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첫 20시간 - 무엇이든 배우는 방법 | Josh Kaufman | TEDxCSU :: ChatGPT 정리 본문

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첫 20시간 - 무엇이든 배우는 방법 | Josh Kaufman | TEDxCSU :: ChatGPT 정리

Banjubu 2023. 3. 9. 18:31
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The first 20 hours -- how to learn anything | Josh Kaufman | TEDxCSU

https://www.youtube.com/watch?v=5MgBikgcWnY 



 

 

[ 요약 ]

작년에 딸이 태어면서 부모가 되었음. 부모가 되는 게 놀랍고 어렵다. 육아, 일, 배움 등 많은 일이 벌어진다. 옷 입히기부터 시작해 하는 일이 너무 많다.

1만 시간의 법칙에 대한 이야기가 알려졌지만, 실제로 그렇게 오랜 시간이 필요한 것은 아니라는 것이 밝혀졌다. 연습이 많을수록 더 잘할 수 있다는 것인데, 자신이 배우고 싶은 분야가 있다면 시간은 크게 신경 쓰지 않아도 된다는 것이 흥미로운 점이다. 보통 초기에는 연습이 빠르게 향상되지만, 정체기에 도달하면 그다음의 실력향상이 어려워진다.

20시간 연습법으로 어떤 기술도 빠르게 익힐 수 있다. 기술을 세분화하고 가장 중요한 것부터 연습하라. 3~5개의 학습 자료를 준비하고 연습을 방해하는 것들을 제거하라. 최소 20시간 이상 연습하면 좌절감을 극복할 수 있다. 나는 우쿨렐레 연주를 배웠는데, 줄을 매는 방법부터 연습을 해야했다. 그리고 지금은 간단한 코드로 팝송 연주도 가능하다.

새로운 것을 배우는데 있어 가장 큰 장벽은 감정이다. 감정을 지배하고 20시간만 투자하면 무엇이든 배울 수 있다.

 




[ 한글 번역 ]

안녕하세요, 여러분.
2년 전, 제 인생은 영원히 바뀌었습니다.
아내 켈시와 저는 딸 라일라를 세상에 맞이했습니다.
이제 부모가 된다는 것은 놀랍고 놀라운 경험입니다.
하룻밤 사이에 온 세상이 바뀌고 모든 우선 순위가 즉시 바뀌기 때문에
너무 빠르게 변하기 때문에 때때로 감당하기가 정말 어렵습니다.
이제 부모가 되는 것에 대해 엄청나게 많은 것을 배워야 합니다.
아이에게 옷을 입히는 방법.
저에게는 새로운 경험이었습니다.
이건 실제 옷이에요.
좋은 생각이라고 생각했어요.
라일라조차도 좋은 생각이 아니라는 것을 알고 있습니다.
배워야 할 것이 너무 많았고 한꺼번에 너무 많은 일이 벌어졌습니다.
게다가 켈시와 저는 둘 다 재택근무를 하고 있습니다.
우리는 기업가입니다.
저희는 각자 사업을 운영하고 있습니다.
그래서 켈시는 요가 강사를 위한 온라인 강좌를 개발했습니다.
저는 작가입니다.
그래서 저는 재택근무를 하고 있습니다.
켈시는 재택근무를 하고 있습니다.
저희는 아기가 있고, 모든 일이 잘 이루어지도록 노력하고 있습니다.
그리고 삶은 정말, 정말, 정말 바쁩니다.
그리고 이 놀라운 경험을 시작한 지 몇 주 후, 수면 부족이 정말 시작되었을 때
약 일주일, 8일 정도 되었을 때 이런 생각이 들었습니다.
전 세계적으로 시대를 초월하여 모든 사람들이 이런 생각을 해왔습니다.
다시는 자유 시간을 갖지 못할 것이다.
그리고 누군가는 그것이 사실이라고 말했습니다.
네, 정확한 사실은 아니지만 그 순간에는 정말, 정말 사실처럼 느껴졌습니다.
저는 정말 당황스러웠어요. 왜냐하면 제가 가장 좋아하는 것 중 하나가
새로운 것을 배우고, 무언가에 호기심을 갖고, 뛰어드는 것, 그리고
시행착오를 겪으며 배워나가고, 결국에는 무언가를 꽤 잘하게 되는 것
뭔가를 잘하게 되는 거죠.
이런 자유 시간이 없다면 어떻게 다시는 그런 일을 할 수 있을지 모르겠어요.
그래서 저는 괴짜입니다.
계속 무언가를 배우고 싶어요.
계속 성장하고 싶어요.
그래서 제가 결정한 것은 도서관에 가서 서점에 가서 우리가 어떻게 학습하고 어떻게 학습하는지에 대한
우리가 어떻게 학습하고 어떻게 빨리 배우는지에 대한 연구 결과를 찾아보기로 했죠.
그리고 수많은 책과 웹사이트를 읽으며 이 질문에 답하려고 노력했습니다,
새로운 기술을 습득하는 데 얼마나 걸리는가?
제가 뭘 찾았는지 아세요?
10,000시간.
들어본 사람 있나요?
10,000 시간, 새로운 것을 배우고 싶다면, 잘하고 싶다면, 10,000 시간이 걸립니다.
10,000시간이 걸린다.
저는 이 내용을 책과 웹사이트를 통해 읽고 또 읽었습니다.
이 모든 것들을요.
안 돼, 시간이 없어, 1만 시간이 없어, 다시는 새로운 것을 배울 수 없을 거야.
다시는 새로운 것을 배울 수 없을 거라고 생각했죠.
하지만 그건 사실이 아니었어요.
대략적인 규모를 말씀드리자면, 10,000시간은 5년 동안 풀타임으로 일하는
5년 동안 풀타임으로 일해야 합니다.
정말 긴 시간이죠.
그리고 우리 모두는 새로운 것을 배워본 경험이 있습니다.
그 시간에 가까운 시간이 걸리지 않았죠?
그래서 무슨 일이야, 여기 뭔가 펑키한 일이 벌어지고 있잖아.
하지만 연구 결과와 우리가 기대하는 것, 경험한 것은 일치하지 않습니다.
그리고 제가 발견한 것은 바로 여기에 주름이 있습니다.
10,000시간 법칙은 전문가 수준의 성과에 대한 연구에서 나온 것입니다.
플로리다 주립대학교의 교수인 케이 앤더스 에릭슨이라는 사람이 있습니다.
그는 10,000시간 법칙의 창시자입니다.
그는 프로 운동선수, 세계적인 음악가, 체스 그랜드 마스터를 연구했습니다,
극도로 경쟁이 치열한 분야에서 최고의 성과를 내는 사람들을 연구하면서
그런 분야에서 정상에 오르는 데 얼마나 걸리는지 알아내려고 노력했습니다.
그리고 그가 발견한 것은, 고의적인 연습을 많이 할수록
더 많은 시간을 할애해 연습하면 할수록
더 잘할 수 있다는 것을요.
그리고 각 분야에서 최고의 자리에 있는 사람들은 약 10,000시간을 연습에 투자했습니다.
이제 조금 더 일찍 전화 게임에 대해 이야기해 보겠습니다.
그 이야기는 다음과 같습니다.
그리고 말콤 글래드웰이라는 작가는 2007년에 아웃라이어라는 책을 썼습니다.
라는 책을 썼습니다.
그 책의 핵심은 바로 10,000시간 법칙입니다.
많이 연습하고 잘 연습하면 매우 잘할 수 있습니다.
자신의 분야에서 최고가 될 수 있습니다.
앤더슨 박사가 말하고자 하는 메시지는 경쟁이 치열한 분야에서 최고가 되려면
경쟁이 치열한 분야에서 최고가 되려면 1만 시간이 걸린다는 것입니다.
그게 바로 그 의미입니다.
하지만 실제로 일어난 일은 이렇습니다.
아웃라이어스는 출시되자마자 최고의 셀룰러 목록에 올랐습니다.
3개월 동안 그 자리에 머물렀습니다.
갑자기 10,000시간 법칙이 모든 곳에 퍼졌습니다.
그리고 사회 전반에 걸친 전화 게임이 시작되었습니다.
그래서 경쟁이 치열한 분야에서 정상에 오르려면 1만 시간이 필요하다는 메시지가
어떤 분야의 전문가가 되려면 1만 시간이 필요하다는 말이 되었습니다.
어떤 일을 잘하려면 10,000시간이 필요하다는 말이 되었습니다.
무언가를 배우려면 10,000시간이 필요하다는 말이 되었습니다.
하지만 무언가를 배우는 데 1만 시간이 걸린다는 마지막 문장은 사실이 아닙니다.
사실이 아닙니다.
실제로 연구 결과에 따르면, 제가 여기 CSU 도서관에서 많은 시간을 보냈을 때
인지 심리학 서적에서 많은 시간을 보냈기 때문입니다.
실제로 기술 습득에 대한 연구를 보면 다음과 같은 그래프가
이런 그래프를 계속 보게 됩니다.
연구자들은 운동 기술을 연구하든, 육체적으로 하는 일을 연구하든
정신적 기술을 연구하든, 시간을 측정할 수 있는 것을 연구하는 것을 좋아합니다.
정량화할 수 있기 때문입니다.
그래서 연구 참여자에게 신체적 배열이 필요한 작은 과제를 주거나
또는 약간의 정신적 트릭을 배워야 하는 과제를 줍니다.
그리고 참가자가 그 기술을 완성하는 데 걸리는 시간을 측정합니다.
이 그래프를 보면 알 수 있습니다.
처음 시작할 때, 즉 연구자들이 참가자들에게 과제를 주었을 때, 참가자들은 정말 오랜 시간이 걸렸습니다.
처음 해보는 일이고 끔찍했기 때문입니다.
하지만 조금만 연습하면 점점 더 잘하게 되고 초기 연습은
연습의 초기 부분은 정말 정말 효율적입니다.
사람들은 조금만 연습하면 무엇이든 잘하게 되죠.
여기서 흥미로운 점은 우리가 스스로 배우고 싶은 기술이 아니라면
스스로 배우고 싶은 기술이라면 시간에 크게 신경 쓰지 않는다는 것입니다. 
그렇죠?
우리는 단지 우리가 얼마나 좋은지, 어떤 좋은 일이 일어나는지에 관심이 있을 뿐입니다.
따라서 성과 시간을 얼마나 잘하는지에 따라 그래프가 뒤집히면 다음과 같은 결과가 나타납니다.
유명하고 널리 알려진 이 그래프가 바로 학습 곡선입니다.
학습 곡선에 대한 이야기는 처음 시작할 때는 완전히 무능하다는 것입니다.
아시죠?
하지만 조금만 연습하면 금세 실력이 향상됩니다.
그래서 초기의 실력 향상은 정말 빠릅니다.
그러다 어느 순간 정체기에 도달하면 그 다음 단계의 실력이 향상되기가 훨씬 더 어려워집니다.
얻는 데 더 많은 시간이 걸립니다.
이제 제 질문은, 제가 그걸 원하죠?
무언가를 시작하고 완전히 무능하고 그것을 알기까지 얼마나 걸리나요?
가능한 한 단기간에 합리적으로 능숙해지는 데 얼마나 걸리나요?
그렇다면 얼마나 걸릴까요?
제 연구 결과에 따르면 20시간입니다.
그게 다입니다.
어떤 기술도 전혀 모르던 사람도 단기간에 능숙해질 수 있습니다.
언어를 배우고 싶으신가요?
그림 그리는 법을 배우고 싶으신가요?
불타는 전기톱을 저글링하는 법을 배우고 싶으신가요?
20시간 동안 집중적이고 의도적으로 연습하면 놀랄 것입니다,
얼마나 잘하는지 놀라실 겁니다.
20시간은 충분히 가능합니다.
하루 45분씩 약 한 달 동안, 심지어 여기저기서 며칠을 건너뛰더라도 말이죠.
20시간은 그렇게 어렵지 않게 쌓을 수 있습니다.
20시간 정도만 채우면 엄청난 양을 채울 수 있다고
엄청난 개선을 기대할 수 있는 것은 아니기 때문입니다.
지능적으로 연습할 수 있는 방법이 있습니다.
20시간을 가장 효과적으로 투자할 수 있는 효율적인 연습 방법이 있습니다.
효율적으로 투자할 수 있는 방법이 있습니다.
그 방법은 다음과 같습니다.
이 방법은 모든 것에 적용됩니다.
첫 번째는 기술을 해체하는 것입니다.
공부가 끝나면 무엇을 할 수 있을지 정확히 결정하세요.
그런 다음 기술을 자세히 살펴보고 점점 더 작은 조각으로 분해하세요.
우리가 스킬이라고 생각하는 대부분의 것들은 실제로는 여러 가지가 필요한
다양한 것들이 필요합니다.
스킬을 더 세분화할수록 더 많은 것을 결정할 수 있습니다.
이 기술 중 내가 원하는 것을 달성하는 데 실제로 도움이 되는 부분은 무엇인가요?
그런 다음 그 부분을 먼저 연습할 수 있습니다.
그리고 가장 중요한 것부터 연습하면 가능한 한 짧은 시간 안에
성과를 향상시킬 수 있습니다.
두 번째는 스스로 교정할 수 있을 만큼 충분히 학습하는 것입니다.
따라서 배우고자 하는 내용에 대해 3~5개의 자료를 준비하세요.
책이 될 수도 있고, DVD가 될 수도 있고, 강좌가 될 수도 있고, 무엇이든 될 수 있습니다.
하지만 연습을 미루기 위한 수단으로 활용하지 마세요.
제가 이렇게 하는 거 알죠?
해당 주제에 관한 책을 20권 정도 구하세요.
이 책을 다 읽고 나면 컴퓨터 프로그래밍을 배우기 시작할 거예요.
20권.
아니, 그건 미루는 거예요.
여러분이 원하는 것은 실제로 연습하고 스스로 수정할 수 있을 만큼만 배우는 것입니다.
또는 연습하면서 스스로 수정할 수 있을 만큼만 배우는 것입니다.
따라서 학습은 실수할 때 알아차리는 능력을 키우고
실수할 때 더 잘 알아차리고 조금 다른 방법으로 수정할 수 있게 됩니다.
세 번째는 연습을 방해하는 장애물, 방해 요소, 텔레비전, 인터넷 등을 제거하는 것입니다.
실제로 앉아서 작업을 수행하는 데 방해가 되는 모든 것들을 제거하는 것입니다.
그리고 약간의 의지력을 발휘해 연습을 방해하는 방해 요소를 제거할 수 있을수록
방해 요소를 제거할 수 있을수록 실제로 앉아서 연습할 가능성이 높아집니다.
네 번째는 최소 20시간 이상 연습하는 것입니다.
이제 대부분의 기술에는 제가 좌절의 장벽이라고 부르는 것이 있습니다.
완전히 무능한 상태에서 그 부분을 아는 것은 정말 정말 실망스러운 일입니다.
우리는 멍청하다고 느끼는 것을 좋아하지 않습니다.
그리고 바보 같다는 느낌은 실제로 앉아서 일을 하는 데 장애가 됩니다.
따라서 하고 싶은 일이 무엇이든 최소 20시간 이상 연습하기로 미리 약속하면,
초기의 좌절감을 극복하고 연습을 지속할 수 있습니다.
실제로 보상을 얻을 수 있을 만큼 충분히 오래 연습할 수 있습니다.
그게 다입니다.
과학은 여기까지입니다.
무엇이든 배우는 데 사용할 수 있는 아주 간단한 네 가지 단계입니다.
이론적으로 이야기하기는 쉽지만 실제로 이야기하는 것이 더 재미있습니다.
그래서 오랫동안 배우고 싶었던 것 중 하나가 바로 우쿨렐레 연주입니다.
제이크 시마부쿠로가 우쿨렐레를 연주하며 소리를 내는 TED 강연을 보신 분들은 아시겠지만요,
그는 우쿨렐레의 신과도 같죠.
정말 대단하죠.
저도 봤어요.
정말 멋지고 깔끔한 악기예요.
정말 연주하는 법을 배우고 싶어요. 
그래서 이론을 테스트하기 위해 우쿨렐레 연습에 20시간을 투자하기로 결정했습니다.
우쿨렐레 연습에 20시간을 투자하기로 했죠.
그래서 우쿨렐레를 연주하기 위해 가장 먼저 연습하려면 다음이 필요합니다.
하나, 맞죠?
그래서 우쿨렐레와 사랑스러운 조교를 구했어요, 고마워요, 여기 코드가 필요한 것 같아요.
그냥 우쿨렐레가 아니라 일렉트릭 우쿨렐레예요.
처음 몇 시간은 아무거나 하세요.
연습에 사용할 도구를 준비해야 하고, 사용할 수 있는지 확인해야 합니다.
사용할 수 있는지 확인해야 합니다.
제 우쿨렐레는 줄이 붙어 있지 않았기 때문에 줄을 어떻게 매는지 알아내야 했어요,
그게 중요한 거죠?
그리고 조율하는 방법을 배우고 연습을 시작하기 위해 필요한 모든 것들이
연습을 시작하기 위해 필요한 모든 것들을 어떻게 해야 하는지 배워야 했죠?
실제로 연습을 시작할 준비가 되었을 때 온라인에서 찾아본 것 중 하나는
베이스와 곡을 연주하는 방법에 대한 노래 책을 찾았는데 우쿨렐레는 한 번에 두 개 이상의 현을 연주 할 수 있습니다.
한 번에 하나 이상의 현을 연주 할 수 있으므로 코드를 연주 할 수 있습니다.
반주를 할 수 있다고요.
그리고 곡을 보기 시작했을 때 우쿨렐레 코드북에 수백 개의 코드가 있었어요.
수백 개의 코드가 똑같이 생겼어요. 와우, 겁이 나죠.
하지만 실제 곡을 보면 같은 코드가 계속 반복되잖아요?
알고 보면 우쿨렐레 연주는 뭐든 하는 것과 비슷해요.
정말 중요한 작은 것들과 항상 사용하게 될 기술이 있습니다.
그래서 대부분의 곡에서는 네 개에서 다섯 개 정도의 코드를 사용하게 되고, 그것으로 곡이 완성됩니다.
네 개, 네 개 또는 다섯 개만 알면 수백 개를 알 필요는 없습니다.
그래서 조사를 하던 중에 Axis of Awesome이라는 밴드의
멋진 팝송 메들리를 발견했어요.
그리고 누군가는 그것을 알고 있고 Axis of Awesome의 말로는 당신이 배울 수 있거나 연주 할 수 있다고 말합니다.
지난 50년 동안 나온 거의 모든 팝송을 배울 수 있고 연주할 수 있다고 합니다.
그리고 그 화음은 G, D, P 마이너, C, 네 개의 화음으로 모든 팝송을 연주할 수 있죠?
그래서 저는 이게 멋지다고 생각했고 모든 팝송을 연주하고 싶었어요.
그래서 제가 배우기로 결정한 첫 번째 곡이었고 실제로 여러분과 공유하고 싶습니다.
너랑.
준비됐나요?
좋아요
외로운 세상에 살던 작은 마을 소녀가 심야 열차를 타고 어디론가 떠났어요.
정착해서 여자를 만났고 지금은 결혼했다고 들었어요.
매일 밤 꿈에서 당신을보고 당신을 느끼고 그것이 계속 될 것이라는 것을 알고 있습니다.
더 이상 망설이지 않을거야, 더 이상 망설이지 않을거야, 기다릴 수 없어, 나는 당신의 것입니다, 당신은 놀랍기 때문입니다.
내가 할 수 있다면 우린 놀라운 일을 해냈고, 당신이 원하는 곳이면 어디든 가서 훈련하고
오늘 밤 사랑을 느끼고, 당신이 있든 없든 살 거예요.
제가 어려움에 처했을 때 성모 마리아가 저를 찾아올 때가 있습니다.
파트너도 없고, 여자도 없고, 아무것도 없는데 쇼에 출연하고 있고, 런던 밑바닥에서 왔어요.
한 번은 유쾌한 스웨그맨이 채권을 사러 와서 방금 당신을 만났는데 이건 미친 짓이에요,
내 번호를 눌러서 더 섹시한 이름을 부르려고요, 워, 워, 워, 워, 우웅 당남 스타일?
안녕히 가세요, 폐회 시간 모든 새로운 시작은 또 다른 시작에서 비롯되죠
난 그 노래 좋아하고 너한테 비밀이 있어
그 노래를 연주하면서 우쿨렐레 연습 20시간째를 맞았어요.
그래서 여러분이 생각할 수있는 거의 모든 것이 놀랍습니다.
무엇을 하고 싶으신가요?
새로운 것을 배우는 데 가장 큰 장벽은 지적인 것이 아닙니다.
작은 팁이나 요령 같은 것을 배우는 과정이 아니죠.
가장 큰 장벽은 감정입니다.
우리는 겁이 납니다.
멍청하다는 느낌은 기분이 좋지 않고, 새로운 것을 배우기 시작하면 정말 멍청한 기분이 듭니다.
따라서 가장 큰 장벽은 지적인 것이 아니라 감정적인 것입니다.
하지만 20시간만 투자하면 무엇이든 상관없습니다.
무엇을 배우고 싶으신가요?
언어를 배우고 싶지 않으신가요?
요리하는 법을 배우고 싶지 않고 그림 그리는 법을 배우고 싶으신가요?
무엇이 여러분을 흥분시키나요?
무엇이 당신을 빛나게 하나요?
나가서 그 일을 하세요.
20시간 밖에 안 걸립니다.
재밌게 해
잘했어 

 

 

[ 영문 원본 ]

Hi, everyone.
Two years ago, my life changed forever.
My wife Kelsey and I welcomed our daughter Lila into the world.
Now becoming a parent is an amazing, amazing experience.
Your whole world changes overnight, and all of your priorities change immediately, so
fast that it makes it really difficult to process sometimes.
Now you also have to learn a tremendous amount about being a parent, like for example, how
to dress your child.
This was new to me.
This is an actual outfit.
I thought this was a good idea.
And even Lila knows that it's not a good idea.
So there was so much to learn and so much craziness all at once.
And to add to the craziness, Kelsey and I both work from home.
We're entrepreneurs.
We run our own businesses.
So Kelsey is a developed courses online for yoga teachers.
I'm an author.
And so I'm working for home.
Kelsey is working for home.
We have an infant, and we're trying to make sure that everything gets done, that needs
done, and life is really, really, really busy.
And a couple of weeks into this amazing experience, when the sleep deprivation really kicked in
like around a week, eight, I had this thought, and it was the same thought that parents
crossed the ages internationally, everybody has had this thought, which is, I am never
going to have free time ever again.
And somebody said it's true.
Yeah, it's not exactly true, but it feels really, really true in that moment.
And this was really disconcerting to me, because one of the things that I enjoy more than
anything else is learning new things, getting curious about something and diving in, and
fiddling around and learning through trial and error, and eventually becoming pretty good
at something.
And without this free time, I didn't know how I was ever going to do that ever again.
And so I'm a big geek.
I want to keep learning things.
I want to keep growing.
And so what I decided to do was go to the library and go to the bookstore and look at what
research says about how we learn and how we learn quickly.
And I read a bunch of books, I read a bunch of websites, and trying to answer this question,
how long does it take to acquire a new skill?
You know what I found?
10,000 hours.
Anybody ever heard this?
10,000 hours, if you want to learn something new, if you want to be good at it, it's
going to take 10,000 hours to get there.
And I read this in book after book and website after website, and my mental experience of reading
all of this stuff.
I was like, no, I don't have time, I don't have 10,000 hours, I am never going to be able
to learn anything new ever again.
But that's not true.
So 10,000 hours, just to give you a rough order of magnitude, 10,000 hours is a full-time
job for five years.
That's a long time.
And we've all had the experience of learning something new, and it didn't take us anywhere
close to that amount of time, right?
So what's up, there's something kind of funky going on here.
But the research says, and what we expect and have experiences, they don't match up.
And what I found, here's the wrinkle.
The 10,000 hour rule came out of studies of expert level performance.
There was a professor at Florida State University, his name is Kay Anders Erickson.
He's the originator of the 10,000 hour rule.
And where that came from is he studied professional athletes, world class musicians, chess grandmasters,
all of these ultra competitive folks in ultra high performing fields, and he tried to figure
out how long does it take to get to the top of those kinds of fields.
And what he found is, the more deliberate practice, the more time that those individuals
spent practicing the elements, whatever it is that they do, the more time you spend,
the better you get.
And the folks at the tippy top of their fields put in around 10,000 hours of practice.
Now we're talking about the game of telephone a little bit earlier.
Here's what happened.
And author by the name of Malcolm Gladwell wrote a book in 2007 called Outliers, the story
of success.
And the centerpiece of that book was the 10,000 hour rule.
Practice a lot, practice well, and you will do extremely well.
You reach the top of your field.
So the message, what Dr. Anderson was actually saying is, it takes 10,000 hours to get the
top of an ultra competitive field in a very narrow subject.
That's what that means.
But here's what happened.
Ever since Outliers came out, immediately came out, reached the top of the best cellular
list, stayed there for three solid months.
All of a sudden, the 10,000 hour rule was everywhere.
And a society-wide game of telephone started to be played.
So this message, it takes 10,000 hours to reach the top of an ultra competitive field,
became, it takes 10,000 hours to become an expert at something.
Which became, it takes 10,000 hours to become good at something.
Which became, it takes 10,000 hours to learn something.
But that last statement, it takes 10,000 hours to learn something, it's not true.
It's not true.
So what the research actually says, if I spent a lot of time here at the CSU library in
the cognitive psychology stacks, because I'm a geek.
And when you actually look at the studies of skill acquisition, you see over and over
and over a graph like this.
Now researchers, whether they're studying a motor skill, something you do physically
or a mental skill, they like to study things that they can time, because you can quantify
that, right?
So they'll give research participants a little task, something that requires physical arrangement
or something that requires learning a little mental trick.
And they'll time how long a participant takes to complete the skill.
And here's what this graph says.
When you start, so when researchers gave participants a task, it took them a really long time, because
it was new and they were horrible.
With a little bit of practice, they get better and better and better, and the early part
of practice is really, really efficient.
People get good at things with just a little bit of practice.
Now what's interesting to note is that if we don't really, for skills that we want
to learn for ourselves, we don't care so much about time.
Right?
We just care about how good we are, whatever good happens to meet.
So if we relable performance time to how good you are, the graph flips, and you get this
famous and widely known, this is the learning curve.
And the story of the learning curve is when you start, you're grossly incompetent and
you know it, right?
With a little bit of practice, you get really good, really quick.
So that early level of improvement is really fast.
And then at a certain point, you reach a plateau, and the subsequent gains become much harder
to get, they take more time to get.
Now my question is, I want that, right?
How long does it take from starting something and being grossly incompetent and knowing it
to being reasonably good in, hopefully, a short period of time, as possible?
So how long does that take?
Here's what my research says, 20 hours.
That's it.
You can go from knowing nothing about any skill that you can think of.
Want to learn a language?
Want to learn how to draw?
Want to learn how to juggle flaming chainsaws?
If you put 20 hours of focused, deliberate practice into that thing, you will be astounded,
astounded at how good you are.
20 hours is doable.
It's about 45 minutes a day for about a month, even skipping a couple days here and there.
20 hours isn't that hard to accumulate.
Now there's a method to doing this because it's not like you can just start filling around
for about 20 hours and expect these massive improvements.
There's a way to practice intelligently.
There's a way to practice efficiently that will make sure that you invest those 20 hours
in the most effective way that you possibly can.
And here's the method.
It applies to anything.
The first is to deconstruct the skill.
Decide exactly what you want to be able to do when you're done.
And then look into the skill and break it down into smaller and smaller pieces.
Most of the things that we think of as skills are actually big bundles of skills that require
all sorts of different things.
The more you can break apart the skill, the more you're able to decide.
What are the parts of this skill that will actually help me get to what I want?
And then you can practice those first.
And if you practice the most important things first, you'll be able to improve your performance
in the least amount of time possible.
The second is learn enough to self-correct.
So get three to five resources about what it is you're trying to learn.
Could be books, could be DVDs, could be courses, could be anything.
But don't use those as a way to procrastinate on practice.
I know I do this, right?
Get like 20 books about the topic.
It's like, I'm going to start learning how to program a computer when I complete these
20 books.
No, that's procrastination.
What you want to do is learn just enough that you can actually practice and self-correct
or self-edit as you practice.
So the learning becomes a way of getting better at noticing when you're making a mistake
and then doing something a little different.
The third is to remove barriers to practice, distractions, television, internet, all of
these things that get in the way of you actually sitting down and doing the work.
And the more you're able to use just a little bit of willpower to remove the distractions that
are keeping you from practicing, the more likely you are to actually sit down and practice.
And the fourth is to practice for at least 20 hours.
Now most skills have what I call a frustration barrier.
To grossly incompetent knowing it part, that's really, really frustrating.
We don't like to feel stupid.
And feeling stupid is a barrier to us actually sitting down and doing the work.
So by pre-committing to practicing whatever it is that you want to do for at least 20 hours,
you will be able to overcome that initial frustration barrier and stick with the practice
long enough to actually reap the rewards, all right?
That's it.
So that's it for science.
Four very simple steps that you can use to learn anything.
Now, this is easy to talk about in theory, but it's more fun to talk about in practice.
So one of the things that I've wanted to learn how to do for a long time is play the ukulele.
As anybody seen Jake Shimabukuro's TED talk where he plays the ukulele and makes it soundly,
he's like an ukulele god.
It's amazing.
It's like, I saw that.
It's like, that is so cool, it's such a neat instrument.
I would really like to learn how to play.
And so I decided that to test the theory I wanted to put 20 hours into practicing the ukulele
and see where we got.
And so the first thing about playing the ukulele is in order to practice, you have to have
one, right?
So I got an ukulele and my lovely assistant, thank you sir, I think I need the cord here.
It's not just an ukulele, it's an electric ukulele, yeah.
So the first couple hours are just like the first couple hours of it, anything.
You have to get the tools that you're using to practice, you have to make sure that they're
available.
My ukulele didn't come with strings attached, I had to figure out how to put those on,
like that's kind of important, right?
And learning how to tune and learning how to make sure that all of the things that need
to be done in order to start practicing, get done, right?
Now one of the things when I was ready to actually start practicing was I looked in online
to do the basses and songbooks for how to play songs and they say, okay, ukuleles, you
can play more than one string at a time, so you can play chords, that's cool, you're
accompanying yourself, yay you.
And when I started looking at songs, I had an ukulele cord book that had like hundreds
of chords looking at the same, whoa, that's intimidating.
But when you look at the actual songs, you see the same chords over and over, right?
As it turns out, playing the ukuleles is kind of like doing anything, there's a very
small set of things that are really important and techniques that you'll use all the time.
And so in most songs, you'll use four, maybe five, chords, and that's it, that's the song.
You don't have to know the hundreds, as long as you know the four, four or the five.
So while I was doing my research, I found a wonderful little medley of pop songs by
a band called Axis of Awesome.
And somebody knows it, and what Axis of Awesome says is that you can learn, or you can play
pretty much any pop song over the past five decades if you know four chords.
And those chords are G, D, P minor, C, four chords, pump out every pop song ever, right?
So I thought this is cool, I would like to play every pop song ever.
So that was the first song I decided to learn, and I would like to actually share it with
you.
Ready?
Alright.
Just a small town girl living in a lonely world, she took a midnight train going anywhere.
I heard that you settled down, that you found a girl, that you're married now.
Every night in my dreams, I see you, I feel you, that's just how I know it will go on.
I won't hesitate no more, no more, it's cannot wait, I'm yours, because you are amazing.
We did amazing things if I could, and I would go wherever you will, and train, and
you feel the love tonight, and live with or without you.
When I find myself in times of trouble, mother Mary comes to me, sometimes I feel like
I don't have a partner, no woman, no crap, I'm on the show, I come from London under.
Once a jolly swag man came to buy a bill of bond, hey I just met you, and this is crazy,
gonna hit my number to call me hey sexier name, whoa, whoa, whoa, whoa, whooong dangnam style?
I would say goodbye, closing time, every new beginning comes from some other beginning
I love that song, and I have a secret to share with you.
So by playing that song for you, I just hit my 20th hour of practicing the ukulele.
And so it's amazing, pretty much anything that you can think of.
What do you want to do?
The major barrier to learning something new is not intellectual.
It's not the process of you learning a bunch of little tips or tricks or things.
The major barrier is emotional.
We're scared.
Feeling stupid doesn't feel good, and the beginning of learning anything new, you feel really stupid.
So the major barrier is not intellectual, it's emotional.
But put 20 hours into anything, it doesn't matter.
What do you want to learn?
Don't want to learn language?
Don't want to learn how to cook, you want to learn how to draw?
What turns you on?
What lights you up?
Go out and do that thing.
It only takes 20 hours.
Have fun.
Great job.

 

 

 

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