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마케팅 천재, 타이 로페즈의 1억 버는 법 :: ChatGPT 정리 본문

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마케팅 천재, 타이 로페즈의 1억 버는 법 :: ChatGPT 정리

Banjubu 2023. 3. 22. 17:49
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[ 요약 ]

10만 달러를 가장 빨리 버는 방법을 공유합니다.
이 방법은 인터넷 비즈니스로서 잠재 고객을 식별하고 그들이 서비스 비용을 지불하도록 설득하는 것입니다.

레스토랑을 예로 들면, 웹사이트 및 마케팅 수정 사항 목록을 작성하고, 사장이나 관리자에게 전달해서 나를 찾도록 만듭니다.
불법적인 방법에 의존하지 않고 진정한 가치를 제공하는 것이 핵심입니다.

누구든 행동을 취하면 이와 같은 기회를 얻을 수 있습니다.
이 방법은 모든 비즈니스에 적용될 수 있지만, 인터넷을 통하는게 가장 편리합니다.
많은 도구들이 준비되어 있고, 비용이 적게 듭니다.

이 방법을 적용하려면 여러분은 다음을 수행해야 합니다.

1. 잠재 고객을 식별합니다.
2. 고객의 니즈를 파악하고 가치를 제공함으로써 내 가치를 증명합니다.
3. 여러 고객과 함께 이 과정을 반복하여 10만 달러에 도달합니다.

 

 

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How Marketing Genius Ty Lopez Made $100 Million
https://www.youtube.com/watch?v=YfGsUPKWtaQ 

 

 



 

[ 한글 전체 ]

0달러에서 10만 달러까지 가장 빠르게 모금할 수 있는 방법은 무엇인가요?
제가 천 달러를 주면 가능하겠지만, 그보다 더 중요한 것은 사람에게 물고기를 주면 하루 동안 먹고 살 수 있고, 누군가에게 낚시를 가르치면 평생 먹고 살 수 있다는 것입니다.
0달러에서 10만 달러로 가는 가장 빠른 방법에 대한 기괴한 이론을 많이 봤어요.
실제로 효과가 있는 진짜 방법을 원하신다면 바로 여기서 실시간으로 보여드리겠습니다.
이 영상은 사례 연구이며, 여러분이 지금까지 본 영상 중 가장 중요한 영상이 될 수도 있습니다.
건방지게 들릴지 모르지만 진심입니다.
들어보시면 아시겠죠.
방법은 다음과 같습니다.
0달러에서 10만 달러까지, 대도시에 살지 않더라도, 시작할 돈이 없더라도, 18세든 80세든 상관없이 상관없습니다.
조쉬 릭이 LA에서 가장 좋아하는 레스토랑은 캐치인데, 저는 구글에 "캐치 LA"를 검색해볼게요. 이 식당을 운영하는 사람에게 올해 2만 5,000달러를 지불한 다음 네 번을 더 지불하는 식으로 0에서 100까지 가는 것입니다.
인터넷만 있으면 10만 달러가 될 것입니다.
첫 번째 단계는 약간의 숙제를 하고 잠재 고객을 파악하는 것입니다.
은행을 터는 방법이 아니라 합법적으로 돈을 줄 사람을 구해야 합니다.
이 방법은 효과가 있을 수 있지만 오래 지속되지는 않습니다.
세 번째는 소유자를 만나는 것입니다.
웹사이트에 들어가서 필요한 목록을 작성합니다.
이 레스토랑 웹사이트의 모든 문제점을 아주 빨리 찾아낼 것입니다.
한 시간만 투자하면 수천 가지를 찾을 수 있을 거예요.
하지만 먼저 유튜브 팝업이 뜹니다.
어디 보자.
우선, 실제 사진도 아니고 레스토랑을 그린 그림인데, 이건...
"매우 기괴합니다.
좋아요, 이 영상을 보시죠.
좋아요, 거기서 멈추겠습니다.
바보 같죠
아무도 레스토랑이 건설되는 영상을 보고 싶어하지 않아요.
내가 그 식당을 좋아하는 이유는 거기서 먹고 싶기 때문이죠.
좋아요, 동영상 목록을 작성하는 건 잘못됐어요.
좋아요, 조회수 10,000.
괜찮은가요?
2016년에 올렸는데요.
인기 식당치고는 별로네요.
3년 동안 공개 동영상에 댓글이 3개밖에 달리지 않았어요.
동영상이 어떻게 나쁜지 알고 싶으신가요?
1년에 댓글이 하나만 달리는 경우입니다.
이제 홈페이지를 살펴봤습니다.
큰 레스토랑이네요.
돈도 있죠."
음양입니다.
여러분이 가치를 증명하면, 그들은 여러분과 정기 계약을 맺고 한 달에 2,500달러를 지불하고도 눈치채지 못할 수도 있습니다.
한 달에 10,000달러를 떨어뜨릴 수도 있습니다.
1년에 한 명의 고객을 확보하여 0달러에서 10만 달러로 늘릴 수도 있습니다.
전 그냥 보수적으로 생각하는 겁니다.
그나저나 저 밖에는 아무도 없어요.
지금 인터넷에서 누더기에서 부자가 될 수 있는 합법적인 방법을 알려주는 이런 무료 동영상은 본 적이 없습니다.
저는 바보 같은 것들을 보았습니다.
부동산처럼 현실적으로 불가능한 비현실적인 내용도 봤어요.
저는 방금 600에이커의 부동산을 샀어요.
제가 처음 시작할 때는 불가능했지만 지금은 누구나 할 수 있는 일이죠.
그러니 보세요.
우선, 왜 음식과 분위기가 없는 레스토랑 사진을 찍을까요?
꽃 사진은 왜 찍었나요?
꽃집처럼 보이잖아요.
왜 로고를 그렇게 크게 만들었나요, Apple?
"Com"은 역사상 알려진 회사 이름이 아닙니다.
"Apple"을 의미하는 것으로 가정하고 수정된 버전을 소개합니다: "Apple은 역사상 가장 큰 회사이며 그들의 지능을 정말 잘 보여줍니다.
로고가 얼마나 큰지 보세요.
그래서 목록을 작성하고 있습니다...
애플의 로고는 정말 거대합니다.
하지만 캐치 씨푸드는 레스토랑에서 가장 중요한 것은 거대한 로고를 갖는 것이라고 결정했습니다."도대체 뭐야?!"다음으로 사람들이 레스토랑 웹 사이트를 방문하는 유일한 이유에 대해 이야기 해 봅시다.
1) 영업 시간 확인, 2) 길 찾기, 3) 전화번호 확인 등 보통 세 가지입니다.
여기서 길 찾기가 보이시나요?
아마도...
하지만 레스토랑 웹사이트를 방문하는 네 번째 이유는 예약을 하기 위해서입니다."
"여기에 예약이 보이시나요?
여기에 영업 시간이 보이나요?
여기 전화번호가 있지만 너무 작아서 거의 보이지 않아요.
저것 봐요, 누가 이 웹사이트를 만들었죠?
사기를 당했네요.
목록을 정리하고 있는데 동영상도 틀렸고, 주소도 없고, 시간도 없네요.
이제 아래로 스크롤하면 시간이 표시되어 있습니다.
이게 사람들에게 도움이 되나요?
이것 좀 보세요, 여기 - 아니요.
여기 - 아니요.
여기 있네요!
미국 영어를 모르는 사람이 쓴 거예요.
'영업시간'이라고 적혀 있네요.
미국에서는 그렇게 말하지 않아요.
'시간'이라고 적었으니 제대로 쓰여 있지도 않아요."
정확한 연락처 정보 주소를 클릭할 수 없는 것도 실수입니다.
웹사이트의 가장 중요한 영역인 '신의 자리'는 중앙에 위치해 있습니다.
평균 식사 시간은 일반적으로 90분이라고 언급되어 있습니다.
정보를 제공해 주셔서 감사합니다.
저는 레스토랑 웹사이트를 방문할 때 가장 먼저 평균 식사 시간을 확인합니다.
어리석어 보일지 모르지만 저에게는 중요한 일입니다.
누군가를 바보라고 부르는 것은 자제합시다.
"손님으로 모실 수는 없겠지만 제 생각을 공유하고 싶어요.
사실 맛은 좋은데 구석진 곳에 위치해 있어요.
큰 음식 상을 받았으니 위로 올려주세요.
이제 소셜 미디어를 살펴봅시다.
좋아요, 99,000명의 팔로워를 보유하고 있으며 검증 된 상태이므로 좋습니다.
하지만 소셜 미디어 미학은 끔찍합니다.
아무도 이상한 이모티콘 같은 디지털 나이트 라이프를 보고 싶어하지 않습니다.
심지어 웹사이트에는 전화번호도 제공되지 않는 디스코 볼이 있습니다.
가장 인기 있는 레스토랑의 사진에 좋아요가 385개밖에 없는데, 정말 끔찍합니다."
마침내 사람들의 얼굴이 담긴 사진 한 장이 1377개의 좋아요를 받았습니다.
그러나 그들은 다시는 비슷한 사진을 올리지 않았습니다.
그들은 효과가 있는 것을 활용하지도 않고 있습니다.
좀 더 발전된 것을 보여드리겠습니다.
소셜 미디어 마케팅 대행사를 운영하면서 고객의 문제를 해결해 준다면 만족한 고객 한 명으로 연간 10만~20만 달러의 매출을 올릴 수 있습니다.
어떻게 해야 할지 모르겠다면 UpWork와 같은 플랫폼이나 소유하고 있는 다른 소셜 미디어 마케팅 대행사에 작업을 아웃소싱할 수 있습니다.
미국 정부가 저에게 SMMA에 대한 상표권을 부여한 이유는 제가 이 방법을 가장 많은 사람들에게 교육했기 때문입니다.
제가 무슨 말을 하는지 잘 알고 있으니 이 닌자 트릭을 보세요.
구글 사이트 스피드로 이동하세요. 무료 웹사이트입니다.
캐치 레스토랑의 웹사이트가 바로 여기에 있는데, 바로 잘라내서 붙여넣어서 분석해 보겠습니다.
Google에서 이 작업을 수행한 다음 인쇄하여 제 소셜 미디어 마케팅 대행사의 이름이 적힌 1달러짜리 3링 바인더에 넣을 것입니다.
그런 다음 사은품으로 주인에게 전달하고 이것이 얼마나 전문적인지 살펴볼 것입니다.
학교에서 이런 방법을 배웠나요?
이런 이야기를 하는 사람을 본 적이 있나요?
이 세상 누구도 사람들에게 0달러에서 십만 달러로 가는 합법적인 방법을 가르치지 않습니다.
이걸 보세요, 이 사이트는 Google에서 100점 만점에 1점을 받습니다.
여러분이 고등학교 때 시험을 봤다면 어떤 성적을 받았을까요?
타이: "엄마, 저 잘 못했어요." 오, 당신 말이군요...
"F를 받았어요, 60점 정도요.
사실 조금 더 나빴어요.
엄마, 하나 찾았어요
수능 점수가 어떻게 되니?
오, 이거 인쇄해
프린트 누를게요
이거 스크린 인쇄해
그리고 이걸 제시할 때 여기 내 리스트가 있단다.
캐치 레스토랑'이라는 웹사이트 운영자가
Catch Restaurant이라는 웹사이트를 운영하는 사람이 렌더링 차단 리소스를 제거하는 것을 잊어버렸다는 사실을 알고 계셨나요?
화면 밖 이미지를 디퍼링하거나 자바스크립트를 최소화하지 않습니다.
서버 응답 시간을 단축하지도 않습니다.
그게 무슨 뜻인지도 모를 수도 있습니다."
하지만 바로 여기를 보면 '첫 바이트까지 시간'이 무엇을 의미하는지 이해할 수 있습니다.
이는 서버가 응답을 전송하는 데 걸리는 시간을 나타냅니다.
대학 학위가 없는 알버트 아인슈타인처럼 보일 것입니다.
1만 달러를 드릴 수도 있고, 한 달에 1만 달러를 벌 수 있는 방법을 보여드릴 수도 있습니다.
그럼 다음 단계는 무엇인가요?
어떻게 주인을 만나게 할 수 있을까요?
그의 식당에 가서 식사를 할 수도 있습니다.
이메일, 전화, 문자에만 의존하지 마세요.
직접 레스토랑에 가서 상황을 파악하세요.
"주인이 있으면 서버에게 정중하게 대화를 나눌 수 있는지 물어보세요.
음식을 즐기고 있는 동안에는 거절하지 않을 가능성이 높습니다.
문제를 제시한 다음 테이크아웃이라는 기술을 활용하세요.
데이트나 기타 개인적인 요청을 구걸하는 대신 당면한 문제에 집중하세요.
예를 들어, 친구에게 레스토랑 웹사이트를 추천하고 싶은데 제대로 로드되지 않고 탐색할 수 없는 경우 건설적인 피드백을 제공하세요.
해당 레스토랑의 웹사이트가 100점 만점에 1점이라는 최악의 평점을 받은 Google의 보고서를 보여주세요.
그 보고서를 고객에게 건네고 고객이 피드백을 고려할 수 있도록 자리를 비우세요.
일주일 정도 후에 레스토랑에 다시 오세요."라고 말합니다.
그나저나 다른 몇 가지를 더 발견했습니다.
원하신다면 웹이나 소셜 미디어 담당자와 이야기해 볼 수 있습니다.
아마 금방 고쳐드릴 수 있을 거예요.
이 친구는 돈이 있네요.
대부분의 식당 주인은 문을 여는 데 20만에서 50만 달러를 지출합니다.
한 달에 천 달러도 못 버는 것 같지 않아요?
빅토리아 시크릿도 디지털 게임을 몰라서 파산하고 있어요.
시어스는 사라졌습니다.
제이씨페니도 사라졌습니다.
역사상 최연소 억만장자는 스냅챗과 인스타그램 스토리를 이용해 메이크업을 판매했습니다.
고객당 월 평균 매출이 1,500달러라고 가정해 보겠습니다.
고객이 다섯 명이면 6천만 달러가 됩니다.
미국에서 5명이죠.
이제 "타이, 저는 작은 마을에 살고 있어요."라고 말합니다. 좋아요, 많은 사람들이 이사를 가죠.
가서 고객을 확보하세요.
가장 먼저 전화할 사람이 누구죠?
LA 잡아요?
난 안 받을 거야
해봐
네가 해

 

 

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[ English Summary ]

I share the fastest way to make $100,000.
As an internet business, this method involves identifying potential customers and convincing them to pay for your services.

Using a restaurant as an example, you create a list of website and marketing fixes, hand it to the owner or manager, and make them seek you out.
The key is to provide real value without resorting to illegal methods.

Anyone can get opportunities like this if they take action.
This method can be applied to any business, but it's most convenient over the internet.
Many tools are available, and the cost is low.

To apply this method, you need to do the following

1. identify potential customers
2. prove your value by identifying their needs and providing value.
3. repeat the process with multiple customers to reach $100,000.

 

 

 

[ English Full Text ]

What's the quickest way from zero to $100,000?
I'm going to give out a thousand dollars, but more importantly, giving a man a fish feeds him for a day, teaching someone to fish feeds them for a lifetime.
I've seen so many bizarre theories on the fastest way from zero to $100,000.
If you want a real one that actually works, I'm going to do it in real-time right here.
This is a case study, and it may be the most important video you've watched in a while.
I know that sounds cocky, but I'm serious.
Listen, and you'll see.
Here's how you go.
From zero to one hundred grand, even if you don't live in a big city, even if you have no money to start with, even if you're 18 years old or 80 years old, it doesn't matter.
Josh Rick's favorite restaurant in LA is Catch, and I'm going to Google "Catch LA." This is how I would go from zero to 100: I would get this person who owns this business to pay me $25,000 this year, and then I would do it four times.
That would be $100,000 with nothing but the Internet.
Step number one: do a little bit of homework and identify potential customers.
You're going to have to get somebody to give you the money legally; this is not how to rob a bank.
That could work, but it won't work for long.
Number three: meet the owner.
I go to their website and now I create a needs list.
I'm going to find everything wrong with this restaurant's website real fast.
If I spend an hour on it, I'd find like a thousand things.
But first up, they have a pop-up of YouTube.
Let's see.
Okay, first of all, it's not even a real picture; it's a drawing of a restaurant, which is...
"Very bizarre.
Okay, let's watch this video.
Okay, I'd stop right there.
Idiotic.
Nobody wants to watch a video of the restaurant being constructed.
I like the restaurant because I want to eat there.
Okay, compiling a list of videos is wrong.
Okay, 10,000 views.
Is that good?
They posted it in 2016.
Ah, that's not so good for a popular restaurant.
They've only gotten three comments on a public video in three years.
You want to know how a video is bad?
If you get one comment a year.
Now I looked at their home page.
This is a big restaurant.
They've got money."
The Yin Yang.
You prove your worth, and they could drop $2500 a month on a recurring contract with you and not even notice it.
They could drop $10,000 a month.
You could get one customer a year and go from zero to $100,000.
I'm just being conservative.
There's nobody out there, by the way.
There's nothing that I've ever seen on the internet right now that's a free video like this teaching you legit stuff to go from rags to riches.
I've seen stupid stuff.
I've seen unrealistic stuff because you can't do it, like real estate.
I just bought 600 acres of real estate.
I couldn't do that when I was starting out, but this, anybody could do that.
So, look.
First of all, why would you have a restaurant picture without the food, without the ambiance?
Why would you have a picture of flowers?
It looks like a florist.
Why would you have your logo so big, Apple?
"Com" is not a known company name in history.
Presuming you meant "Apple," here is a corrected version: "Apple is the biggest company in history and they really demonstrate their intelligence.
Look at how big their logo is.
So, I'm compiling a list...
Apple's logo is huge.
However, Catch Seafood has decided that the most important thing for a restaurant is to have a massive logo, which makes me wonder, "What the heck?!"Next, let's talk about the only reasons why humans go to a restaurant website.
There are usually three: 1) find out when it's open, 2) get directions, and 3) possibly the phone number.
Can you see the directions here?
Possibly...
But, the fourth reason for visiting a restaurant's website would be to book a reservation."
"Do you see book reservation here?
Do you see the hours here?
Here's the phone number, but it's tiny and almost unviewable.
Look at that, who built this website?
They got ripped off.
I'm compiling my list; video wrong, no address, no hours.
Now, I scroll down and they do show the hours.
Is this helpful to people?
Look at this, here - nope.
Here - nope.
Oh, here it is!
It's written by somebody who doesn't know American English.
It says 'opening hours'.
That's not how you say it in America.
You say 'hours', so it's not even written correctly."
The correct contact information address is not clickable, which is a mistake.
The most important area of a website, the "god spot", is located in the center.
They mention that the average dining experience typically ranges from 90 minutes.
Thank you for providing that information.
When I visit a restaurant's website, the first thing I do is check their average dining time.
It may seem silly, but it's important to me.
Let's refrain from calling anyone stupid.
"You won't be able to get them as a customer, but I just want to share my thoughts.
This is actually good, but it's positioned in a low corner.
They won a big food award, so move that to the top.
Now, let's look at their social media.
Okay, they have 99,000 followers and are verified, which is good.
However, their social media aesthetic is horrible.
Nobody wants to see weird emoji-like digital nightlife.
They even have a disco ball on their website with no phone number provided.
Their most popular restaurant only has 385 likes on the picture, which is horrible."
They finally got one picture with people's faces and received 1377 likes.
However, they have not posted another similar picture again.
They are not even capitalizing on what works.
Let me show you something more advanced.
One satisfied customer can bring in $100,000 to $200,000 per year if you run a social media marketing agency and fix their issues.
If you don't know how to do it, you can outsource the work on platforms like UpWork or other social media marketing agencies that you own.
The reason the US government gave me a trademark on SMMA is because I have trained the most people on how to do this.
I know what I'm talking about, so watch this ninja trick.
Go to Google Site Speed, it's a free website.
Catch Restaurants' website is right here, and I'm going to cut and paste it in real quick to analyze it.
Google does this, and I'm going to print it out and put it in a one-dollar three-ring binder with the name of my social media marketing agency.
Then, I'll hand it to the owner as a free gift, and look how professional this is.
Did they teach you this at school?
Have you ever seen anyone talk about this?
Nobody in this world is teaching people legitimate ways to go from zero to a hundred thousand dollars.
Look at this, their site gets a one out of a hundred from Google.
Imagine if you did an exam in high school, how would you have done?
Ty: "I didn't do so well, mom." Oh, you mean you...
"I got an F, like a 60.
Actually, it was a little worse.
Mom, I got a one.
What are your SAT scores?
Oh, well, print this off.
I'll press print.
Screen print this.
Then, when I present it, here's my list for me.
Did you know that whoever's running your website, Mr.
Catch Restaurant, forgot to eliminate render-blocking resources?
They're not deferring off-screen images or minifying the JavaScript.
They're not reducing server response time.
You might not even know what it means."
But by looking right here, you can understand what "time to first byte" means.
It identifies the time it takes for your server to send a response.
You'll look like Albert Einstein without a college degree.
I could give you $10,000, or I could show you a way to make $10,000 a month.
So, what's the next step?
How do you get the owner to meet with you?
You could go and eat at his restaurant.
Don't just rely on email, phone, or text.
Go to the restaurant and figure things out.
"When the owner is present, politely ask your server if you can speak to them.
While you are enjoying their food, they likely won't refuse.
Present your issue and then utilize the technique known as the takeaway.
Instead of begging for a date or other personal request, focus on the problem at hand.
For instance, if you want to refer friends to the restaurant's website, but it doesn't load properly and they can't navigate it, provide constructive feedback.
Show them a report from Google that rates their website as a one out of a hundred, which is the worst rating possible.
Hand it to them and walk away, allowing them to consider the feedback.
Come back to eat at the restaurant in a week or so."
By the way, I found a couple of other things.
If you ever want me to, I can just talk to your web or social media people.
I could probably fix this for you real quick.
This guy's got money.
Most restaurant owners spend two to five hundred thousand dollars to open their doors.
You don't think they have a thousand dollars a month?
Even Victoria's Secret is going bankrupt because they don't know the digital game.
Sears is gone.
JCPenney is gone.
The youngest billionaire in history used Snapchat and Instagram stories to sell her makeup.
Let's say you average fifteen hundred dollars a month per client.
Five clients get you to six figures.
Five in America.
Now, you say, "Ty, I live in a small town." Okay, so do lots of people, and they move.
Go get some customers.
Who's the first person gonna call?
Catch LA?
I'm not gonna take it.
Go for it.
You do it.

 

 

 

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