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말문이 막히는 엘론 머스크의 연설 | 엘론 머스크 동기부여 :: ChatGPT 정리

Banjubu 2023. 3. 8. 00:48
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Elon Musk's Speech Will Leave You SPEECHLESS | Elon Musk Motivation

https://www.youtube.com/watch?v=L1O8QJU2cA8 

 

 

 

[ 요약 ]

대학 졸업생들에게는 솔라시티, 테슬라, 스페이스X 등에 입사 지원하거나 다른 회사에 지원하거나 창업을 시도해보라고 조언함.
회사를 우주 사업부터 시작하기는 어려울 수 있으므로 태양광 발전이나 자동차 관련 사업을 먼저 하길 추천.
회사를 창업하는 것은 공학을 공부하고 새로운 것을 설계하는 방법을 알아내면 상대적으로 쉬움.
로켓 우주선 회사의 최고 기술 책임자는 물리학을 전공하고 많은 책을 읽고 많은 사람들과 대화하여 전문 지식을 얻음.
추진력이 중요하며, 열정이나 동기 부여와는 거리가 있다고 생각함.
모든 일에서 놀라움을 느끼고 있고, 예상치 못한 일이 일어날 가능성이 높음.

인터넷 회사 창업을 위해 두려움을 극복한 경험과, 위험 부담이 크지 않다면 위험을 덜 피할 수 있을 것이라는 생각을 토대로, 지식 발전과 의식의 확장이 앞으로 나아갈 유일한 길이라는 결론에 도달함.

미래를 생각하고 좋은 일이 일어나도록 노력하는 것이 나의 원동력임. 이것은 Tesla와 SpaceX의 기본 원칙과도 일치함. 처음에는 실패할 것이라 생각했던 이 회사들에게 모든 돈을 투자하며 뛰어난 성취를 이룬 것은 능력의 증거이며, 이는 이해관계에 달려 있기도 함.


리스크가 크고 중요한 일이라면 두려움을 극복하고 해내야 함.
SpaceX는 자금 부족으로 네 번째 발사에서도 실패할 뻔 했음.
여러 번의 실패 끝에 4번째 발사에서 성공.
매주 80~100시간 일하면 1년이 걸리는 일을 4개월 만에 달성 가능.
열심히 일하면 더 큰 성과를 얻을 수 있음.

우주 탐험이 인류의 중요한 미래이므로 SpaceX를 시작한 것임.





[ 한글 번역 ]

그렇다면 두 분이 진출한 분야에 관심이 있는 대학 졸업생들에게 어떤 조언을 해줄 수 있을까요?
솔라시티나 테슬라, 스페이스X에 입사 지원하라고 권하고 싶어요.
어떤 이유로든 그게 안 된다면 그 분야의 다른 회사에 지원하거나 창업을 시도해 보세요.
우주 사업은 자본 집약적 인 사업이기 때문에 우주 사업에서 회사를 시작하기가 매우 어렵습니다.
따라서 태양광 발전이나 자동차 관련 사업을 하려면 자동차 부품 공급업체 같은 곳에서 하는 것이 더 나을 수 있습니다.
공학을 공부하고 새로운 것을 설계하는 방법을 알아낸다면 회사를 창업하는 것은 비교적 쉽습니다.
같은 생각을 가진 사람들 몇 명만 모으면 됩니다.
로켓 우주선 회사의 최고 기술 책임자가 되기 위한 전문 지식은 어떻게 얻었나요?
저는 물리학을 전공했습니다. 그게 기초가 되어 도움이 되었죠.
그리고 많은 책을 읽고 많은 똑똑한 사람들과 이야기를 나눴죠.
저는 일을 해내려는 추진력이 희망이나 열정 등 다른 어떤 것과는 다소 거리가 먼 것 같아요.
사실 저는 희망이나 열정, 동기 부여 같은 건 신경 쓰지 않아요.
어떤 상황에서도 제가 가진 모든 것을 쏟아 부을 뿐입니다.
그냥 계속 나아가서 해내면 되죠.
인생에서 가장 놀라웠던 점은 무엇인가요?
아, 한 가지요. 솔직히 모든 것에 놀랐어요.
솔직히 이런 일이 일어날 거라고는 전혀 예상하지 못했어요.
기술 분야에 종사하고 싶다는 생각은 했었죠.
사실 제가 95년에 인터넷 회사를 창업한 유일한 이유도 바로 이 일을 하고 싶었기 때문이었어요.
당시 인터넷 회사는 몇 개 없었고 저는 어느 곳에도 취직할 수 없었습니다.
넷스케이프에 취직하려고 이력서를 제출하고 로비를 돌아다녔지만 부끄러워서 누구에게도 말을 걸지 못했죠.
그러다 '그래, 아무 데도 취직이 안 되니 회사를 차려야겠구나'라고 생각했죠.
저는 두려움이 없다고 말하고 싶지 않아요. 사실 저는 두려움을 꽤 강하게 느낀다고 생각해요.
하지만 우리가 하고 있는 일, 제가 하고 있는 일이 충분히 중요하다고 생각하면 두려움을 무시할 수 있습니다.
또한 사람들은 개인적 차원에서 위험을 과도하게 감수하는 경향이 있다고 생각합니다.
갚아야 할 모기지와 부양해야 할 자녀가 있는 상황에서 직장을 그만두게 된다면,
가족을 먹여 살리고 집세를 어떻게 낼 수 있을까요?
충분히 이해할 수 있습니다. 하지만 여러분이 젊고 대학을 막 졸업했거나 고등학교를 갓 졸업했다고 가정해 봅시다.
어떤 위험이 있을까요? 굶지는 않을 겁니다.
현대 경제에서는 절대 그렇지 않습니다. 어딘가에 살면서 음식을 먹기에 충분한 돈을 버는 것은 너무 쉽습니다.
그래서 사람들이 뭘 두려워하는지 모르겠어요. 대부분 실패를 두려워하는 것 같아요.
하지만 위험 부담이 크지 않다면 사람들은 위험을 덜 피할 수 있을 거예요.
저는 항상 이 모든 것이 무엇을 의미하는지 알아내려고 노력했기 때문에 약간의 실존적 위기를 느꼈어요.
모든 것의 목적이 무엇일까? 그러다 내린 결론은 우리가 세상에 대한 지식을 발전시키고
의식의 범위와 규모를 확장하는 일을 할 수 있다면
올바른 질문을 더 잘 할 수 있고 더 깨달을 수 있다는 결론에 도달했습니다.
그리고 그것이야말로 앞으로 나아갈 유일한 길입니다.
무엇이 여러분을 움직이게 하나요? 아침에 일어나면 어떤 문제가 눈에 들어오고 그 문제를 해결하고 싶은 마음이 드시나요?
미래를 생각하고 그것에 대해 기분이 좋아지는 것이 저를 움직이는 원동력인 것 같아요.
미래를 최대한 좋게 만들기 위해 우리가 할 수 있는 일을 하고 있다는 것이죠,
앞으로 일어날 일에서 영감을 얻고 다음 날을 기대할 수 있기를 바랍니다.
이것이 바로 저를 움직이는 원동력이며, 어떻게 하면 좋은 일이 일어나고 그렇게 될 수 있을지 고민하는 것입니다.
이것이 바로 Tesla와 SpaceX의 기본 원칙입니다.
특히 미국인의 경우 미국은 탐험가의 나라라고 생각하죠.
사람들은 세계의 다른 지역에서 이곳에 와서 미지의 세계를 위해 알려진 것을 포기하기로 결정했습니다.
그래서 미국 같은 탐험은 인간의 탐험 정신의 증류라고 생각합니다.
처음에는 테슬라와 스페이스X 모두 실패할 거라고 생각했어요.
보셨나요?
네, 물론이죠.
정말요?
물론이죠.
하지만 그럼에도 불구하고 당신은 모든 돈을 거기에 걸었죠.
잃을 거라고 예상했죠.
엄밀히 말하면 제가 생각한 것은 페이팔에서 절반을 가져갈 테니 절반을 잃어도 괜찮다는 것이었습니다.
하지만 물론 회사가 어려움을 겪으면 회사가 망하거나
아니면 모든 돈을 회사에 투자하든지 둘 중 하나를 선택해야 하죠.
그래서 저는 회사가 죽는 것을 정말 원하지 않았기 때문에 모든 돈을 회사에 투자했습니다.
그리고 생활비를 벌기 위해 친구들에게 돈을 빌려야 했습니다.
뛰어난 능력의 증거를 찾는 거죠.
그리고 뛰어난 성취의 기록이 있다면 앞으로도 계속 그럴 가능성이 높습니다.
글쎄요, 그것은 정말로 이해관계에 달려 있습니다.
리스크가 크다면, 정말 중요한 일이라면 두려움을 극복하고 그냥 해내야 합니다.
하지만 본질적으로 저는 오른쪽 구를 운전하지만 두려움을 느낍니다.
좀 짜증나죠. 덜 느꼈으면 좋겠어요.
2008년 말, 스페이스X는 네 번째 시도를 준비했습니다.
그 당시에는 자금이 거의 없었어요. 사실상 자금이 거의 없었죠.
그래서 네 번째 실패.
네 번째 실패는 완전히 게임 오버였을 것입니다.
SpaceX는 처음 세 번의 발사가 실패로 돌아갔고, 간신히 네 번째 발사에 필요한 부품과 자금을 모을 수 있었습니다.
네 번째 발사가 실패했다면 우리는 죽었을 것입니다.
그렇게 여러 번의 실패가 이어졌습니다.
저는 SpaceX에 적합한 전문가를 영입하기 위해 정말 열심히 노력했습니다.
로켓의 수석 엔지니어를 찾기 위해 열심히 노력했지만 좋은 수석 엔지니어는 합류하지 않았습니다.
그리고 나쁜 엔지니어들은 고용할 의미가 없었어요.
결국 제가 로켓의 수석 엔지니어가 되었죠.
하지만 4번 비행은 완벽했습니다.
머스크의 세계에서는 어둠을 밝혔죠.
비평가들이 불가능하다고 말할 때, 우리는 해냈다고 대답합니다.
그리고 그냥 미친 듯이 일하면 됩니다.
매주 80시간, 주당 80~100시간씩만 일하면 됩니다.
다른 사람들은 주당 40시간을 일하는데 여러분은 주당 100시간을 일한다면,
같은 일을 하더라도 1년이 걸리는 일을 4개월 만에 달성할 수 있다는 것을 알 수 있습니다.
깨어 있는 모든 시간 동안 열심히 일하세요.
그게 제가 말씀드리고 싶은 것입니다.
간단한 계산을 해보면, 다른 사람이 50시간 일하고 내가 100시간 일한다고 가정해 보세요,
1년 동안 두 배의 성과를 낼 수 있습니다.
저는 인류가 여러 행성에 사는 종이 되는 것이 중요하다고 생각합니다.
인류가 우주를 탐험하는 미래는 우리가 영원히 갇혀 있는 문명보다는
지구에 영원히 갇혀 있다가 결국 멸종하는 미래보다 더 고무적이고 흥미진진하다는 데 동의할 겁니다.
이것이 바로 제가 SpaceX를 시작한 이유입니다.

 

 

[ 영문 원본 ]

So what advice do I have for college graduates interested in getting involved in the spheres you've tapped into?
Well, certainly I'd invite you to apply for a job at SolarCity or Tesla or SpaceX.
If that doesn't work for whatever reason, then I guess apply to jobs at other companies in that arena or try starting a company.
The space business is quite hard to start a company in the space business because it's such a capital-intensive business.
So it may be better to do something in solar power or if you're going to do it in cars, do it as kind of a component supplier for cars or something like that.
If you study engineering and you figure out how to design new things, then it's relatively easy to start a company.
You just need to get a few like-minded people with you.
How did you get the expertise to be the chief technology officer of a rocket ship company?
Well, I do have a physics background. That's helpful as a foundation.
And then I read a lot of books and talked to a lot of smart people.
I think my sort of drive to get it done is somewhat disconnected from hope, enthusiasm, or anything else.
I actually just don't care about hope or enthusiasm or motivation.
I just give it everything I've got irrespective of what the circumstances may be.
You just keep going and get it done.
What is the one thing that has surprised you about your life?
Oh, one thing, wow. Well, I'm surprised about the whole thing, honestly.
I certainly didn't expect for any of these things to happen, honestly.
I knew I wanted to be involved in technology.
In fact, the only reason I started a company back in 95, an internet company, was because I couldn't get it.
There were only a few internet companies and I couldn't get a job at any of them.
I tried to get a job at Netscape and sent my resume in and tried hanging out in the lobby, but I was too shy to talk to anyone.
And then I was like, OK, well, I guess I'll have to start a company because I can't get a job anywhere.
I wouldn't say I'm fearless. In fact, I think I feel fear quite strongly.
But if what we're doing, what I'm doing, I think is important enough, then I just override the fear.
I think also people tend to over-wage risk on a personal level.
It's one thing if you've got a mortgage to pay and kids to support and that if you were to deviate from your job,
well, how are you going to feed your family and pay the rent?
OK, that's understandable. But let's say you're young and you're just coming out of college or coming out of high school or whatever.
What do you risk? You're not going to starve.
It's really certainly not in any kind of modern economy. It's so easy to earn enough money just to live somewhere and eat food.
So I don't know what they're afraid of. They're mostly afraid of failure, I think.
But people should be less risk averse when there's not much at risk.
I always had sort of a slight existential crisis because I was trying to figure out what does it all mean?
Like, what's the purpose of things? And I came to the conclusion that if we can advance the knowledge of the world,
if we can do things that expand the scope and scale of consciousness,
then we're better able to ask the right questions and become more enlightened.
And that's really the only way forward.
What drives you? What is it that when you wake up in the morning, do you see a problem and you want to solve it?
I think the thing that drives me is that I want to be able to think about the future and feel good about that.
That, you know, we're doing what we can to have the future be as good as possible,
to be inspired by what is likely to happen and to look forward to the next day.
That's what really drives me, is trying to figure out how to make sure that things are great and going to be so.
And that's the underlying principle behind Tesla and SpaceX.
I think, you know, particularly for Americans, you know, like think about America is a nation of explorers.
People came here from other parts of the world, chose to give up the known in favor of the unknown.
So I think exploration, like the United States is a distillation of the human spirit of exploration.
I mean, I thought both Tesla and SpaceX would fail at the beginning.
You saw it?
Yeah, sure.
Really?
Of course.
But nevertheless, you put all your money in that.
I expected to lose it.
Well, technically what I thought was, well, I'll take half the money from PayPal and if I lose half of it, that's OK.
But then, of course, the companies encounter difficulties and then have a choice of either that the company die
or put, you know, all the money into the companies.
And so I really didn't want the companies to die, so I put all the money in the companies.
And then I had to borrow money from friends to pay living expenses.
You know, it's just really looking just for evidence of exceptional ability.
And if there's a track record of exceptional achievement, then it's likely that that will continue into the future.
Well, it really depends on the stakes.
If the stakes are high, if it's really important, then one should, you know, overcome the fear and just do it anyway.
But essentially, I mean, I just drive over right sphere, but I feel the fear.
It's kind of annoying. I wish I felt it less.
Toward the end of 2008, SpaceX prepared its fourth attempt.
We were running on fumes at that point. We had virtually no money.
So a fourth failure.
A fourth failure would have been absolutely game over.
For SpaceX, the first three launches failed, just barely able to scrape together enough parts and money to do the fourth launch.
If that fourth launch had failed, we would have been dead.
So multiple failures along the way.
I tried very hard to get the right expertise in for SpaceX.
I tried hard to find a great chief engineer for the rocket, but the good chief engineers wouldn't join.
And the bad ones, well, there was no point in hiring them.
I ended up being chief engineer of the rocket.
But flight four was flawless.
In Musk's world, it lit the darkness.
When critics say you can't do this, your answer to them is, we've done it.
And then just work like hell.
I mean, you just have to put in, you know, 80 hour, 80 to 100 hour weeks every week.
If other people are putting in 40 hour work weeks and you're putting in 100 hour work weeks,
then even if you're doing the same thing, you know that you will achieve in four months what it takes them a year to achieve.
Work hard like, I mean, every waking hour.
That's the thing I would say.
And I mean, if you do simple math, say like, OK, if somebody else is working 50 hours and you're working 100,
you'll get twice as much done in the course of a year.
I think it's important that humanity become a multi-planet species.
I think most people would agree that a future where we are spacefaring a civilization is inspiring and exciting
compared with one where we are forever confined to Earth until some eventual extinction event.
That's really why I started SpaceX.

 

 

 

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