반업주부의 일상 배움사

코딩 동기 부여 | 혼자서 프로그래밍을 마스터한 방법 :: ChatGPT 정리 본문

IT 인터넷/일반

코딩 동기 부여 | 혼자서 프로그래밍을 마스터한 방법 :: ChatGPT 정리

Banjubu 2023. 3. 14. 07:39
반응형


> English Summary

> English Full Text


Coding Motivation | How I mastered Programming all by myself

https://www.youtube.com/watch?v=Q4Zu3NipqFU 



 

 



[ 요약 ]

프로그래밍을 스스로 배우는 방법과 소프트웨어 개발자가 되는 방법을 알려줍니다. 

Anuj는 3단계를 따르면 무엇이든 배울 수 있고, 이를 마스터할 수 있다는 것을 알려줍니다. 
대학에 진학하기 전에 프로그래밍에 대해 전혀 몰랐던 Anuj는 대학에서 C언어를 배우기 시작하고, 책과 친구, Quora 등의 도움을 받아 프로그래밍을 배우기 시작했습니다. 
예제와 연습문제를 풀면서 C언어를 이해하기 시작했고, 그 결과 C언어 지식이 매우 향상되었습니다. 
Anuj는 그래픽 라이브러리를 발견하고, 이를 통해 다양한 사물을 만들면서 프로그래밍을 즐겨하게 되었습니다. 
프로그래밍이나 개발을 배울 때는 책뿐만 아니라 친구나 온라인 커뮤니티의 도움도 받아보세요.

Anuj가 자신의 프로그래밍 여정을 공유했습니다. 
대학 3학기가 끝날 즈음, 친구의 안드로이드 앱을 보고 앱 개발에 대한 관심이 생겼습니다. 
구글에서 Swing Framework를 이용해 앱을 만드는 방법을 검색하고, 이를 통해 계산기 앱을 만들었습니다. 
그 후 안드로이드 스튜디오를 이용해 안드로이드 앱 개발을 시작하고, 다양한 앱을 만들면서 기술을 향상시켰습니다. 
코스나 유튜브 등에서 학습을 하면서 목표를 설정하고 프로젝트를 완성해 나갔습니다.


Go와 Angular framework, Ionic framework, Ethereum 등을 배우면서 개발 경험도 쌓았습니다.
그는 Interviewbit에서 여러 개념을 학습하고, 프로젝트를 만들어 나가며 자신감을 얻었습니다.
그 후, 다양한 회사에서 코딩 라운드와 면접을 거쳐 취업에 성공하였습니다.
그는 자신의 학습 방법으로 "적당히 학습하고, 프로젝트를 만들어 나가며, 그것을 반복하는 것"을 추천합니다.
이 방법을 따르면 어떤 것이든 배울 수 있다고 합니다.



반응형




[ 한글 전체 ]

안녕하세요 여러분 안녕하세요 Anuj입니다. 오늘 비디오에서는 제 프로그래밍 여정을 공유 할 것입니다.
나 자신으로부터 프로그래밍을 배운 방법, 소프트웨어 프로그래머가 된 방법 및 소프트웨어 프로그래머가 될 수있는 방법
이 비디오가 끝날 때까지 끝까지 무언가를 배우는 방법과 그것을 마스터하는 방법을 배울 수 있습니다.
이 3 단계를 따르면이 3 단계를 따르면이 3 단계에서 무엇이든 배울 수 있습니다.
이 3 단계를 따르면 마스터 할 수 있습니다.
저는 프로그래밍 여정을 배웠고 오늘 여러분과 공유 할 것입니다.
그러니 계속 지켜봐주세요
그래서 Instagram에서 프로그래밍을 시작하는 방법에 대해 많은 의문이 있습니다.
또는 프로그래밍을하고 있지만 중간에 멈추는 경우
프로그래밍을 할 동기를 얻지 못하고 여러 번하고 싶지 않습니다.
당신은 그것을 여러 번 이해하지 못합니다.
리소스가 너무 많아서 어떤 것을 선택해야할지 모르겠습니다.
이 모든 것을 들으면 예, 그런 것들이 많이 있다는 것을 기억합니다.
왜냐하면 제가 대학을 시작했을 때 프로그래밍 여정은 대학과 함께 시작되기 때문입니다.
대학 입학 전에는 프로그래밍에 대해 전혀 몰랐습니다.
대학에 들어갔을 때 소프트웨어 엔지니어가되어 구글에 가야했습니다.
하지만 소프트웨어 엔지니어가 되려면 프로그래밍을해야한다는 것을 몰랐습니다.
전혀 몰랐고 그런 유형의 노출이 아니 었습니다.
그래서 대학에 가서 내 주변에있는 서클이 무엇이든 프로그래밍을하는 것을 보았습니다.
그리고 구글에 가고 싶을 때만 프로그래밍을해야합니다.
그리고 나는 모르겠어요, 나는 이미 그들 모두를 따라 갔다는 것을 알았습니다.
그래서 이제 거기에서 추가 작업을해야합니다.
그래서 책을 가져 왔는데 책 이름이 편지 C였습니다.
거기서부터 C 프로그래밍 언어를 읽기 시작했습니다.
그리고 그 정신은 지금까지 책을 계속 읽을 것입니다.
그리고 책을 읽으면서 어떻게 작동하는지 이해했습니다.
그래서 저도 똑같이 시작했는데 첫 장을 이해하지 못했습니다.
천천히 읽으면 나중에 이해가 될 거라고 생각했습니다.
나는 두 번째 장을 이해하지 못했습니다
나는 세 번째 장을 이해하지 못했습니다.
그리고 이제 나는 이것이 일어나지 않을 것이라고 느낍니다.
이것은 다른 것이 될 것입니다.
여기에 세미콜론을 넣는 구문이 있기 때문입니다.
여기에 넣지 않았는데 그 의미는 무엇입니까?
저는 그때 이런 의구심이 들었습니다.
그리고 프로그래밍 언어가 나에게 맞지 않을 수도 있다고 느꼈습니다.
나는 화를 내고 아니, 나에게 일어날 것이라고 말하곤했다.
하지만 책을 읽게 된 동기는 다음과 같습니다.
제 꿈은 구글에서 소프트웨어 엔지니어가 되는 것이었습니다.
그러기 위해서는 프로그래밍 언어를 배워야 했어요.
항상 책을 읽도록 동기를 부여하는 것과 같은 것이 었습니다.
다시 책을 펴서 다시 읽기 시작합니다.
이해는 되지만 여전히 모르겠어요.
그래서 저에게 도움이 된 한 가지는 제 친구들과 Quora였습니다.
저는 유튜브에서 오랫동안 검색하지 않기 때문에
YouTube에서 검색 할 수 있다는 생각이 없었습니다.
그리고 YouTube에서 검색하려면 대역폭이 필요합니다.
저는 같은 Wi-Fi를 가지고 있지 않았습니다.
그래서 친구들에게 물어보고 Quora를 검색했습니다.
그리고 천천히 프로그래밍을 배우기 시작했습니다.
C 언어를 이해하기 시작했습니다.
문자열을 이해하기 시작했습니다.
사물을 이해하기 시작했을 때
그런 다음 예제와 연습 문제를 풀기 시작했습니다.
첫 학기가 끝났을 때
2학기가 시작될 때까지 C 언어를 이해하기 시작했습니다.
그리고 2학기가 끝났다
내 C 언어 지식은 매우 좋았습니다.
제 친구들 중 일부는 제 C 언어에 대해 더 잘 알고있었습니다.
그리고 그래픽 도트 엣지를 하면서 라이브러리를 발견했습니다.
여러 도형, 원, 직사각형, 선을 만들 수 있는 곳입니다.
C에서
내가 그것을 발견했을 때, 나는 미쳤음에 틀림 없다.
나는 그 안에 여러 집을 만들고 있습니다.
나는 그것에 문을 만들고 있습니다.
나는 그것에 애니메이션 자동차를 만들고 있습니다.
나는 그것에 여러 가지를 만들곤했다.
프로그래밍이나 개발에서 무언가를 배우는 경우
그렇다면 이론적 지식을 취하는 것만으로는 충분하지 않습니다.
이론적 지식을 취하는 경우
그런 다음 해당 언어의 5 % 만 수행했습니다.
실제로 구현할 수 없을 때까지
그때까지는 아무것도 할 수 없습니다.
그래서 실제로 구현하려면
프로젝트를 만들어야 합니다.
그래서 이제 저의 주요 자금 제공자
영상 마지막에 말씀드리겠습니다.
배우고 프로젝트를 만드는 것입니다.
프로젝트 기반 학습
제가 직접 프로젝트 기반 학습을 하라고 말씀드리겠습니다.
안드로이드 개발 과정도
5개의 프로젝트가 있습니다.
안드로이드 개발 과정 전체가 끝나는 곳
같은 것은 없습니다.
오늘부터 액티비티에 대한 공부를 시작합시다
그런 것은 없습니다
그런 것을 배우면 여러 가지를 배울 수 있습니다.
이제 후원자가 하나 생겼습니다
뭐든 배우겠습니다
그래서 우선은 그것에 대한 프로젝트를 만들기 시작할 것입니다.
그래서 이것이 주제입니다
이 영상이 마음에 드셨다면
그럼 좋아요를 눌러주세요
그리고 채널도 구독해주세요
제가 프로그래밍 관련 인터뷰를 계속 가져 오기 때문에
배치 관련 내용
때때로
그러니 구독도 많이 해주시고 응원해주세요
이제 2학기가 끝났습니다.
그리고 여름방학이 시작됩니다
친구들한테 뭐 하냐고 물어봤더니
그래서 누군가가 쇼를 시작했어
누군가 쇼를 시작했어
그리고 나는 쇼를 보는 데 관심이있었습니다.
그때까지
그래서 빅뱅이론을 시작했죠
빅뱅 이론을 좋아했어요
제 첫 미국 TV 쇼는 빅뱅 이론이었습니다.
그래서 그걸 보고 있었어요
그런데 친구가 프로그래밍 언어를 배우라고 했어요.
객체 지향 프로그래밍을 배우기 시작할 수 있습니다.
그래서 저는 C++ Java를 선택했습니다.
그래서 Quora에서 검색했습니다.
Quora에서 C++ Java가 좋은 선택이라고 말했습니다.
하지만 자바를 선택한다면
그럼 그것으로 프로젝트를 만들 수 있습니다.
그리고 회사에 가보면
거기서 자바를 만들고 있더라고요
그래서 자바를 해보자고 했죠.
그래서 자바를 선택했습니다.
다시, 나는 책을 가져 갔다
거기서 책을 하나 샀어요
나는 자바를 시작하면서 책을 가져 갔다.
그는 에보와 호튼의 저자입니다.
그래서 그 책을 가져갔습니다.
그리고 그것은 PDF였습니다.
그리고 나는 그것에서 읽고 있습니다
챕터에서 챕터로
그리고 이제 조금 쉽습니다.
이것이 프로그래밍 언어입니다.
전에이 언어를 배웠다면
그러면 제 2 언어를 배우기가 쉬울 것입니다.
세 번째 언어를 배우는 것이 더 쉬울 것입니다.
네 번째 언어로
좋아, 언어를 배울 필요가 없다고 말할 것입니다.
내 프로젝트는 인터넷에서 일어나면 작동합니다.
그런 다음 해당 프로젝트와 함께
당신은 새로운 언어를 배웁니다.
그것이 방법입니다
이제 저는 자바를 배우기 시작합니다.
그래서 그 책으로 시작했습니다.
나는 휴일이있다
그리고 이제 노트북이 있습니다.
나는 새 노트북을 가져 갔다
Dell 노트북이 있었어요
델 인스피론 500
그게 이름이었어요
이제 인터넷이 생겼습니다.
집 안에 Wi-Fi가 있습니다.
그래서 그 Wi-Fi는 직접
제 노트북에 직접 연결되었습니다.
좋아요, 30 일 만에 BJP를 받았습니다.
이제 인터넷이 여기 있습니다.
그래서 이제 YouTube를 열었습니다.
거기서 채널을 하나 발견했어요
K-워프 프로그래밍이었어요
많은 채널을 찾아봤어요
그래서 외국 채널도 여러 개 생겼어요
바키 로버츠의
뉴보스턴 채널
여러 채널이 더 많았어요
그래서 저는 K-워프 프로그래밍을 좋아했습니다.
거기서 자바를 공부했어요
그래서 그 책에서 자바를 공부했습니다.
그리고 영상으로 자바를 배웠습니다
그리고 여름방학 때까지
자바를 잘하게 되었다
대학이 시작되고
그리고 이제 나 혼자만
두 가지 언어를 아는 사람은
오케이
이제 조금 자신감이 생겼어요
그래, 이제 나는 눈에 띄기 시작했다.
자바를 마쳤습니다.
Java로 프로젝트를 어떻게 수행합니까?
그래서 저는 프로젝트를 만들지 않았습니다.
나는 계산기를 만들고있다.
나는 그것에 무언가를 만들고있다.
그리고 이제 DSA에서 공부하기 시작했습니다.
DSA를 공부하기 위해
연습하기 위해
나는 코스 F에 갔었다
나는 코스 F에 갔었어
그래서 저는 F 코스에갔습니다.
나는 거기에서 몇 가지 질문을 해결하려고 노력했습니다.
하지만 거기에 가자마자
오류가있었습니다.
나는 코스 F가 조금 적다고 생각합니다
초보자 친화적
그래서 거기에서 갔다
Okay
코스 F보다 더 질문할 수 없었습니다.
해커 등급으로 이동했습니다.
해커 등급으로 이동했습니다.
거기서 질문을 받기 시작했습니다.
그 후
나는 기억한다
거기서 주제에 맞는 질문을 연습했습니다.
Okay
나는 콘테스트에 참가하고 있었다
해커 어스 콘테스트에 참가하고 있었습니다.
비록 순위는 낮았지만
그래도 다 참여했었습니다
처음에 문제가 두 개 있었는데도
처음에 한 문제가 있었는데
처음에 세 문제가 있었는데
세 문제가 나왔을 때 기뻤습니다
콘테스트가 만족스러웠어요
이런 식으로
조금씩 성장하는
오케이
연습은 남자를 완벽하게 만든다
오케이
당신은 계속 연습 할 것입니다
당신은 계속 연습 할 것입니다
그래서 당신은 볼 것입니다
당신 안에 변화가 있습니다
당신은 무언가를 배우고 있습니다
이런 것들이 있습니다
그리고 제 3 학기가 끝나려고했습니다.
3학기가 끝나자마자
시험 전에
나는 친구가 있다는 것을 알았다
그는 안드로이드 앱을 만들고 있습니다.
그의 앱을 봤을 때
나는 그의 휴대폰에 반했습니다.
나는 생각했다
사람이 어떻게 이것을 만들 수 있습니까?
사람
앱을 만들고 실행할 수 있습니다.
그 당시에는 정말 놀라웠습니다.
그것도
저와 함께 공부하는 사람
어떻게 할 수 있냐고
그래서 물어봤어요
이 앱은 어떻게 만들었냐고요
그는 자바로 말했다
그는 안드로이드 앱을 만듭니다.
나는 말했다
나는 또한 알고있다
만들 수 있다고
그래서 집에 갔어요
제 상자에서 검색했습니다.
Dell에서
Android 앱은 어떻게 만들 수 있나요?
Java 사용
가장 먼저 본 것
검색 결과에서
Was
애플릿을 만들 수 있다는 것
스윙 프레임워크 사용
스윙 프레임워크
은 완전히 다른 것입니다.
안드로이드 앱에서
하지만 내 눈앞에서
나는 그것을 보았다
그리고 나는 말했다
내가 만들 수 있다고
자바로
나는 배웠다
나는 일주일이 걸렸다
그리고 배웠습니다
스윙 프레임워크
유튜브에서
어떻게 만들 수 있습니까?
어떤 것들이
저기 있는 것
잘 생긴 사람
계산기 앱도 만들었습니다
하지만 그 계산기 앱
저 창에서 실행 중입니다.
창을 만들 수 있습니다
그네에서
창문을 만들 수 있습니다
나는 내 친구에게 갔다
일주일 후
그는 말했다

여기에서 만들어졌습니다.
하지만 내 전화기에 어떻게 쓸까요?
그것은 당신의 전화에 있습니다
좋아 보인다
내 전화에 어떻게 올까요?
그는 본다
그는 또한 이해하지 못합니다
내가 한 일
그는 말한다
그가 무엇을 했습니까?
나는 말했다
내 휴대폰으로 어떻게 가져 오나요?
그는 말했다
그는 그것을 만들지 않습니다.
그는 안드로이드 스튜디오에서 만듭니다.
그는 말했다
안드로이드 스튜디오에서 만들자
그래서
그리고 설치했습니다
안드로이드 스튜디오
거기서
나는 들었다

여기에서 안드로이드 앱을 만들 수 있습니다.
그리고 동영상 보기
나는 일어났다

나는 개발해야한다
그리고 배워야한다
거기서부터
안드로이드 앱으로 깨어났습니다.
그리고 그 후
안드로이드 앱을 많이 만들었습니다
나는 많은 것을 만들었습니다
여러 안드로이드 앱
나는 대학을 마쳤다
그리고 대학 졸업 후
여러 해커톤에 참가했습니다
그 안드로이드 앱들 덕분에
나는 많이 이겼다
안드로이드 앱 만드는 방법
하지만
배우는 방법
하는 방법
그래서 다시
책을 가져오자
지금까지
나는 책에서 배운다
아무도 모릅니다
동영상으로 배울 수 있다는 것을
이제
모든 문제가 바뀌 었습니다.
수단
그렇지 않은 경우
동영상은 최고의 리소스입니다.
왜냐하면
많은 것을 배울 수 있습니다.
동영상에서
그리고 소비할 수 있습니다
동영상을 곧 소비할 수 있습니다.
그래서 다시
나는 책을 가져왔다
하지만 책에서
모르겠어요
어떻게 작동하는지
나는 말했다
코스를 보자
나는 Udemy에 갔다
보기 시작했습니다
코스
강좌가 너무 많았습니다
어떤 강좌
어떤 코스
마음에 드는
확인했습니다
그래서
많은 시간이 걸렸습니다.
나는 약
2-3개월
여러 코스에서
나는이 코스에 가고있다
마음에 들지 않는다
그래서 이 코스로 옮겼습니다
이 과정으로 옮겼습니다
때때로 나는 Coursera에 간다
때때로 나는 Udemy에 간다
YouTube에서 무언가를 검색하고 있습니다
이렇게 하는 동안
많은 날이 걸렸습니다
하지만
좋은 앱을 만들지 못했습니다.
그래서 마침내
영상이 생겼습니다.
유튜브에 채널이 하나 생겼습니다.
인도 채널이었어요
슬라이드 괴짜를 하면서
그래서 거기에서
나는 배웠다
안드로이드 앱 개발
그리고 아주 긴 재생 목록이 있었어요
약 200개의 동영상이 있었습니다.
저는 그 동영상들을 팔로우했습니다.
그리고 그 후
무언가를 배우기 시작했습니다
좋아
그래서 안드로이드 앱 개발을 배웠습니다.
그리고 4학기 동안
많은 프로젝트를 만들었습니다
안드로이드에서
우선
아주 기본적인 프로젝트
다음과 같습니다.
사진 갤러리 앱
그런 다음 작은 음악 플레이어 앱
그런 다음
스톱워치 타입 앱
여러 유형을 만들었습니다.
작은 앱
작은 앱
그 후
작은 API 호출 앱
내가 만든
그리고 큰 목표를 세웠습니다.
소셜 미디어 앱을 만들고 싶다고
그래서 소셜 미디어 앱을 만들고 싶었습니다.
그리고 거기서
나는 아주 좋은 일을했다
여러분과 공유하겠습니다
당신도 이렇게해야한다는 것을
새로운 것을 배우고 싶을 때마다
그런 다음 목표를 세우십시오.
이 큰 앱을 만들고 싶다
또는이 프로젝트를 완료하고 싶습니다.
Android를 예로 들어 보겠습니다.
하지만 어떤 일이든 일어날 수 있습니다.
다음과 같이 생각한다면
머신러닝을 배우고 싶다
그럼 이걸 만들어보세요
이 챗봇을 만들고 싶다
머신러닝으로
그리고 그 다음에
거기서부터 시작하겠습니다
챗봇을 만들고 싶어요
그러기 위해서는 무엇이 필요할까요?
그리고 그런 것들
한번에 해봅시다
그리고 마지막으로
저 챗봇을 만들고 싶다
이 기술을 여기에 넣었습니다.
그리고 이 기술을
결과가 나왔습니다.
Android에서 많은 것을 배웠습니다.
소셜 미디어 앱을 만들 때
여기서 4학기를 마쳤습니다.
4학기를 마쳤을 때
나는 생각했다
인턴십을 해야겠다고
회사들이 오고 있으니까
그리고 인턴십을 이력서에
이력서에
그래서 지원하게 됐고
인턴십에 갔어요
그리고 인턴십에 많은 곳을 지원했습니다.
많은 곳에 면접을 보러 다녔지만
많은 곳을 선택하지도 않았습니다.
드디어 인턴십을
안드로이드 개발
작은 스타트업에서
그래서 그곳에 갔습니다
거기서 많은 것을 배웠습니다
큰 프로젝트를 만드는 방법
제대로 된 폴더를 만드는 방법
깃허브 만드는 방법
깃허브 만드는 방법
거기서 많은 것을 배웠습니다.
나는 거기에 갔다
Android를 개발했습니다.
그리고 많은 기능을 만들었습니다.
그렇게 인턴십을 얻었습니다.
그리고 인턴십이 끝나자마자
7월 말에
대학에 기업들이 찾아오기 시작했어요
기업들이 대학으로 찾아오고
그리고 그들은 질문하고 있습니다.
면접에서
그리고 코딩 라운드에서
DSL go에 대해
그리고 저는 오래 전에 DSL go라고 말했습니다.
그러니까
3학기 시작했을 때
그리고 나서
DSL 이동
그리고 그 후
개발에 들어갔어요
그래서 그 질문은 저에게서 움직이지 않습니다.
인터뷰가 일어나고 있습니다
나는 몇 가지 인터뷰에 도달했습니다.
하지만 내 인터뷰
실패
많은 코딩 라운드
실패
나는 주위를 기억한다
20~30개 회사에서 거절당했습니다.
그래서 오늘
제 거절에 대해 말씀 드리겠습니다.
많은 회사에서 거절당했습니다.
나는 가곤했다
나는 떠나곤했다
아침에
전체 형식으로
그리고 나는 앉곤했다
나는 킬라 팟에 갔었어
그리고 나는 거기에 갔었어
그리고 거기서 그 회사를 찾을 수 없었습니다.
많은
그 삶의 동기 부여 얼굴
나는 그것을 알아 차렸다
내가 회사에 가면
매일
그리고 나는 회사에서 선택하지 않습니다.
그러면 이런 일이 없을 것입니다
이제 DSL을 시작합시다
그래서 어떻게 시작했습니까?
나는 그것을보고 있었다
나는 구조가 부족하다
DSL go에서 일어나는 일
무언가를 하고 싶다면
그럼 당신은 따라야 합니다
전체 구조를 따라야 합니다.
왜냐하면 만약 당신이
체포
그러면 회사가 올 것입니다
나무와 함께
나무가 있다면
그러면 회사가 올 것입니다
스택과 함께
스택이 있다면
힙이 있는 경우
그래프가 있는 경우
그래프가 있는 경우
DPC가 있는 경우
이와 같은 여러 가지가 있습니다.
그리고 이런 일을 하고 있다면
그 후
당신은 자신을 탓할 것입니다
내가 하지 않았을지도 모른다고
이 주제 읽기
어쩌면 그래서
나는 그것을 할 수 없었다
한 가지 중요한 것
나는 당신과 공유 할 것입니다
DSL go에서
DSL go의 모든 개념
모두 읽기
모든 개념
의미 A부터 Z까지
그리고 그 이후
이런 일은 일어나지 않아야 합니다
이렇게 할 수 없다는 것
왜냐하면 아마도
이 개념을 읽지 않았기 때문에
개념을 읽었습니다.
연습을 하지 않았기 때문입니다.
이것은 다음을 의미하지 않습니다.
개념을 읽지 않았다는 뜻이 아닙니다.
그러니 이런 일은 일어나지 않아야 합니다.
그래서
웹사이트를 봤어요
인터뷰 비트
나는 그것을 갔다.
그리고 거기에는
배열, 문자열, 수학
그 후
나는 전체를 겪었다
좋은 소스
그리고 나는 수정했다
많은 개념
그래서 이런 식으로
프로그래밍을 시작했습니다
인터뷰 비트에서
그리고 이제 자신감이 생겼어요
그 예
나는 질문을 안다
이제 끝내야 한다
그래서 마침내
회사에서
코딩 라운드에 성공했습니다.
그리고 그 후
면접을 통과했습니다
그 회사
합격했습니다
작은 스타트업이었어요
그리고 나는 볼 수 있었다
내가 여기서 하면
나는 PPO를 얻을 것입니다
재미없을 것 같아서
그래서 PPO 위주로 했어요
그리고 나는 볼 수 있었다
여기서 인턴을 하면
그래서 또
언제 기업이 올지
대학에 배치하기 위해서
4학년 초에
그래서 나는
이렇게 될 것 같다
그래서 인턴십을 안 했어요
그 회사에서
이제 나는 볼 수 있었다
DSL을 계속해야 했어요
그리고 제 제품을 계속 만들어야했습니다.
그래서 이것이 DSL 이동이었습니다.
전체 단계
이것이 제 다섯 번째 학기였습니다.
그리고 여섯 번째 학기
시작
그리고 6학기 초에
나는 더 많은 여러 가지를 얻는다
개발 중
오케이
나는 그것을 보았다
앵귤러 프레임워크
웹을 개발할 수 있습니다.
웹을 개발할 수 있습니다.
웹을 배워야 했어요
매우 흥미로웠습니다.
그래서 앵귤러 프레임워크를 배웠습니다.
그리고
아이오닉 프레임워크
를 배웠습니다.
그리고 또
안드로이드 앱을 만들려고
해커톤에 참가했습니다.
해커톤에서 많이 우승했습니다.
그래서 여러 가지 일을했습니다.
여섯 번째 학기에는
했어요
그리고 저는 생각했습니다
그 예
좋은 시스템이 되었다고
그리고 여섯 번째 학기가
끝났을 때
여름방학이 끝나면
다시 시작하자
그래서 다시
전체 세션을 시작했습니다
내 데이터 구조 알고리즘의
인터위빗에서
그래서 인터위빗에서
세션을 끝낼 수 있습니다.
그리고 세션을 다시 시작하십시오.
다시 0에서 시작할 수 있습니다.
그래서 저는 0에서 시작했습니다.
모든 버킷을 완료했습니다.
그 두 달 동안
좋은 방법으로
그 후
내 코딩 라운드
내 말은
여러 회사에서 일어났습니다.
그래서 곧
내 말은 아주 곧
일주일 후
나는 회사가 있었다
그리고 배치
그 회사는
방갈로르로 가야 했어요
하지만 그것은 대학 정책이었습니다.
배치가 되면
한 회사에
다른 회사에 앉을 수 없습니다.
그래서
다른 회사에 앉을 수 없어요
델리 구르가온에서
난 거기 앉을 수 없어
하지만
몇 달 후
나는 대학에왔다
그리고 마침내 그 안에 앉았습니다.
그리고 도시의 박수 속에서
나는 다음과 같은 선택을했다.
하지만 그때까지
나는 도시의 박수에 앉지 않았다.
나는 거기에서 발전해야했다
그리고 등등
그래서 나는 기억합니다
이더리움을 시작했어요
내 말은
블록체인 개발
그리고 다시
제 방식이
바뀌었습니다
나의 학습 방식
완전히 바뀌었습니다.
그리고 지금
나는 당신에게 말할 것입니다
그 세 단계
내가 배운 것
그리고 그로부터
나는 오늘 여러 가지를 배웠다
오케이
나를 도와주는
새로운 틀을 배울 때
새로운 것을 배우는 데
그리고 내가 추천하는 것
또한 다음을 수행해야합니다.

첫 번째 단계는
충분히 배우십시오
좋아, 두 번째 단계는
프로젝트 만들기
그리고 세 번째는
1단계와 2단계를 반복합니다.
자, 이 세 단계는
따라야 합니다.
이 세 단계를 따르면 
그러면 무엇이든 배울 수 있습니다.
첫 번째는
충분히 배우십시오
내 말은
조금만 배우십시오
그리고 어디서 배우세요
여러 리소스
당신은 그것을보고 있습니다
이렇게 할 필요는 없습니다.
한 가지에 집중해야 합니다.
당신은 이것을 잘 배워야합니다
그리고 당신이 생각한다면
당신은 중간에
여기서부터 이해가 안 된다면
그럼 포기하지 마
다른 자료를 참고하세요
이해가 안 된다
이것은 다음을 의미합니다.
당신의 잘못이 아닙니다.
해당 리소스의 잘못입니다.
다른 리소스를 잡아보세요.
아마 거기서부터 이해하게 될 것입니다.
그러니 충분히 배우십시오.
두 번째는
프로젝트 만들기
당신은 이론적 지식이 없습니다.
어떤 작업도
실제로 구현할 수 있을 때까지
나는 이것을 배웠다
오랫동안
내 프로그래밍 여정에서
내가 전에 이것을 배웠다면
나는 거기에 많은 시간을 보냈을 것입니다.
시간이 많았기 때문에
여러 튜토리얼을 보려면
여러 동영상을 보려면
Okay
그리고 그 후
아무것도 만들지 않았습니다
프로젝트가 없습니다.
나는 배우고있다
하지만 프로젝트를 만들 수 없습니다
학습이 끝나면
그래서 이것은 한 가지입니다
프로젝트 만들기
그리고 프로젝트를 만드는 동안
여러 가지를 배우게 됩니다.
이것은 프로그래밍에 있습니다
구현할 수 없을 때까지
그때까지
당신은 아무것도 할 수 없습니다
어떻게 구현할 수 있습니까?
배울 때
구현하는 방법
구현
Okay
그래서 당신은 사물을 구현하는 법을 배울 것입니다.
그때까지 구현할 수 있습니다.
Okay
프로그래밍에서 구현이 핵심입니다.
Okay
한 가지 더 있습니다.
우리가 뭔가를하고 있다는 것
하지만 우리는 이해하지 못합니다.
그리고 그것은 보인다
그것은 우리를위한 것이 아닙니다
어쩌면
그래서 그 일
나에게 일어난 일
하지만 당신은 보았습니다
그것에 대처하는 방법
당신은보아야합니다
내 목표가 뭔지
그리고 앞으로 나아가야 합니다
괜찮아
당신은 자신을 믿어야합니다
그 그래
난 할 수 있어
난 할 수 있어
난 항상 말하죠
포기하고 싶다면
목표에 대해 생각해 보세요
목표에 대해 생각해 보세요
내 목표는 무엇인가
내 목표
나는
나의 동기는 항상
내 목표
내 목표는
내 구글을 깨는 것
Okay
그래서 그것을 깨기 위해
나는 내 단계를 따를 것입니다
그리고 지금
이제 동기가 바뀌었다
이제 동기가
다른 사람들과 다릅니다
어떤 동기가든 가질 수 있습니다.
여러 가지를 가질 수 있습니다.
당신이 본다면

돈은 동기 부여입니다
그렇다면 아주 좋습니다.
다음과 같이 쓰면
나는 다른 사람들을 돕고 싶다
다른 커뮤니티를 성장시키고 싶다
그렇다면 그것이 당신의 동기가 될 수 있습니다.
여러 가지가 있을 수 있습니다.
하지만 그 동기를 위해 노력하세요.
그 동기를 위해 노력해야 합니다.
Okay
그리고 목표
당신이 보는
앞으로 나아가야 해
자신을 밀어 붙여야합니다.
더 나은 자신을 만들어야 합니다
내일부터
넌 더 나은 사람이 돼야 해
괜찮아
더 많은 것을 배워야 해
더 많이 배워야 해
그것은 일어난다
여러 번 깨고 싶을 때
일관성이 깨진다
일관성이 깨지면
그런 다음 원하지도 않습니다.
그 후
일상으로 돌아오기 위해
모든 사람에게 일어납니다
하지만 그 사람
그 루틴에 온 사람
그는 그것을 할 것입니다
그리고 머물렀던 사람
그는 거기에 머물렀다
오케이
이게 내 여정이었어
지금까지
프로그래밍
그리고 내가 당신에게 보여준 방법
그 한 사람
프로그래밍 지식이 전혀 없던
그는 직접 읽었습니다
어떻게
그는 회사를 깨뜨렸다
그리고 이제 마침내
아마존에서 일하고 있습니다.
나는 또한 당신을 가르치고 있습니다
이 비디오의 주요 동기
Was
당신이 배우는 것
제 프로그래밍 여정에서
여러분이 배울 수 있는 방법
여러분 자신으로부터
많은 리소스가 있습니다.
지금 사용 가능
그리고 이를 활용하는 방법
그리고 다시
자신을 밀어붙여야 합니다.
더 나은 자신을 만들어야 합니다.
내일부터
좋아
그래서 이것으로
이 영상이 마음에 드셨나요?
도움이 필요하시면
공유해 주세요
좋아요
채널 구독
다음 영상에서 알려드리겠습니다.
가자
안녕

 

 

SMALL




[ English Summary ]

He teaches you how to teach yourself programming and how to become a software developer. 

Anuj shows that you can learn anything and master it if you follow three steps. 
Knowing nothing about programming before he went to college, Anuj started learning C in college and began teaching himself to program with the help of books, friends, and Quora. 
By working through examples and exercises, he began to understand the language, and as a result, his knowledge of C improved dramatically. 
Anuj discovered graphical libraries and started creating different things with them, which made him enjoy programming. 
When learning programming or development, don't just read books, but also seek help from friends and online communities.

Anuj shared his programming journey. 
Towards the end of my third semester in college, I became interested in app development after seeing a friend's Android app. 
I searched on Google how to create an app using the Swing Framework, which I used to create a calculator app. 
After that, I started developing Android apps using Android Studio and improved my skills by creating various apps. 
I learned from courses and YouTube, setting goals and completing projects.


He also gained development experience by learning Go, Angular framework, Ionic framework, and Ethereum.
At Interviewbit, he gained confidence by learning different concepts and creating projects.
After that, he went through coding rounds and interviews at various companies and landed a job.
He recommends "learning in moderation, building projects, and iterating" as his learning method.
If you follow this method, he says, you can learn anything.





[ English Full Text ]

Hey what's up guys Anuj here and in today's video I am going to share my programming journey
How I learned programming from myself, how I became a software programmer and how you can become a software programmer
Till the end of this video you can learn how to learn something from the end and how you can master it
I am going to tell you 3 steps, if you follow those 3 steps then you can learn anything from those 3 steps
You can master it if you follow those 3 steps
I have learned the programming journey and I am going to share it with you today
So stay tuned
So I have many doubts about how to start programming on Instagram
Or if you are doing programming but you are stopping in between
You are not getting the motivation to do programming, you don't want to do it many times
You don't understand it many times
There are so many resources, you don't understand which one to pick
When I listen to all these things, I remember that yes, there are many such things
Because when I started my college, my programming journey starts with my college
Before college, I had no idea about programming
When I entered college, I had to become a software engineer and go to Google
But I didn't know that to become a software engineer, I had to do programming
I had no idea, it was not an exposure of that type
So I go to college and I see that whatever circle I have around me, I get programming
And I have to do programming only if you want to go to Google
And I see that I don't know, I have already followed all of them
So now I have to do extra there
So I have brought a book, the name of the book was Letter C
I started reading the C programming language from there
And that mentality was there till now that I will keep reading the books
And while reading the books, I understood how it works
So I started the same and I didn't understand the first chapter
I thought that when I will read slowly, I will understand later
I didn't understand the second chapter
I didn't understand the third chapter
And now I feel that this is not going to happen
This is going to be something else
Because there are syntax in it that you have put a semicolon here
You have not put it here, what is the meaning of it
I had these kind of doubts at that time
And I felt that maybe the programming language is not for me
I used to get angry and said that no, it is going to happen to me
But the thing that motivated me to read the book was that
My dream was to become a software engineer in Google
And I had to do programming language for that
It was the same thing that always motivated me to go and take the book
I open it again and start reading again
I understand things but I still don't know
So one thing that helped me there were my friends and Quora
Because I don't search on YouTube for a long time
I didn't have the idea that I can search on YouTube
And you need bandwidth to search on YouTube
I didn't have the same Wi-Fi
So I asked my friends and searched Quora
And slowly I started learning programming
I started understanding the C language
I started understanding string
When I started understanding things
Then I started solving the examples and exercises
The first semester ended
I started understanding C language till the beginning of the second semester
And the second semester ended
My C language knowledge was very good
Some of my friends had a better knowledge of my C language
And I discovered a library by doing a graphic dot edge
Where you can make multiple shapes, circles, rectangles, lines
In C
When I found that, I must have gone crazy
I am making multiple houses in it
I am making a door in it
I am making animated cars in it
I used to make multiple things in it
If you are learning something in programming or in development
Then it is not enough to take theoretical knowledge
If you take theoretical knowledge
Then you have only done 5% of that language
Till you can't implement it practically
Till then you can't do anything
So to implement it practically
You have to make projects
So now my major funder
Which I will discuss at the end of the video
Is to learn things and make projects
Project based learning
I will tell you myself to do project based learning
Even the Android development course
It has 5 projects
Where the entire Android development course is over
There is no such thing as
Let's start studying about activity today
There is no such thing as such
You can learn multiple things by learning such things
So now I have one funder
I will learn anything
So first of all, I will start making projects on it
So this is the topic
If you liked this video
Then please like it
And also subscribe to the channel
Because I keep bringing programming related interviews
Placement related things
Time to time
So please do subscribe to give your support
So now the second semester is over
And my summer vacation starts
I ask my friends what are you doing
So someone started a show
Someone started a show
And I was interested in watching shows
Till that time
So I started Big Bang Theory
I liked Big Bang Theory
My first American TV show was Big Bang Theory
So I was watching that
But my friend told me to start learning programming language
You can start learning object-oriented programming
So I had two choices of C++ Java
So I searched on Quora
I said on Quora that C++ Java is a good choice
But if you do Java
Then you can make projects on it
And when you go to companies
They are making Java there
I said okay, let's do Java
So I chose Java
Again, I took a book
I took a book there
I took a book by beginning Java
He is the author of Evo and Horton
So I took that book
And it was PDF
And I am reading in it
Chapter to chapter
And now it's a bit easy
This is the programming language
If you have learnt this language before
Then it will be easy to learn the second language
It will be easier to learn the third language
In the fourth language
You will say okay, there is no need to learn the language
My project will work after getting up from the net
Then along with that project
You learn the new language
That's how it is
Now I am starting learning Java
So I started with that book
I got holidays
And now I have a laptop
I took a new laptop
I had that Dell laptop
Dell Inspiron 500
That was the name
Now I have a net
I have a Wi-Fi inside the house
So that Wi-Fi directly
It connected directly to my laptop
Okay, I got BJP in 30 days
So now the internet is here
So now I had opened YouTube
So now I discovered a channel there
Which was K-Waugh Programming
We went through a lot of channels
So I got multiple foreign channels
Baki Roberts's
The New Boston channel
There were more multiple channels
So I liked K-Waugh Programming
And I studied Java from there
So I studied Java from that book
And I had learned Java from their videos
And till my summer vacation
I came to Java well
The college starts
And now I am the only one
Who knows two languages
Okay
So now I am a little confident
Yes, now I am starting to stand out
I finished Java
How do you do projects in Java
So I didn't make any projects
I am making a calculator
I am making something in it
And now I started studying from DSA
To study DSA
To practice
I used to go to the course F
I used to go to the course F
So I went to the course F
I tried to solve some questions there
But as soon as I went there
There were errors
I think the course F is a bit less
Beginner friendly
So I went from there
Okay
I couldn't question more than the course F
I moved to the hacker rank
I went to the hacker rank
I started getting questions there
After that
I remember
I practiced the topic wise questions there
Okay
I was participating in the contest
I was participating in the hacker earth contest
Even though the rank was less
But I used to participate in everything
Even though there were two questions at the beginning
There was one question at the beginning
There were three questions at the beginning
I was happy when I got three questions
That I was happy with the contest
So in this way
You grow gradually
Okay
Practice makes a man perfect
Okay
You will keep practicing
You will keep practicing
So you will see
There is a transformation inside you
You are learning things
There are things like this
And my third semester was about to end
As soon as the third semester ended
Before the exams
I knew that I had a friend
He is making Android apps
When I saw his apps
I fell in love with his phone
I thought
How can a person make this
A person
Can make an app and run it
This was mind blowing for me at that time
That too
The person who is studying with me
How can he make it
So I asked him
How did he make this app
He said in Java
He makes Android apps
I said
I also know
I can make it
So I went home
I searched in my box
In Dell
How can Android apps be made
Using Java
The first thing I saw
From the search results
Was
That you can make applets
Using Swing Framework
Swing Framework
Is a totally different thing
From Android apps
But in front of me
I saw that
And I said
I can make it
In Java
I learned
I took a week
And I learned
Swing Framework
From YouTube
How can you make it
What are the things
That are there
The person who looks good
I also made a calculator app
But that calculator app
Is running in those windows
You can make windows
In Swing
You can make windows
I went to my friend
After a week
He said
Look
It is made here
But how will I write it in my phone
It is in your phone
It looks good
How will it come in my phone
He sees
He also doesn't understand
What I have done
He says
What has he done
I said
How do I bring it in my phone
He said
He doesn't make it
He makes it in Android studio
He said
Let's make it in Android studio
So
Then I installed
Android Studio
From there
I heard
That
Android apps can be made from here
And watch videos
I woke up
That
I have to develop
And I have to learn
From there
I woke up with Android apps
And after that
I have made a lot of Android apps
I have made a lot of
Multiple Android apps
I have done my college
And after college
I participated in multiple hackathons
Because of those Android apps
I won a lot
How to make Android apps
But
How to learn
How to do
So again
Let's bring the book
Till now
I learn from books
No one knows
That you can learn from videos
Now
The whole matter has been shifted
Means
If not
Videos are the best resources
Because
You can learn a lot
From videos
And you can consume
Videos very soon
So again
I have brought a book
But from the book
I don't know
How it works
I said
Let's see a course
I went to Udemy
I started watching
A course
There were so many courses
Which course
Which course
I liked
I checked
So
I took a lot of days
I took about
2-3 months
In multiple courses
I am going in this course
I am not liking it
So I moved in this course
I moved in this course
Sometimes I am going to Coursera
Sometimes I am going to Udemy
I am searching for something on YouTube
While doing this
I took a lot of days
But
I couldn't make a good app
So finally
I got a video
I got a channel on YouTube
It was an Indian channel
By doing a slide nerd
So from there
I learned
Android app development
And it had a very long playlist
It had around 200 videos
I followed those videos
And after that
I started learning things
Okay
So I learned Android app development
And after 4 semesters
I made a lot of projects
in Android
First of all
With very basic projects
Which are
Photo gallery app
Then a small music player app
Then
Stopwatch type apps
I made multiple types
Small apps
Small apps
After that
Small API calling apps
I made
Then I made a big goal
That I want to make a social media app
So I wanted to make a social media app
And there
I did a very good thing
That I will share with you
That you should also do this
Whenever you want to learn something new
Then make your goal
That I want to make this big app
Or I want to complete this project
I am taking an example of Android
But anything can happen
If you think that
I want to learn machine learning
Then make this thing
I want to make this chatbot
In machine learning
And after that
I will start from that
I want to make chatbot
So what is required for that
And those things
Let's do it at one time
And finally
I want to make that chatbot
I put this technique here
And this technique
I got the result
I learned a lot of things in Android
When I made my social media app
I finished 4 semesters here
When I finished 4 semesters
I thought that
I should do an internship
Because companies are coming
And I want to show me the internship
in resume
So I started applying for that
I went to the internship
And applied a lot of places on the internship
I went to give interviews in a lot of places
I didn't even select a lot of places
Finally I got the internship
of Android development
In a small startup
So I went there
I learned a lot of things there
How to make a big project
How to make a proper folder
How to make a GitHub
How to make a GitHub
I learned a lot of things there
I went there
I developed Android
And I made a lot of their features
So that's how I got my internship
And as soon as the internship ended
In the end of July
Companies started coming to the college
Companies are coming to the college
And they are asking questions
In their interviews
And in their coding rounds
About DSL go
And I said DSL go a long time back
I mean
When I started 3rd semesters
Then I did
DSL go
And after that
I entered development
So that question is not moving from me
Interviews are happening
I reached in some of the interviews
But my interview
Failed
Many of the coding rounds
Failed
I remember around
I was rejected in 20-30 companies
So today
I will tell you about my rejection
I was rejected in many companies
I used to go
I used to leave
In the morning
In full formats
And I used to sit
I used to go to the Kilaafat
And I used to go there
And I couldn't find that company there
There was a lot of
Motivation face of that life
I noticed that
If I am going to the company
daily
And I am not selecting in the companies
Then there won't be anything like this
Now let's start the DSL go
So how did I start
I was seeing that
I lack of structure
What happens in DSL go
If you want to do things
Then you have to follow
the whole structure
Because if you just
Arrest
Then the company will come
With a tree
If you have a tree
Then the company will come
With a stack
If you have a stack
If you have a heap
If you have a graph
If you have a graph
If you have a DPC
There are multiple things like this
And if you are doing these things
After that
You will blame yourself
That maybe I didn't
Read this topic
Maybe that's why
I couldn't do it
One important thing
I will share with you
That in DSL go
All the concepts in DSL go
Read it all
All the concepts
Means A to Z
And after that
This shouldn't happen
That I couldn't do this
Because maybe
I didn't read this concept
You read the concept
You didn't practice
This doesn't mean
You didn't read the concept
So this shouldn't happen
So for that
I saw a website
Which is called interviewbit
I went on it
And there was
Array, String, Mathematics
After that
I went through the whole
Good source
And I revised
A lot of concepts
So in this way
I started the programming
On interviewbit
And now I got confident
That yes
I know the question
Now it should be done
So finally
In a company
I cracked the coding round
And after that
I cracked the interview
That company
I got it
It was a small start-up
And I could see
If I did it here
I would get the PPO
So it won't be fun
So I was doing it mainly for PPO
And I could see
If I did an internship here
So again
When companies will come
For placement in my college
In the beginning of fourth year
So I
It would be like this
So I didn't do an internship
In that company
Now I could see
I had to continue my DSL go
And continue making my products
So this was the DSL go
The whole phase
This was my fifth semester
And the sixth semester
It starts
And in the beginning of sixth semester
I get more multiple things
In development
Okay
I saw that
Angular framework
You can develop a web
You can develop a web
I had to learn web
I found it very fascinating
So I learned Angular framework
Then
Ionic framework
I learned that
And also
I was going to make Android apps
I participated in hackathons
I won a lot of hackathons
So I did multiple things
In the sixth semester
I did
And I thought
That yes
It has become a good system
And when the sixth semester
Is over
And when our summer vacations
Start again
So again
I started the whole session
Of my data structure algorithm
On the interwebuit
So on the interwebuit
You can finish the session
And start the session again
Again you can start from zero
So I started from zero
I finished all the buckets
During those two months
In a good way
After that
My coding round
I mean
It was happening in multiple companies
So very soon
I mean very soon
A week later
I had a company
And a placement
That company was
I had to go to Bangalore
But it was a college policy
That if you get a placement
In one company
You can't sit in another company
So that's why
I can't sit in another company
In the Delhi Gurgaon
I can't sit there
But then
After a few months
I came to the college
And I finally sat in it
And then in the urban clap
I had a selection like this
But till the time
I didn't sit in the urban clap
I had to develop there
And so on
So I remember
I started Ethereum
I mean
Blockchain Development
And again
My way of doing it
Has changed
My way of learning
Has changed completely
And now
I am going to tell you
Those three steps
Which I have learned
And from which
I learn multiple things today
Okay
Which help me
In learning a new framework
In learning a new thing
And what I would recommend
You should also do
That is
The first step is
Learn just enough
Okay, the second step is
Make projects
And the third is
Repeat step one and two
Okay, these three steps
You have to follow
If you follow these three steps
Then you can learn anything
The first is
Learn just enough
I mean
Learn a little
And learn from where
Multiple resources
You are seeing that
You don't have to do this
You have to focus on one thing
You have to learn this well
And if you think
You did midway
If you don't understand from here
Then don't give up
Hold on to the other resource
You don't understand
This means
It's not your fault
It's the fault of that resource
Hold on to the other resource
Maybe you will understand from there
So learn just enough
Then the second is
Make project
You have no theoretical knowledge
Of any work
Until you can practically implement it
I have learned this
For a long time
In my programming journey
If I had learned this before
I would have spent a lot of time there
Because I had a lot of time
To watch multiple tutorials
To watch multiple videos
Okay
And after that
I didn't make anything
There was no project
I am learning
But I can't make a project
at the end of learning
So this is one thing
Make a project
And while making a project
You will learn things multiple
This is in programming
Until you can't implement things
Till then
You can't do anything
How can you implement things
When you learn
How to implement
Implement
Okay
So you will learn to implement things
Till then you will be able to implement things
Okay
Implementation in programming is the key
Okay
There is one more thing
That we are doing something
But we don't understand
And then it seems
That it is not for us
Maybe
So that thing
Has happened with me
But you have seen
How to cope up with it
You have to see
What is my goal
And then you have to move forward
Okay
You have to believe in yourself
That yes
I will do this
I will do it
I always tell you
If you want to give up
Think about your goal
Think about your goal
What was my goal
My goal
I mean
My motivation is always
That my goal
I see that my goal
Is to crack my Google
Okay
So to crack it
I will follow any of my steps
And now
Now the motivation has changed
Now the motivation
Is different from others
You can have any motivation
You can have multiple things
If you see
Money
Money is a motivation
Then it is very good
If you write
I want to help others
I want to grow the other community
Then it can be your motivation
You can have multiple things
But work on that motivation
You have to work on that motivation
Okay
And the goal
That you see
You have to move forward
You have to push yourself
You have to make yourself better
From tomorrow
You have to make yourself better
Okay
You have to learn more
than what you learned
It happens
Many times you want to break
Consistency breaks
Once consistency breaks
Then you don't even want to
After that
To come on routine
It happens with everyone
But the person
Who came on that routine
He will do it
And the person who stayed
He stayed there
Okay
So this was my journey
Till now
Programming
And how I have shown you
That one person
Who had no programming knowledge
He read it himself
How
He cracked companies
And now finally
I am working in Amazon
I am also teaching you
The main motive of this video
Was
That you learn
From my programming journey
How you can learn
From yourself
There are many resources
Available today
And how to take advantage of it
And again
You have to push yourself
You have to make yourself better
From tomorrow
Okay
So with this
You liked this video
If you have any help
Do share it
Like it
Subscribe to the channel
I will tell you in the next video
Let's go
Bye-bye

 

 

 

반응형
LIST
Comments