화나 세상에 변화가 있을 때 이를 이용해 큰 수익을 창출한 사례가 있습니다.
예를 들어, 몇 년 전 유튜브를 선점해 큰 수익을 창출한 사람들이 있었으며, 코로나와 같은 예기치 못한 변화를 이용해 수익을 창출한 사례도 있습니다.
따라서 지금처럼 어떤 변화를 이용해 수익을 창출해 나가는 것이 중요합니다.
또 다른 방법으로는 워드프레스가 있습니다.
워드프레스는 해외에서 웹사이트를 이용할 때 사용하는 툴입니다.
저희는 애드센스를 할 때 HTML이랑 코드만 있으면 어디든지 광고를 배치하고 수익을 낼 수 있게 됩니다.
워드프레스도 이런 HTML을 이용하는 기능이 있기 때문에 애드센스를 통해서 수익을 낼 수 있게 됩니다.
그러나 이 부분에 대해서는 제가 말씀드리는 것보다 워드프레스를 이용해서 실제로 애드센스 수익을 내고 계신 분을 모셔서 이야기를 나누는 것이 여러분께 좀 더 좋은 정보를 제공할 수 있을 것 같아서, 제가 말씀드리는 것보다는 다음에 초청해서 좋은 정보를 제공해드리도록 하겠습니다.
오늘은 티스토를 이용한 약간의 변경에 대한 내용을 다뤘는데, 수익적으로 큰 변화가 있을 수 있는 이야기이기 때문에 세부적으로 이야기를 나눴습니다.
영상이 조금이라도 도움이 되셨으면 좋겠습니다.
다음번에는 더욱 좋은 정보로 선구자님께 뵙도록 하겠습니다.
그럼 구독과 좋아요로 모두 선한 부자 되세요.
[ English Summary ]
We're covering the changes to KakaoTalk's terms of service.
It mentions how bloggers can cope with the changes, as ad revenue may become difficult.
The first way to deal with this is to use Blogspot.
It's a blog run by Google, so you may have an advantage in terms of Google exposure.
The second is to continue to use Tumblr and figure out how to deal with it.
It's important to keep an eye on the terms as they've been enforced for some time and there may be a lot of changes, and it's important to note that violations will be punished.
For more information on this and how to deal with it, check out this article.
[ English Full Text ]
In fact, we're hearing a lot of people talking about leaving the story in disgust.
I think there are two ways to deal with that.
The first is I'm going to talk about something that's very close to our bottom line.
It's something that if we get it wrong, we could lose 90% or more of our revenue, so I think it could be a really important story.
So we're talking about some changes to Story.
Depending on how I handle this, it could have a really devastating impact on my revenue.
Honestly, it's a win-win situation.
I'm going to talk about how you can turn a crisis into an opportunity at the end of the video, so you might want to watch to the end.
So, yeah, we're on the T-story screen.
I'm going to show you a little bit of our terms and conditions because some of you may not have seen them before.
A little bit, if you go down to the bottom when you're on our screen, it says "Terms of Service here" at the very bottom.
These are the terms and conditions that have changed.
If you click on it, this is what it says about the terms.
It says the effective date is February 6th, but if you look at it, you can't really tell which terms have changed here.
So if you want to see what's changed, you can go into this announcement and you'll see it.
To get to the announcements, you can go to the "Notices" dot, "Story" dot, "Commerce" dot, and you can see all of our general announcements.
On January 13th, we announced that we were revising our Terms of Service.
It was an advance notice, and there was nothing about this structure before the change.
But after the change, it's called in-service advertising, so the company (I think it's Kakao T-story) can place in-service ads, and they control the location, the frequency of exposure, and the revenue.
So we have this T-story, and we have AdSense on it, and now we're getting revenue.
We're going to replace that with our own ads.
And it's the same thing as saying we're going to take that revenue.
So not only are we not going to be able to run AdSense, but even if we do, we're going to have ads on other Kakao T-stories, so we're going to lose a lot of impressions, and in fact, our revenue can drop by 90% or more in some cases.
In my case, I was earning 32,000 won each, but it's a serious story that it could drop to 1 million won or 2 million won.
So, a lot of people were really upset about that, and a lot of people were talking about how to deal with that.
So I was kind of holding off on the video because I wanted to wait and see what the changes were that were announced in the month of January.
So let's take a look at what's changed today and talk about how to deal with it.
The most important thing is the change to in-service ads.
Other than that, not much else.
But here's something else that's new.
It says here that manipulating the changes or interfering with the normal exposure of the service or the information provided by the company, including the ads displayed, in any way is punishable.
What this means is that if you take this part of the service that we talked about earlier, the ads in the service, and you tamper with the HTML or the code so that our ads don't show up but your AdSense tour does, you're going to be sanctioned for that.
So it's like, you know, they're trying to make it so that they can take more revenue from Storyteller than from AdSense.
That's a very dangerous statement.
I personally think that if a company comes out with something like this, they're going to lose a lot of users.
In fact, we're hearing a lot of people talking about how they're going to leave because they don't like it.
What happens if that happens?
If users leave, you're going to have no one to write about it.
And then the next search result would disappear.
I'm pretty sure over 90% of the time, Tumblr bloggers are the next result, and if they're not, they're going to have a slightly smaller share of the next result.
And that's when you're going to lose out.
So I don't think that's a choice that they want to make.
If you actually look at it, we haven't seen that big of a change yet.
So the fact that we talked about this in January and it went into effect in February, and we haven't seen any changes yet, maybe it's a sign that we're listening to our users for now.
It's possible that it doesn't go into effect right away, and then six months later, now that the terms are in effect for some time, there's a lot of change.
So it might be wise for us to start thinking about how we're going to deal with that now.
I think there are two ways to do that.
The first is Blogspot.
Blogspot is a blog run by Google.
Just like we run a blog on Naver, and Daum runs Tistory, there's a blog run by Google.
That's Blogspot.
Since it's a blog run by Google, it can be a little bit more favorable for Google exposure.
In fact, when I was doing AdSense, I actually created a blogspot at the beginning and opened it up and opened AdSense.
That's why Blogspot was my first thought.
You can go to Google and just type in blogspot.
You can get there by just googling Blogspot and then clicking on "Create a Blog" at the top of the first page.
And then it says, "Create a blog," and it says, "Sign in as a blogger."
This used to be called Google Blogs, and now it's called Blogspot.
It's a combination of the two.
So when you go in here, it's like, "Create a Blog."
And when you click on create a blog, because it's Google, it's really easy to create a blog if you sign in with your Google account.
Yeah, if you sign in with your Google account, you'll see a screen like this, and you'll be able to create a blog.
Okay, write down the name of your blog.
I'm going to write "Good Rich Organic" here.
And then click the next button.
It's going to ask you to write down your blog address, and if you create a Tumblr blog, it's going to have our address in front of it, right?
Similarly, this one will be called Blogspot, and it'll have our address in front of it.
If we put "organic" in there, it's going to be "organic.blogspot.com" or something like that.
So we'll write in our blog address and hit the next button.
And then it's going to ask us to write down our name that our readers will see.
You can write your nickname or whatever you're comfortable with for the name that's displayed.
Hit the confirm button, and there you have it, your blog.
It's that easy.
And then you can hit the color button here to start writing, and because of Google, you can hit the revenue tab here to connect with AdSense right away.
Like I said, if you get an error button or something, you'll need to get authorization from AdSense.
We've talked a lot about authorization in the previous video, so you might want to check that out.
So, what are our advantages of using this blogspot?
You might be wondering, what are some of them, well, first of all, because it's a Google blog, we have a much better chance of being seen on Google.
If it's a Naver blog, it's getting a lot of exposure on Naver.
A Kakao T-story blog has a higher chance of showing up in the next search result because of Kakao's influence.
But where does Blogspot, a Google blog, get a lot of exposure?
In my opinion, it's more likely to be found on Google.
You might be wondering, can I make $100 per month with Blogspot?
In fact, my blog is monetized by being seen on Google.
There is a huge advantage to being seen on Google.
Once you're visible on Google, it can be an automatic way to make money quickly, and it has the advantage of maintaining a ranking that doesn't drop and doesn't fluctuate.
My blog's Google Index shows over a thousand visitors at a time.
This means that if your Blogspot is visible on Google, there is a good chance that you can monetize it with AdSense.
So Blogspot can be an opportunity to get more exposure on Google and monetize quickly.
However, few people are currently running Blogspot, and they feel that they are not growing because of this.
In this situation, if you can get in on the ground floor, you'll be able to generate more revenue.
There have been examples in the past of people capitalizing on new changes or shifts in the world.
For example, there were people who capitalized on YouTube a few years ago, and there have been others who capitalized on unexpected changes like Corona.
So it's important to be able to capitalize on changes like this one.
Another way to do that is with WordPress.
WordPress is the tool we use to make websites available internationally.
With AdSense, we can place ads anywhere with HTML and code and monetize them.
WordPress also has the ability to utilize this HTML, so you can monetize with AdSense.
However, I think it would be better for you to hear from someone who is actually monetizing AdSense with WordPress than me, so I'll save that for another time.
Today we talked about a small change that we made with Tisto, and we talked about it in detail because it's something that can make a big difference to your bottom line.
I hope you enjoyed the video.
We'll be back next time with more great information.
Until then, subscribe and like, and be a good rich man.
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