반업주부의 일상 배움사
[요약] 멀티 컨트롤 넷과 3D 블렌더로 완벽한 손을 만드세요! 미치도록 놀랍습니다! :: with AI 본문
[ 요약 ]
이 비디오 튜토리얼에서는 강사가 멀티 컨트롤 넷 3G 블렌더와 포토샵을 사용하여 안정적인 확산 안에서 완벽한 손을 만드는 방법을 시연합니다.
이 튜토리얼은 Blender를 다운로드하여 설치하고 캐릭터 뼈대의 3D 모델을 가져오는 것으로 시작합니다.
강사가 캐릭터의 포즈를 취하고 손의 스켈레톤과 뎁스 맵을 개별적으로 익스포트하는 방법을 안내합니다.
그런 다음 포토샵의 다중 제어망 옵션을 사용하여 결합하는 방법을 보여줍니다.
튜토리얼에는 Blender와 3D 모델을 다운로드할 수 있는 링크가 포함되어 있습니다.
또한 모델에 손과 발이 추가 기능으로 포함되어 있음을 언급합니다.
강사는 모델 제작자와 같은 크리에이터를 지원하도록 권장합니다.
이 튜토리얼은 강사 자신이 이 튜토리얼을 위해 Blender를 처음 사용했기 때문에 초보자 친화적입니다.
독자는 지침을 고려하고 링크를 따라 자세한 내용을 확인하시기 바랍니다.
오브젝트 모드에서는 캐릭터처럼 전체 오브젝트만 선택해서 움직일 수 있습니다.
개별 팔다리를 움직이려면 포즈 모드로 전환해야 합니다.
캐릭터를 선택하고 포즈 모드 옵션을 클릭하면 포즈 모드로 전환할 수 있습니다.
포즈 모드에서는 이동 및 회전 옵션을 사용하여 개별 팔다리를 이동하고 회전할 수 있으며, 색상이 지정된 원은 회전 방향을 나타냅니다.
옵션을 가지고 놀면서 배우는 것이 가장 좋은 방법입니다.
포즈를 만들려면 원하는 위치에 도달할 때까지 개별 팔다리를 움직이고 회전해야 합니다.
실수한 경우 Ctrl+Z를 사용하여 실행 취소할 수 있습니다.
손가락을 구부리려면 손가락의 일부를 선택하고 구부리기 옵션을 사용해야 합니다.
손과 손가락의 위치 지정이 끝나면 다른 팔다리로 이동할 수 있습니다.
전문가들은 댓글을 통해 팁을 공유해 주시기 바랍니다.
3D 캐릭터 모델을 뎁스 맵 및 캐니 맵과 함께 내보내려면 먼저 카메라를 캐릭터에 더 가깝게 또는 더 멀리 이동하여 원하는 보기로 조정합니다.
그런 다음 내보낼 맵 유형을 선택하고 렌더링 설정에서 스켈레톤을 활성화 또는 비활성화한 다음 원하는 맵을 내보냅니다.
마지막으로 내보낸 이미지를 원하는 위치에 저장합니다.
뎁스 맵과 캐니 맵은 모두 안정적 확산에서 개별적으로 사용하거나 제어망에서 정확도를 높이기 위해 결합하여 사용할 수 있습니다.
이 튜토리얼에서는 컴포저의 노드 몇 개를 조정하여 Blender에서 케니 맵 모델 로딩 문제를 해결하는 방법을 알아봅니다.
또한 캐릭터의 스켈레톤 모델, 오픈 포즈 및 뎁스 맵을 익스포트하는 방법과 이러한 이미지를 컨트롤 넷에서 결합하여 완벽한 결과물을 만드는 방법을 배웁니다.
또한 이 튜토리얼에서는 블렌더를 사용할 수 없는 분들을 위한 대체 방법도 소개합니다.
전반적으로 이 툴은 안정적인 확산으로 정확한 손과 발 포즈를 만드는 데 강력하고 유용한 것으로 입증되었습니다.
독자는 단계를 따라 이 기법의 가능성을 탐색해 보시기 바랍니다.
이 동영상에서는 전문가가 Magic Poser라는 웹사이트를 사용하여 브라우저 내에서 캐릭터의 포즈를 취하는 방법을 보여줍니다.
전문가는 자세한 내용은 이전 동영상을 시청할 것을 권장합니다.
단계에는 캐릭터 선택, 사전 설정 위치 선택, 손 포즈 선택, 지면 가이드라인 토글, 이미지 미리보기 및 스크린샷 촬영이 포함됩니다.
그런 다음 전문가는 포즈 편집기를 열어 캐릭터의 위치를 기반으로 스켈레톤을 만듭니다.
스켈레톤은 조정이 필요할 수 있으며 수동으로 조정할 수 있습니다.
그런 다음 결과 PNG를 저장하고 텍스트 이미지로 전송한 다음 마지막으로 컨트롤 넷으로 전송합니다.
손의 보정이 필요할 수 있으며, 전문가는 이를 위해 포토샵이나 Photop.com과 같은 웹사이트를 사용합니다.
마지막으로, 전문가는 약간의 인페인팅을 위해 이미지를 안정적 확산에 붙여넣습니다.
시청자는 전문가의 단계를 따라 비슷한 결과를 얻을 수 있습니다.
이 비디오 튜토리얼에서는 전문가가 손을 스테이블 확산 이미지에 매끄럽게 통합하는 방법을 설명합니다.
먼저 원본 손을 지우고 '콘텐츠 인식' 채우기 옵션을 사용하여 대체합니다.
그런 다음 새 손의 위치를 지정하고 '워프' 도구를 사용하여 모양을 조정합니다.
새 손의 색상을 팔과 혼합하기 위해 지우개 도구를 사용하고 스포이드 도구로 팔의 기본 색상을 선택한 다음 불투명도를 낮추어 손 위에 레이어를 칠합니다.
마지막 단계는 이미지를 내보내고 안정적 확산을 사용하여 손과 얼굴의 고해상도 마스크 이미지를 생성하는 것입니다.
그 결과 완벽하게 통합된 손이 완성됩니다.
이 전문가는 시청자가 신체의 모든 부위에 이러한 기법을 사용해 볼 것을 권장합니다.
독자는 전문가의 채널을 구독하고 Patreon 후원자에게 감사의 인사를 전할 수 있습니다.
GET PERFECT HANDS With MULTI-CONTROLNET & 3D BLENDER! This Is INSANE!
https://www.youtube.com/watch?v=ptEZQrKgHAg
[ Summary ]
In this video tutorial, the instructor demonstrates how to achieve the perfect hands inside stable diffusion using Multi-Control Net 3G Blender and Photoshop.
The tutorial starts with downloading and installing Blender and acquiring the 3D model of a character bones.
The instructor walks through how to pose the character and export the skeleton and depth maps from hands separately.
Then, they show how to combine them using the Multi-Control Net option in Photoshop.
The tutorial includes links to download Blender and the 3D model.
It also mentions that the model includes hands and feet as additional features.
Supporting creators like the model's creator is encouraged by the instructor.
The tutorial is beginner-friendly as the instructor himself had used Blender for the first time for this tutorial.
The readers are urged to consider the instructions and follow the link for further details.
In object mode, you can only select and move entire objects like a character.
To move individual limbs, you need to switch to pose mode.
You can enter pose mode by selecting your character and clicking on the pose mode option.
In pose mode, you can move and rotate individual limbs using the move and rotate options and the colored circles indicate the direction of rotation.
Playing around with the options is the best way to learn.
To create a pose, you need to move and rotate individual limbs until you achieve the desired position.
If you make a mistake, you can undo using Ctrl+Z.
To bend fingers, you need to select part of the finger and use the bend option.
Once you have finished positioning the hand and fingers, you can move on to the other limbs.
Experts are encouraged to share their tips in the comments.
To export a 3D character model along with a depth map and canny map, first adjust the camera to the desired view by moving it closer or farther from the character.
Then, select the type of map to export and enable or disable the skeleton in the render settings before exporting the desired map.
Finally, save the exported image to your desired location.
Both the depth map and canny map can be used individually in Stable Diffusion or combined for greater accuracy in Control Net.
In this tutorial, we learn how to fix the Kenny map model loading issue in Blender by adjusting a few nodes in the compositor.
We also learn how to export the skeleton model, open pose and depth map of our character, and how to combine these images in Control Net to create a perfect result.
Additionally, the tutorial presents an alternative method for those who cannot use Blender.
Overall, this tool proves to be powerful and useful for creating accurate hand and foot poses in stable diffusion.
The reader is encouraged to follow the steps and explore the possibilities of this technique.
In this video, the expert demonstrates how to use a website called Magic Poser to pose a character inside a browser.
The expert recommends watching a previous video for more information.
The steps involve selecting a character, choosing a preset position, selecting a hand pose, toggling the ground guidelines, previewing and taking a screenshot of the image.
Next, the expert uses Open Pose Editor to create a skeleton based on the character's position.
The skeleton might need adjustments, which can be done manually.
Then the resulting PNG is saved, sent to Text to Image, and finally sent to Control Net.
The hand may need improvement, and the expert uses Photoshop, or a website like Photop.com for this.
Finally, the expert pastes the image into Stable Diffusion for minor in-painting.
Viewers are encouraged to follow the expert's steps to achieve a similar result.
In this video tutorial, the expert explains how to seamlessly integrate a hand into a Stable Diffusion image.
They begin by erasing the original hand and using the "content aware" fill option to replace it.
Then, they position the new hand and use the "warp" tool to adjust its shape.
To blend the colors of the new hand with the arm, they use the eraser tool, select the base color of the arm with the eyedropper tool, and paint a layer over the hand with reduced opacity.
The final step is to export the image and use Stable Diffusion to generate a high-resolution masked image of the hand and face.
The result is a perfectly integrated hand.
The expert encourages viewers to try these techniques for all parts of the body.
The reader is invited to subscribe to the expert's channel and thank their Patreon supporters.
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