반업주부의 일상 배움사

치열한 경쟁자가 되라 | 앤드류 테이트 동기 부여 연설 :: ChatGPT 정리 본문

IT 인터넷/일반

치열한 경쟁자가 되라 | 앤드류 테이트 동기 부여 연설 :: ChatGPT 정리

Banjubu 2023. 3. 14. 20:31
반응형


> English Summary

> English Full Text


BECOME A FIERCE COMPETITOR | Andrew Tate Motivation Speech
https://www.youtube.com/watch?v=jAkYExFAzmo 



 

 



[ 요약 ]

Andrew Tate는 자신이 경쟁 상대에게 두려움을 느끼게 만들 정도로 경쟁심이 강하고, 끈기와 결단력 등을 통해 항상 성공하는 인간이라고 합니다. 이를 위해 자신만의 멘탈 모델을 만들어 내고, 일의 중요성과 우선순위를 잘 파악하여 일에 집중하는 것이 중요하다고 합니다. 

경쟁에서 두려움을 느끼지 않고, 끈기와 결단력을 갖고 일에 집중하는 것이 중요합니다. 또한, 자신에게 중요한 것을 파악하고, 우선순위를 정하여 목표를 이루기 위해 노력하는 것도 중요합니다. 이를 통해 자신의 능력을 믿고 성공할 수 있는 G 멘탈을 가진 강한 인간이 되어보세요.

우리가 언어를 선택하는 방식이 우리의 태도와 삶에 큰 영향을 미칩니다. 많은 사람들은 긍정적인 대화를 하지 않고 부정적인 대화를 하며 자신의 삶을 부정적인 방향으로 이끌기도 합니다. 따라서 우리는 우리의 언어를 긍정적으로 바꾸어 생각과 태도를 개선해야 합니다. 또한, 우리는 현실적인 시각으로 미래를 계획하고 우리의 삶을 향상시키기 위해 우리의 생각과 태도를 조정해야 합니다. 

우리가 가진 것들을 겸손하게 인정하고, 그것들을 감사하며, 긍정적으로 생각하고 말하는 것이 중요합니다. 또한, 현실적인 시각으로 미래를 계획하고, 우리의 생각과 태도를 개선하여 우리의 삶을 향상시키는 것이 중요합니다. 우리는 긍정적인 언어와 태도를 통해 더 행복하고, 더 성공적인 삶을 살아갈 수 있습니다.

강한 경쟁자가 되기 위해서는 행복할 때와 슬플 때 모두 경쟁할 수 있어야 하며, 삶이 잘 풀리지 않을 때도 유능한 사람이어야 합니다.

열심히 일하는 것보다 똑똑하게 일하는 것이 더 효율적이라는 생각은 틀렸습니다. 열심히 일하고 노력하는 것이 중요하며, 특정 분야에서 뛰어난 능력을 발휘하기 위해서는 먼저 열심히 일하고 노력해야 합니다. 또한, 어려운 문제가 있을 때는 긍정적인 마인드로 바라보고, 자신의 능력을 강화시키기 위해 노력해야 합니다. 

 

 

 

반응형




[ 한글 전체 ]

저는 제가 하는 모든 일에서 두려운 경쟁자입니다.
저를 상대하는 사람은 저라는 이유만으로 어느 정도 긴장감을 느낄 것입니다.
그것이 무엇이든 상관없습니다.
피아노 치는 법을 배우러 가서
피아노를 한 번도 쳐본 적 없는 다른 사람과 연주하고
그 사람은 앤드류 테이트예요
'젠장, 난 피아노도 못 치는데'라고 생각하게 될 겁니다.
하지만 일부는 테이트가 아니라고 생각할 거예요.
피아노 경험이 전혀 없는데도 저를 잘 알기 때문이죠.
제 마음가짐도 알고요.
제 결단력도 알고요.
제가 고집이 세다는 것도 알고요.
제가 포기하지 않는다는 것도 알고요
제가 이길 거라는 걸 알죠.
그게 바로 저입니다.
그래서 저는 유능하고 항상 성공할 수 있는 정신적 모델을 구축했습니다.
그렇게 해서 제가 내린 결론에 도달할 수 있었습니다.
그리고 다시 한 번 말하지만, 사람들이 다른 멘탈 모델 없이 어떻게 세상에 나가는지 정말 이해가 되지 않습니다.
항상 이런 질문을 받지만 기분이 어떠세요?
아니면 행복이나 우울증은요?
그것조차도 제 기분이 어떨지 떠오르지 않아요.
달리 어떻게 설명해야 할지 모르겠어요.
화가 나거나 슬프거나 행복한 날이 있습니다.
아무 생각이 안 나죠.
그러다 잠에서 깨어나면 그냥...
기분이 어떻든 간에 해야 할 일이 있습니다.
바쁜 날이에요.
주비가 곧 도착해요
오기 전에 훈련을 해야 해요.
아침 7시 15분에 은행에서 못 만났어요
할 일이 많아서요
기쁘고 슬프고 설레는 마음은 전혀 들지 않았어요.
그냥 일만 해야 했죠.
이 삶에서 우리가 실제로 통제할 수 있는 것은 거의 없습니다.
G 마인드셋의 가장 중요한 측면을 말씀드리겠습니다.
여러분의 삶은 결코 나빠지지 않을 것입니다.
만약 당신이 당신이 남자라고 믿고 세상을 걸어 다닌다면,
아침에 일어나서 거울을 보면 인간의 끝을 보게 됩니다.
나는 남자다.
이 지구상에서 할 수있는 사람은 아무도 없습니다.
마음만 먹으면 할 수 없는 일이죠.
제가 이야기할 때 많은 사람들이 실수하는 또 다른 것이 있습니다.
예를 들어 '나 오늘 일하러 가야 해요.
말을 바꿔보세요.
나 오늘 일하러 가야 해.
직장이 없다고 상상해 보세요.
더 나쁠 것 같죠?
그렇지 않았다면 일하지 않았을 테니까요.
그럼 일하러 가세요.
오, 차를 고쳐야 해요.
적어도 차는 있잖아요
차를 고칠 수 있잖아요
대부분의 사람들은 차를 원하지 않아요.
오, 애들 데리러 가야겠어.
너한테는 널 사랑하는 예쁜 아이들이 있으니까 애들 데리러 가야지.
알겠어요?
사람들은 자신의 언어조차 틀렸어요.
세상은 틀에 박힐 거야
제가 완전히 미쳤을지도 몰라요
네 말처럼 내가 완전 헛소리일지도 몰라.
그럴지도 모르죠
하지만 제가 제 마음속에 설치한 프레임은 모두 저에게 유익한 것이에요.
그래서 제가 미쳤거나 똥으로 가득 차 있어도 우울해질 수 없으니 좋은 거죠.
그러니 당신은 우울할 때 내가 미쳤다고 말할 수 있고 나는 행복하다고 말할 수 있죠.
그리고 저는 우울한 사람의 생각을 받아들이고 싶지 않아요.
이 우상 때문에 정신이 산만해졌어요 그게 누구든 간에요
우상들을 거기에 올려놓으면 대통령은 이렇게 말하죠.
그러고 나서 집에 가서 뉴스를 통해 소식을 듣게 되죠.
다시 한 번 완전히 잘못된 시나리오를 만들어 봅시다. 
감기를 두려워하지 마세요.
알았어요.
그런데 다시 돌아와서 감기를 왜 두려워하냐고 말하는 사람이 있다면?
그들은 자신의 관점을 삭제합니다.
그들은 거짓 현실을 만들기 위해 그것들을 쇼핑합니다.
그래서 사람들은 직장에서 일하는 삶을 살고 있습니다.
기계의 노예가 되어 업무에 시달리고 있습니다.
그러나 그들의 정신은 쓰레기에 의해 산만해지고 가짜 이야기만 먹습니다.
그리고 그들은 컴퓨터가 생성한 시뮬레이션 안에서 살고 있습니다.
그들은 실제가 아닌 세계 안에 살고 있습니다.
그들은 실제 세상에 살고 있지 않습니다.
많은 사람들, 특히 저를 싫어하는 사람들은 매트릭스 안에서 완전히 살고 있습니다.
그래서 제 멘탈 모델은 어느 정도는 감정을 느끼지 않는 사람이 아니라고 생각합니다.
감정을 느끼지 않는 사람은 아니라고 생각해요.
물론 감정을 느끼긴 하지만 어떤 면에서도 우선순위를 두지는 않습니다.
저는 감정에 영향을 미치는 정신 모델을 만들지 않았습니다.
제 멘탈 모델의 한가운데에 감정을 두지 않았고, 그 감정이 제 행동에 영향을 미쳤습니다.
제 행동에 영향을 미치지 않았습니다.
완전히 정반대입니다.
저는 특별히 슬픈 날에는 팟캐스트를 하고, 특별히 행복한 날에는
팟캐스트를 하고 싶어요. 장담하건대, 여러분은 그 차이를 전혀 느끼지 못할 거예요.
그래서 제가 경쟁력을 가질 수 있는 거죠?
왜냐하면 경쟁력이 있다면, 지구상에서 가장 경쟁력 있는 포식자가 되고 싶다면,
낮과 밤에 사냥을 할 수 있어야 합니다.
두 가지를 모두 할 수 있어야 합니다.
기쁠 때나 슬플 때나 모두 연기할 수 있어야 합니다.
행복할 때만 공연할 수 있는 것도 아닙니다.
동기 부여가 될 때만 체육관에 갈 수는 없습니다.
인생이 잘 풀릴 때만 유능한 사람이 될 수는 없습니다.
인생이 잘 풀리지 않으면 더 이상 유능한 사람이 아니기 때문입니다.
그러면 저 같은 사람이나 이 플레이어 대 플레이어에게 지게 될 것입니다.
만약 당신이 행복할 때만 잘할 수 있는 사람이고 나 같은 사람과 경쟁한다면
나 같은 사람과 경쟁한다면 잘할 수 있어요.
항상 그렇죠. 그거 아세요? 당신은 집니다.
그래서 제 멘탈 모델은, 제 의견의 대부분이
잔인하게 경쟁할 수 있는 멘탈 모델을 구축하는 것입니다.
그래서 제가 우울증은 진짜가 아니라고 말하는 것입니다.
저는 이 점을 끝없이 주장하고 사람들에게 설명하려고 노력합니다,
하지만 사람들은 제가 틀렸어도 상관없다는 걸 이해할 만큼 똑똑하지 않아요.
전 상관없어요. 이해합니다.
우울증에 걸릴 수 있다고 믿지 않는 것이 개인으로서 더 경쟁력이 있습니다.
그래서 제가 옳든 그르든 신경 쓰지 않아요.
제 인생에서 어떤 나쁜 일이 일어나더라도 하늘도 금하지 않으니까요,
지구상에서 일어날 수 있는 최악의 일은 저에게 일어나지 않으니까요.
저는 스스로를 임상적 우울증이라고 자가 진단하지 않기 때문에 결코 임상적 우울증에 걸리지 않을 수 있습니다.
저는 그것을 믿지 않으니까요.
지금은 슬프지만 해야 할 일이 있고 언젠가는 기분이 나아질 거라고 믿습니다.
사람들은 게으름을 어떤 것으로든 가리려고 합니다.
아무도 자신이 게으르다는 것을 인정할 수 없습니다.
그래서 그들은 불신으로 그것을 보호할 것입니다.
아, 그건 사기야.
아니면 난 열심히 일하지 않아요. 난 똑똑하게 일하지
젠장, 더 엄폐해 무슨 수를 써서라도 일하고 싶지 않다고 말해야죠.
그게 더 효과가 있다고 생각하세요, 아니면 더 안 효과가 있다고 생각하세요?
전 둘 다 믿습니다.
하지만 스마트하게 일해야 할 때가 있습니다.
그리고 대부분의 사람들은 힘든 일을 하기 전에 똑똑한 일을 하려고 노력합니다.
일종의 재능과 같은 것이죠?
모든 노력이 끝나기 전까지는 자신이 어떤 일에 재능이 있는지 알 수 없죠.
저는 세계에서 가장 재능 있는 테니스 선수가 될 수 있지만 테니스를 치지는 않아요.
그래서 테니스 코트에 가면 조 슈모에게 담배를 피우게 되죠.
열심히 노력해서 상위 1%에 들기 전까지는 제 재능을 인정받지 못하죠.
그런데 지금은 신이 주신 재능이 있기 때문에 그들을 이기고 있어요.
이해하시겠어요? 먼저 열심히 노력해야 해요.
노력이 없으면 똑똑한 일도 없어요.
그래서 누군가는 앉아서 '난 똑똑하게 일한다'고 말할 거예요. 저는 열심히 일하지 않아요.
그래서 저는 하루에 한 시간만 일하면 됩니다.
스마트하게 일하면 하루에 한 시간 안에 많은 일을 할 수 있다면,
하루에 12시간 동안 똑똑하게 일해서 12배의 성과를 내야 합니다.
절대 절망에 빠져서 자살하는 일은 없을 겁니다.
절망의 지점에 도달하지 않을 것이기 때문입니다.
절망이라는 개념을 믿지 않기 때문입니다.
개인으로서 제 경쟁력을 떨어뜨리는 생각을 받아들이게 할 수는 없습니다.
그래서 제가 틀렸어도 상관없어요. 전 믿지 않아요. 그게 다입니다.
그리고 이야기입니다.
그래서 저는 제 힘을 빼앗는 것은 믿지 않습니다.
저는 제 경쟁력을 떨어뜨리는 것들을 믿지 않습니다.
그리고 제 경쟁력을 떨어뜨리는 사고방식도 채택하지 않습니다.
제가 가진 모든 멘탈 모델은 제가 찾을 수 있는 가장 효율적인 모델입니다.
제가 찾은 멘탈 모델은 제가 채택하면 더 무서운 포식자가 될 수 있다는 것을 알게 되었습니다. 그게 다예요.
이것이 제가 개인으로서 내린 모든 결론입니다.
한 남자를 데려다가 그가 직면할 일이 전혀 없는 문제로부터 보호받는 삶을 살게 한다면,
장담하건대 그는 남자답게 살지 못할 겁니다.
세계 최고의 남자들도 다 지랄같은 일을 겪어봤어요.
그래서 여자들은 당신을 죽이지 않았기 때문에 흉터를 좋아합니다.
그게 요점이죠?
그러니 남자로서 할 수 있는 최선은 그냥 바라보고 가는 거예요,
이건 힘들어, 이건 힘들어, 이건 힘들어, 이건 힘들어.
이 모든 것이 너무 힘들기 때문에 저는 부정적으로 느껴집니다.
저는 XYZ와 싸우고 있습니다.
이 모든 것을 내면화하여 초능력으로 바꿀 수 있게 해주세요.
내 인생의 상황을 진정으로 불편하게 받아들이고 문제를 해결하게 해주세요.
내가 말했듯이 우주는 절대적으로 그리고 전적으로 매우 베풀어주기 때문입니다.
자신이 처한 상황이 정말 싫었다면 그 자리에 오래 머물지 못했을 테니까요.
스트레스를 받거나 압박감을 느낄 때마다 저는 흥분합니다.
저는 스트레스를 받지 않는 게 싫어요. 아침에 일어나면 모든 게 다 좋다고 생각하죠.
좋죠! 그게 바로 제 성격이죠?
문제를 어떻게 바라보고 어떻게 원동력으로 삼느냐가 중요하죠.
그래서 질문은 오늘날 평균적인 남성에게 무엇이 문제일까요?
가장 큰 문제는 무엇일까요? 수많은 문제가 있다고 생각합니다.
하지만 여러분이 해야 할 일은 마음속으로 그 문제를 정리하고
그 모든 문제들이 여러분에게 무한한 에너지와
성공하고 아름다운 사람이 되기 위해 필요한 원동력과 무한한 동기부여를 제공한다는 것을
성공하고 아름다운 개인이 되는 데 필요한 연료와 무한한 동기를 부여한다는 것을 이해해야 합니다.
남성이 직면하는 가장 큰 문제는 문제 자체가 아닙니다.
문제를 정신적으로 프레임화하는 방법을 배웠을 뿐입니다.
사람들은 자신에게 나쁜 일이 생기면 자신이 우주의 희생자라고 생각합니다.
나한테만 나쁜 일이 일어나고 이건 정말 끔찍한 일이라고 생각하죠.
나쁜 일은 누구에게나 일어난다는 사실을 이해하지 못합니다.
가장 성공한 사람도 그런 일을 겪었고 어쩌면 더 나쁜 일도 겪었다는 걸요,
적어도 그들에게도 똑같은 나쁜 일이 일어난다는 것을 이해하지 못합니다.
그들은 단지 프레임을 다르게 짜서 사용했을 뿐입니다. 그게 차이점입니다.
그래서 저는 쉬운 삶을 위해 기도하지 않습니다.
저는 더 나은 사람이 될 수 있는 고난의 삶을 위해 기도합니다.
저는 문제를 처리할 수 있는 능력이 더 커지기를 기도합니다.
저는 매스미디어가 저를 공격하려고 하면
제 삶을 파괴하려고 해도 악당부터 제 자신까지 웃으며 웃을 수 있는 사람이 되기를 기도합니다.
저는 그렇게 되기를 기도합니다. 아무도 나를 해치지 않게 해달라고 기도하지 않습니다.
싸울 수 있게 해달라고 기도하죠. 멘탈리티가 다르죠.
많은 사람들이 기분이 좋아지려고 노력하는 것을 중심으로 사고방식을 구축한다고 생각해요.
개인적인 책임이나 자기 책임에 대한 생각을 무시하고 싶어하는 사람들은
진짜가 아닌 척하면 기분이 나아지기 때문이죠.
모든 것이 상대방의 잘못인 척하면 기분이 나아집니다.
많은 사람들의 사고 모델과 세상을 바라보는 방식은
가능한 한 기분이 좋아지는 것을 기반으로 합니다.
그래서 사람들은 기분을 좋게 하려고 노력하는 것을 사고방식의 기본으로 삼고 있습니다.
저는 항상 제 기분에 상관없이 절대적인 능력을 중심으로 사고하려고 노력해 왔습니다.
물론 거기에는 분명 단점도 있습니다.
비관적으로 생각하거나
스트레스를 더 많이 받거나
어떤 일에 대해 다른 사람보다 훨씬 더 화를 내기도 하죠.
네, 그게 단점으로 보일 수 있지만
하지만 아까 말했듯이 저는 이 모든 것들을 무한한 동기부여로 삼아
무한한 동기부여를 위해 사용하고 있습니다.
하지만 남들과 다르다고 느끼거나 남들과 다르다고 생각하기보다는
남들과 다르다고 느끼거나 기분이 좋아지는 것이 아니라
자연스럽게 제가 내린 결론에 도달할 수 있을 것입니다.
자신이 인생의 모든 것에 절대적으로 영향을 미칠 수 있다고 믿는다면 당신은 가능한 한 유능한 사람입니다.
자신에게 일어난 모든 일이 전적으로 자신의 잘못이라고 믿는다면 당신은 가능한 한 유능한 사람입니다.
좋은 일이든 나쁜 일이든 전적으로 자신의 잘못이라고 믿는다면 최대한 유능한 사람입니다. 
자신에게 일어나는 나쁜 일이 더 열심히 일하고 더 나은 사람이 되기 위해
더 열심히 일하고 더 나은 사람이 될 수 있다고 믿으면 유능한 사람입니다.
나쁜 일이 생기면 제일 먼저 입에서 나오는 말은 좋은 말입니다.
좋아요. 앤드류, 그들이 당신을 취소해서 은행에서 천만 달러를 인출했어요.
잘됐네 잘됐네요 그게 내 반응이야 잘됐네
앤드류, 이런 일이 있었어요 잘됐네 잘됐네 잘됐네
나 진짜 열받았어 잘됐네요
내가 구축 한이 사고 방식은 내가 가능한 한 무시 무시한 경쟁자가 될 수있게 해줍니다.
인간이 노력하는 모든 영역에서 두려운 상대가 될 수 있어
이것이 바로 마인드의 핵심입니다.
왜 당신을 덜하게 만드는 멘탈 모델이나 사고방식이 있을까요?
방금 논의한 극도로 경쟁이 치열한 세상에서
모든 사람이 당신이 가진 것을 원한다는 것을 논의하면서
왜 정보를 흡수하거나 멘탈 모델을 구축하겠어요?
정보를 흡수하거나 멘탈 모델을 구축하는 이유는 무엇일까요?
저는 제가 하는 모든 일에서 두려운 경쟁자입니다.
저와 경쟁하는 사람은 누구나
저라는 이유만으로 어느 정도의 긴장감을 느낄 것입니다.
그게 뭔지는 중요하지 않아요.
피아노 치는 법을 배우러 가서
피아노를 한 번도 쳐본 적 없는 다른 사람과 연주한다고 가정해 보세요.
배우게 되고 그 사람은 즐겁게 연주하겠죠.
이런 생각을 하게 될 거예요.
난 피아노도 못 치는데.
하지만 한편으로는 제가 길들여지지 않은 것처럼 보일 거예요.
피아노를 쳐본 경험이 없는데도 그들은 저를 잘 알거든요.
그들은 제 마음가짐을 알고 있어요. 제 결단력도 알고요.
제가 고집이 세다는 것도 알고요. 그들은 내가 그만두지 않는다는 것을 알고 있습니다.
그들은 내가 이길 것이라는 것을 알고 있습니다.
그게 바로 저입니다.
그래서 저는 항상 성공할 수 있는 유능한 사람이 될 수 있도록
항상 성공할 수 있는 정신적 모델을 만들었고, 그것이 제가 내린 결론입니다.
저는 사람들이 다른 정신적 모델 없이 어떻게 세상을 살아갈 수 있는지
다른 멘탈 모델 없이 어떻게 세상을 살아갈 수 있는지 다시 한 번 이해하지 못합니다.
항상 이런 질문을 받지만 기분이 어떠세요?
또는 행복이나 우울증은 어떻습니까?
그것도 아닙니다.
제 기분이 어떤지 전혀 떠오르지 않아요.
달리 어떻게 설명해야 할지 모르겠어요.
화가 나거나 슬프거나 행복한 날이 있습니다.
그런 감정은 떠오르지 않아요.
그냥 잠에서 깬 것처럼요.
기분이 어떻든 간에요.
해야 할 일이 있습니다.
바쁜 날이에요.
주비가 곧 올 거예요
오기 전에 훈련해야 해
아침 7시 15분에 은행과 약속이 있어요
할 일이 많아서요
기쁠 때나 슬플 때나 신날 때나 아무 생각도 안 나더라고요.
그냥 일만 해야 했죠.
그래서 제 멘탈 모델이 어느 정도는
저는 감정을 느끼지 않는 사람이 아니에요.
감정을 느끼지 않는 사람은 아닌 것 같아요.
물론 그렇죠.
하지만 어떤 면에서도 감정을 우선순위에 둔 적은 없어요. 
영향을 미치는 멘탈 모델을 만들지 않았습니다.
나는 그들을 내 멘탈 모델의 한가운데에 놓고
그리고 각각의 감정에 따라 제 행동에 영향을 미치지 않았습니다.
완전히 정반대입니다.
저는 특히 슬픈 날에는 팟캐스트를 하고 싶어요.
특별히 행복한 날에는 팟캐스트를 하고 싶어요.
장담하는데
그 차이를 구분할 수 없을 겁니다.
그래서 제가 경쟁력을 가질 수 있는 거죠.
그렇죠?
경쟁력이 있다면
지구상에서 가장 경쟁력 있는 포식자가 되고 싶다면,
낮과 밤에 사냥을 할 수 있어야 합니다.
두 가지를 모두 할 수 있어야 합니다.
기쁠 때나 슬플 때나 모두 연기할 수 있어야 합니다.
행복할 때만 공연할 수 있는 것도 아닙니다.
동기 부여가 될 때만 체육관에 갈 수는 없습니다.
인생이 잘 풀릴 때만 유능한 사람이 될 수는 없습니다.
인생이 잘 풀리지 않을 때만 유능한 사람이 될 수는 없습니다,
더 이상 유능하지 않으니까요.
그러면 저 같은 사람에게 지게 되고
플레이어 대 플레이어가 되는 거죠.
만약 당신이 행복할 때만 잘할 수 있는 사람이고
나처럼 항상 잘할 수 있는 사람과 경쟁한다면
저 같은 사람과 경쟁한다면 그거 아세요?
지는 거죠.
그래서 제 멘탈 모델, 제 의견의 대부분은
제가 잔인하게 행동할 수 있는
잔인하게 경쟁할 수 있는 멘탈 모델을 구축하는 것이죠.
그래서 제가 우울증은 진짜가 아니라고 말하는 것입니다.
저는 이 점을 끝없이 주장해왔고
사람들에게 설명하려고 노력하지만
하지만 사람들은 제가 우울증에 걸리든 말든
제가 틀렸어도 상관없다는 걸요.
전 상관없어요.
저는 개인으로서 더 경쟁력이 있습니다.
제가 우울해질 수 있다고 믿지 않는다면요.
그래서 저는 제가 옳든 그르든 상관하지 않아요.
제 인생에 어떤 나쁜 일이 생기더라도,
하늘이 지상 최악의 일을 금지하더라도
저에게 일어날 수 있는 최악의 상황은 없으니까요,
나는 결코 임상적으로 우울증에 걸릴 수 없습니다.
왜냐하면 나는 결코 스스로 진단하지 않을 것이기 때문입니다.
왜냐하면 나는 그것을 믿지 않기 때문입니다.
저는 현재 슬프지만 해야 할 일이 있고
언젠가는 기분이 나아질 것이라고 믿습니다.
저는 절대 절망의 지경에 이르거나
절망의 지점에 도달하지 않을 것이기 때문에 자살하지 않을 것입니다.
절망이라는 개념을 믿지 않으니까요.
제 경쟁력을 떨어뜨리는
제 개인으로서의 경쟁력을 떨어뜨릴 수 있습니다.
그래서 제가 틀렸다고 해도 신경 쓰지 않아요.
믿지 않아요.
그게 다입니다.
이야기 끝.
그래서 저는 저에게서 힘을 빼앗는 것들을 믿지 않습니다.
제 경쟁력을 떨어뜨리는 것들은 믿지 않습니다.
그리고 제 경쟁력을 떨어뜨리는 정신적 모델도 채택하지 않습니다.
제가 가진 유일한 멘탈 모델은
제가 찾을 수 있는 가장 효율적인 것들입니다.
제가 찾은 멘탈 모델은 다음과 같습니다.
저는 더 무서운 포식자가 됩니다.
그게 다입니다.
이것이 제가 모든 결론에 도달 한 방법입니다.
다음 영상에서 뵙겠습니다. 

 

 

SMALL




[ English Summary ]

Andrew Tate describes himself as competitive to the point where he strikes fear into the hearts of his competitors and always succeeds through persistence and determination. To achieve this, he says it's important to create your own mental models, identify what's important to you, prioritize your work, and stay focused. 

It's important not to be afraid of competition, to be persistent and determined, and to focus on your work. It's also important to know what's important to you, prioritize it, and work towards achieving your goals. This will help you become a strong human being with a G-mindset who believes in your abilities and can succeed.

The way we choose our language has a huge impact on our attitude and life. Many people talk negatively instead of positively, leading their lives in a negative direction. Therefore, we should change our language to be positive and improve our thoughts and attitudes. We should also plan for the future with a realistic outlook and adjust our thoughts and attitudes to improve our lives. 

It is important to humbly acknowledge what we have, be grateful for it, and think and speak positively. It is also important to plan for the future with a realistic outlook and improve our thoughts and attitudes to enhance our lives. We can live happier, more successful lives through positive language and attitude.

To be a strong competitor, you need to be able to compete both when you are happy and when you are sad, and you need to be a competent person even when life is not going well.

The idea that it's more efficient to work smarter than harder is wrong; hard work and effort are important, and if you want to excel in a particular field, you have to work hard and put in the effort first. Also, when you have a difficult problem, you have to look at it with a positive mindset and work to strengthen your abilities. 





[ English Full Text ]

I am a feared competitor in anything I do.
Anyone who's up against me at anything is going to feel a degree of nervousness just because it's me.
It doesn't matter what it is.
If you say, look, you're going to go learn how to play piano,
and you're going to play against someone else who's never played piano,
and you're going to learn, and that guy's Andrew Tate.
You're going to be like, oh, for fuck's sake, I can't even play piano.
But part of them is going to be like, ah, not Tate.
Even though I have no piano experience, because they just know me.
They know my mindset.
They know my determination.
They know I'm stubborn.
They know I don't quit.
They know I'm going to win.
That's just who I am.
So I've constructed a mental model that allows me to be competent and to always succeed.
And that's how I've come to the conclusions I've come through.
And I truly, once again, don't understand how people go to the world without any other mental model.
I get asked all the time, but what do you feel?
Or what about happiness or depression?
That doesn't even, how I feel doesn't cross my mind.
I don't know how else to explain it.
There are days where I'm pissed off or sad or happy.
It doesn't cross my mind.
And it's just like, I woke up.
Whatever mood I happen to be in, I have things I need to do.
It's a busy day.
Zuby's here soon.
I need to go training before he gets here.
I didn't meet him at the bank at 7.15 a.m.
I have shit to do.
Like, I didn't cross my mind of all this happy, sad, excited.
I just had to work.
There's very few things in this life we actually have any control over.
Let me tell you the fact the number one facet with G mindset.
Your life is never going to be worse.
If you walk through the world believing you are the man,
you wake up and look in the mirror and go on the end of man.
I am the man.
There's no one on this planet who can do.
I couldn't do if I put my mind to it.
There's another thing that a lot of people make a mistake with when I talk to them.
Like, oh, I have to go to work today.
Change your language.
I get to go to work today.
Imagine you had no job.
Be worse, right?
Because otherwise you wouldn't be working.
So you get to go to work.
Oh, I have to fix the car.
At least you have a car.
You get to fix your car.
Most people don't want one.
Oh, I have to go get the kids.
You get to go get the kids because you have these beautiful children who love you.
You understand?
People's even their own language is wrong.
The world is going to be framed.
Maybe I'm completely crazy.
Maybe I'm full of shit, like you said.
Maybe I am.
But the frames I've installed in my mind are all beneficial to me.
So that makes me crazy and full of shit good because I can't become depressed.
So you can sit there and tell me I'm full of shit while you're depressed and I'm happy.
And I would never want to adopt the thinking of a depressed person.
They've distracted you with this idol, whoever it happens to be.
Put them there and the president's like, yeah.
It's and then they go home and they're told something by the news.
Let's again, let's make up a completely false scenario.
Be afraid of common cold.
Okay.
And then anyone who comes back and says, why are we afraid of the common cold?
They delete their point of view.
They shop them up to create a false reality.
So people are living a life where they're working a job.
They're being enslaved by the machines for their tasks.
But their mind is distracted by garbage and only fed a fake story.
And they're living inside of a computer generated simulation.
They're living inside of a world that is not real.
They don't live in a real world.
A lot of people live inside of the matrix completely, especially the people who dislike me.
So I think my mental model to a degree, I'm certainly not a person who doesn't feel emotions
because we're all human.
I certainly do, but I've never prioritized them in any regard.
I haven't built a mental model that affects.
I haven't put them in the middle of my mental model and that affected my actions
based on how I feel for each one.
It's absolutely and completely the opposite.
I would love to do a podcast on a day where I'm particularly sad and the podcast on a day
when I'm particularly happy and I guarantee you, you will never tell the difference.
So that's what allows me to be competitive, right?
Because if you're competitive, if you want to be the most competitive predator on the planet,
you have to be able to hunt in the day and the night.
You have to be able to do both.
You have to be able to perform when you're happy and sad.
You can't only be able to perform when you're happy.
You can't only go to the gym when you're motivated.
You can't only be a competent person when your life's going well.
Because when your life's not going well, you're no longer competent.
Then you're going to lose to people like me and this player versus player.
If you're the kind of person who can only do well when you're happy and you're competing
against someone like me, you can do well.
All the time. Guess what? You lose.
So my mental model, the answer is most of my opinions are just based around
constructing a mental model that allows me to be brutally competitive.
It's why I say depression isn't real.
I've argued this point endlessly and I try and explain to people,
but they're not smart enough to understand that I don't care if I'm wrong.
I don't care. I get it.
I am more competitive as an individual if I don't believe I can become depressed.
So I don't give a f*** if I'm right or wrong.
Because no matter what bad happens to me in my life, even the heaven forbid,
the worst things on earth that could happen happen to me.
I could never become clinically depressed because I would never self-diagnose myself as clinically depressed.
Because I don't believe in it.
I believe I am currently sad, but I have work to do and eventually I will feel better.
People will shield laziness with anything.
No one must admit they're lazy.
So they'll shield it with disbelief.
Ah, that's a scam.
Or I don't work hard. I work smart.
Bollocks, more cover. Anything it takes to say, I don't want to work.
Do you believe that works more or not harder?
I believe in both.
But there's a time when it comes to work smart.
And most people are trying to do the smart work before they do the hard work.
It's kind of like talent, right?
You don't notice if you're talented at something until all the hard work's done.
I could be the most talented tennis player in the world, but I don't play tennis.
So if I go down to tennis court, Joe Schmoe is going to smoke me.
I don't get to see my talent until I've worked so hard that I'm in the top 1%.
And now I'm beating them because I have some God-given gift.
You understand? You have to do the hard work first.
If there's no hard work, there's no smart work.
So someone's going to sit down and go, I work smart. I don't work hard.
So I only have to work an hour a day.
If working smart gets you a lot done in an hour a day,
then you should work smart for 12 hours a day and get 12 times the work done.
I will never get to a point of absolute desperation and kill myself
because I'm never going to get to a point of hopelessness
because I don't believe in the idea of hopelessness.
You cannot try and make me adopt thinking that will reduce my competitiveness as an individual.
So I don't have a f**k if I'm wrong. I don't believe in it. That's it.
And the story.
So I don't believe in things that take power away from me.
I don't believe in things that make me less competitive
and I don't adopt mental models that make me less competitive.
Every single mental model I have are the most efficient ones I could find.
The mental model I found that if I adopt, I become a more fearsome predator. That's it.
So this is how I've come to all of my conclusions as an individual.
If you take a man and give him a life shielded from problems that he never has any to face,
I guarantee you he's terrible at being a man.
The best men in the world have gone through s**t.
That's why women love scars because they didn't kill you.
That's the whole point of it, right?
So the best thing you can do as a man is look and go,
okay, this is hard, this is hard, this is hard, this is hard.
I feel negative because these are all so difficult.
I am struggling with XYZ.
Let me internalize all of that and turn it into a superpower.
Let me become genuinely uncomfortable with my situation in life and go and fix things
because, like I said, the universe is absolutely and utterly very giving
and if you truly hated being in a position you were in, you wouldn't be there very long.
Every time I feel stressed or under pressure, I get excited.
I hate to not be stressed. I wake up and I'm like, everything's f*****g good.
Yes! Like, that's just how I am, right?
It's how you look at the problems and how you use them to fuel you.
So the question was, what's the problem for the average man today?
What's the biggest problem? I think there's a whole host of problems.
But what you have to do is frame it inside of your mind
and understand that all of those problems are going to allow you,
give you the fuel, the unlimited motivation that you need to become a successful
and beautiful individual if you frame it in the right way.
The biggest problem that men face isn't the problems themselves.
It's just a way that's been taught to mentally frame issues.
People think when bad things happen to them that somehow they're a victim to the universe
and bad things only happen to me and this is so terrible.
They don't understand that bad things happen to everybody
and the most successful person you know had all those, maybe even worse,
at least the same bad things happen to them.
They just framed it differently and used it. That's the difference.
So I don't pray for an easy life.
I pray for a life of difficulty that allows me to become a better and better person.
I pray to become more competent to handle problems.
I pray to put myself in a position where if the mass media machine attempts
it's very best to destroy my life, I can laugh and smile from my villain to mine.
This is who I pray to become. I don't pray that nobody hurts me.
I pray to be able to fight. So it's a different mentality.
I think a lot of people build their mindsets around trying to feel good.
People who want to ignore the idea of personal responsibility or self-accountability
because they feel better if they pretend it's not a real thing.
They feel better if they pretend everything's on the other's fault.
A lot of people's mental model and how they view the world
is based around them feeling as good as possible.
So people are basing their mindsets around trying to feel good.
I have always tried to base my mindset around absolute competence regardless of how I feel
and there are certainly disadvantages to that.
There are times you're going to be a lot more pessimistic
or you're going to be a lot more stressed
or a lot more pissed off about certain things than others.
Yeah, that can be seen as a downside
but like I said I use all of those things for unlimited motivation
to propel my endless upward trajectory.
But if you construct a mindset that allows you to be as competent as possible
as opposed to feel any different or feel better
then you're going to naturally come to the conclusions I've come to.
You're as competent as possible if you believe you can affect absolutely everything about your life.
You're as competent as possible if you believe absolutely everything that's happened to you
whether good or bad is completely your fault.
You're as competent as possible if you believe the bad things that happen to you
are going to allow you to work harder and become even better.
When bad things happen to me the first thing on my mouth is good.
Good. Andrew they took ten million dollars out of the bank because they cancelled you.
Good. Good. That's just my response. Good.
Andrew this happened. Good. Good. Good.
Now I'm really pissed. Good.
This mindset I've constructed allows me to be as fearsome a competitor as possible.
It allows me to be a feared opponent in any realm of human endeavor
and that's the point of a mindset.
Why would you have a mental model or a mentality that made you anything less?
In the ultra competitive world that we've just discussed
discussing that everybody wants the things you have
why would you absorb information or construct a mental model
that doesn't allow you to be as competitive as possible?
I am a feared competitor in anything I do.
Anyone who's up against me at anything
is going to feel a degree of nervousness just because it's me.
It doesn't matter what it is.
If you say look you're going to go learn how to play piano
and you're going to play against someone else who's never played piano
and you're going to learn and that guys entertain.
You're going to be like oh for fuck's sake.
I can't even play piano.
But part of it is going to be like I'm not tame.
Even though I have no piano experience because they just know me.
They know my mindset. They know my determination.
They know I'm stubborn. They know I don't quit.
They know I'm going to win.
That's just who I am.
So I've constructed a mental model that allows me to be competent
to always succeed and that's how I've come to the conclusions
I've come to and I truly once again don't understand how people
go through the world without any other mental model.
I get asked all the time but what do you feel
or what about happiness or depression.
That doesn't even.
How I feel doesn't cross my mind.
I don't know how else to explain it.
There are days where I'm pissed off or sad or happy.
It doesn't cross my mind.
It's just like I woke up.
Whatever mood I happen to be in.
I have things I need to do.
It's a busy day.
Zuby's here soon.
I need to go training before he gets here.
I didn't meet with the bank at 7.15 a.m.
I have shit to do.
Like I didn't cross my mind if I was happy, sad, excited.
I just had to work.
So I think my mental model to a degree
I'm certainly not a person who doesn't feel emotions
because we're all human.
I certainly do.
But I've never prioritized them in any regard.
I haven't built a mental model that affects.
I haven't put them in the middle of my mental model
and then affected my actions based on how I feel for each one.
It's absolutely and completely the opposite.
I would love to do a podcast on a day where I'm particularly sad
and a podcast on a day when I'm particularly happy
and I guarantee you,
you wouldn't be able to tell the difference.
So that's what allows me to be competitive.
Right?
Because if you're competitive,
if you want to be the most competitive predator on the planet,
you have to be able to hunt in the day and the night.
You have to be able to do both.
You have to be able to perform when you're happy and sad.
You can't only be able to perform when you're happy.
You can't only go to the gym when you're motivated.
You can't only be a competent person when your life's going well
because when your life's not going well,
you're no longer competent.
Then you're going to lose to people like me
and it's player versus player.
If you're the kind of person who can only do well when you're happy
and you're competing against someone like me
who can do well all the time, guess what?
You lose.
So my mental model, the answer is most of my opinions
are just based around constructing a mental model
that allows me to be brutally competitive.
It's why I say depression isn't real.
I've argued this point endlessly
and I try and explain to people
but they're not smart enough to understand
that I don't care if I'm wrong.
I don't care.
I am more competitive as an individual
if I don't believe I can become depressed.
So I don't give a f*** if I'm right or wrong
because no matter what bad happens to me in my life,
even if heaven forbid the worst things on earth
that could happen happen to me,
I could never become clinically depressed
because I would never self-diagnose myself
as clinically depressed because I don't believe in it.
I believe that I am currently sad but I have work to do
and eventually I will feel better.
I will never get to a point of absolute desperation
and kill myself because I'll never get to a point of hopelessness
because I don't believe in the idea of hopelessness.
You cannot try and make me adopt
thinking that will reduce my competitiveness as an individual.
So I don't give a f*** if I'm wrong.
I don't believe in it.
That's it.
End of story.
So I don't believe in things that take power away from me.
I don't believe in things that make me less competitive
and I don't adopt mental models that make me less competitive.
The only single mental model I have
are the most efficient ones I could find.
The mental model I found that if I adopt
I become a more fearsome predator.
That's it.
So this is how I've come to all of my conclusions
and I'll see you in the next video.

 

 

반응형
LIST
Comments